dagpleje udenfor. hvad vægter i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

smokin

I Malous dagpleje kommer de store børn ud og lege i haven/gården næsten hver dag, hver torsdag er de i legestue sammen med de andre dagplejere (ca. 25 børn samlet) hvor de hygger sig både indenfor og udenfor alt efter hvad vejret tillader. Der bliver ikke handlet i dagtimerne da man skal bruge bil for at komme til dagligvarerforretning. De leger ofte lege indenfor også. Malou leger ikke så meget ude endnu hun kan jo ikke gå og har kun lige lært at kravle... så meget af hendes dag i dagpleje går med at spise og sove.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Brams

nutche skriver:

jamen her kan de også sove inde hvis det er for koldt. og falder temp. til under -10 så går vi heller ikke ud.

med hensyn til at handle ind med børnene, så har jeg bare set mange dagplejere der trækker gennem fakta med børnene, uden at bruge tid på at stoppe op, snakke og fortælle, og så får de ikke meget ud af det. så hellere en tur ud og kigge på store traktorer.

men igen er jeg meget ny i brancen, så jeg kan nå at skifte mening

Anmeld

1. marts 2011

Brams

twinboys skriver:

Som min have... Masser af plads... Og en masse at lege med og i...

Jeg er selv dagplejer...

Billede storm...

Majbritt

WOW en lækker have, sikke mange lækre ting for børnene at lege med

Anmeld

1. marts 2011

Lone Jakobsen

twinboys skriver:

Tusind tak ja det er så kun baghaven... Hvor vidste du fra at jeg var dagplejer...smiler

det har du skrevet i flere forskellige tråde

Anmeld

1. marts 2011

Lone Jakobsen

MarianneSonne skriver:

Hvis børnene sover udenfor så får de jo en masse frisk luft der, så det skal ikke være derfor de er ude, tænker jeg. Jeg syntes det afhænger meget af vejret, for der er ofte mange flere sanseoplevelser og grovmotoriske udfordringer ude (hvis man ikke bare går ved siden af barnevognen, vel at mærke), hvilket små børn virkelig har behov for. Men med sådan en vinter som vi har haft de sidste to år er der altså ikke meget at komme efter for helt små børn. Min datter har ikke været så meget ude, for hun kan ikke rigtig lege med store hansker på, kan ikke gå rundt i alt sneen, kan ikke grave i sandet, holde fast på gyngen  Så får hun mere ud af at lege indenfor. Heldigvis kan hun nu komme ud igen, og hun elsker det. Så jeg håber at vi ikke får en omgang sne igen

Marianne

www.stjerneleg.dk

jeg går også bare og for at sneen ikke kommer tilbage. ku virkelig godt bruge lidt forår, så børnene kan få glæde af haven.

Anmeld

1. marts 2011

Lone Jakobsen

Henriette1973 skriver:

Hej

Hmm jeg synes, du har en god indstilling til det at tage på tur og handle ind, i det hele taget din måde at arbejde med børnene på. De har også brug for at være "hjemme". Jeg tror dog at det er vigtigt at børn få en vis mængde frisk luft hver dagenten som tur, leg udenfor eller sove udenfor, ja hvis vejret tillader

Hilsen

Henriette (mor til et vuggestuebarn og tidligere pædagog)

tak for dine ord jeg tror også på at frisk luft er super godt for dem. især når de har mulighed for at lege/tumle og bevæge sig rundt udenfor.

men 2 af mine børn er endnu for små til at komme rundt ved egen hjælp. derfor synes jeg det er mere hyggeligt at bruge en formiddag på vandfarver eller bolledej

Anmeld

1. marts 2011

Lone Jakobsen

Zette skriver:

I Malous dagpleje kommer de store børn ud og lege i haven/gården næsten hver dag, hver torsdag er de i legestue sammen med de andre dagplejere (ca. 25 børn samlet) hvor de hygger sig både indenfor og udenfor alt efter hvad vejret tillader. Der bliver ikke handlet i dagtimerne da man skal bruge bil for at komme til dagligvarerforretning. De leger ofte lege indenfor også. Malou leger ikke så meget ude endnu hun kan jo ikke gå og har kun lige lært at kravle... så meget af hendes dag i dagpleje går med at spise og sove.

det lyder rigtigt dejligt

her er der også mulighed for legestue, og biblioteket laver sjove arrangementer for børn. der er også meget legetøj derinde.... så der skal vi klart hen igen 

Anmeld

1. marts 2011

Hasselnødden

twinboys skriver:

Som min have... Masser af plads... Og en masse at lege med og i...

Jeg er selv dagplejer...

Billede storm...

Majbritt

LOVE LOVE LOVE   Fantastisk areal! Hos dig ville jeg gerne min søn skulle være hvis ikke det var fordi du ikke er i vores kommune eller landsdel ikke mindst  Dog har vi selv arealet herhjemme så det er ikke fordi han mangler i det omfang, men det ville være super lækkert at dp'en også havde

Anmeld

1. marts 2011

Bondepigen

nutche skriver:

tak for din kommentar

det var netop for at få plads til kreative ting, at jeg ikke føler der er tid til at gå ud hver dag.

jeg synes klart børnene har mere ud af at male med vandfarver end at gå en tur ud at handle. især for børn der ikke kan gå.

Nemlig... Du skal nok blive en god dagplejemor!

Anmeld

1. marts 2011

Lone Jakobsen

bondepigen skriver:

Nemlig... Du skal nok blive en god dagplejemor!

tak skal du have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.