dagpleje udenfor. hvad vægter i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

Lone Jakobsen

sarahb skriver:

Her i Københavns kommune må man godt tage børnene med i netto hvis man ex. mangler mælk eller noget til ungerne. Men ikke for at mandagshandle til eget brug.
Vores dagplejer er meget svingende i hvor meget og hvor tit.
De er til rytmik om mandagen og går derned og hjem igen og så efter det er de hjemme resten af dagen.
Tirsdag Hele dagen er de i legestue.
Og de resterende dage svinger mellem hjemme dage, gåture og legeplads ture og besøg hos andre dpére.Vil tro de har 2 dage hvor de ikke er ude og gå max om ugen. Hun tager meget hensyn til ungerne.
Jeg elsker de er ude og de leger meget i haven osv og udforsker naturen på den måde.

det lyder meget som det jeg har planer om.

her er der bla. mulighed for legestue, biblioteks besøg og "spring og leg" derudover kender jeg et par kommunelle dagplejere som vi kan besøge.

vi venter meget på foråret så vi kan komme i haven, for flere af mine dp. børn kan ikke gå, så de har ikke meget glæde af den lige nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Lone Jakobsen

bondepigen skriver:

Synes det lyder fint det du vil gøre... min datters eks-dp'er havde næsten kun ungerne med ned og handle i fakta...og det er der da ikke meget sjov ved.

Hendes nuværende har dem lidt ude i haven, men ikke hver dag tror jeg, for de laver utrolig mange kreative ting deromme, hvilket jeg synes er dejligt... og er de ude og gå, så er det for at finde grene ved stierne, som de skulle bruge til fastelavnsris, og ungerne kunne løbe lidt frit, eller fodre heste, får osv, som du osse gerne vil.

Jeg synes det er skønt min datter kommer ud, for vi har ikke selv have, og derfor kommer hun ikke rigtigt ud herhjemme på hverdage højst et smut i fakta, hvilket jo ikke er den store oplevelse, men det behøver ikke være hver dag...

tak for din kommentar

det var netop for at få plads til kreative ting, at jeg ikke føler der er tid til at gå ud hver dag.

jeg synes klart børnene har mere ud af at male med vandfarver end at gå en tur ud at handle. især for børn der ikke kan gå.

Anmeld

28. februar 2011

Lone Jakobsen

twinboys skriver:

Som min have... Masser af plads... Og en masse at lege med og i...

Jeg er selv dagplejer...

Billede storm...

Majbritt

ja vidste godt at du også var dagpleje....

sikke da en skøn have i har

Anmeld

28. februar 2011

Lone Jakobsen

Mor til Frederic skriver:

vi bor så ude i en landsby - så det at de bliver trukket gennem fakta o.lign sker ikker herude...

Her er de 5 dp, herude... De er ude 2 gange dagligt - de besøger hinanden og laver mad sammen - de går til gymnastik med børnene - de besøger børnehaven - de forskellige legepladser mm.

Hvis vejret er r*v dårligt bager de boller - laver perler - papire med klippe klister ting på osv. som vi forældre stolt for overragt når vi henter...

er de ude 2 gange dagligt? det er sørme flot

Anmeld

28. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

nutche skriver:

er de ude 2 gange dagligt? det er sørme flot

ja de er... nogle gange er det hvor de går en tur og andre gange at de styrter rundt i hele hendes have...

Hun er en 'gammel' dp og har lige haft 25 års jubilæum. 

Dertil laver hun al mad selv - mums... Så de får lakse tærte med rejer - grønsags suppe - hjemmebagt rugbrød osv. 

For de skal ikke fyldes med alle de E numre og tilsætnings stoffer...

Anmeld

28. februar 2011

Lone Jakobsen

Mor til Frederic skriver:

ja de er... nogle gange er det hvor de går en tur og andre gange at de styrter rundt i hele hendes have...

Hun er en 'gammel' dp og har lige haft 25 års jubilæum. 

Dertil laver hun al mad selv - mums... Så de får lakse tærte med rejer - grønsags suppe - hjemmebagt rugbrød osv. 

For de skal ikke fyldes med alle de E numre og tilsætnings stoffer...

det lyder bare super lækkert

jeg laver også meget af deres mad selv. koger flere slags frugtgrød, bager grovbrød og tilbyder dem ofte lidt lunt som frikadeller, kødsauce eller grøntsagstærte.

Anmeld

1. marts 2011

twinboys

nutche skriver:

ja vidste godt at du også var dagpleje....

sikke da en skøn have i har

Tusind tak ja det er så kun baghaven... Hvor vidste du fra at jeg var dagplejer...smiler

Anmeld

1. marts 2011

Mi

Hvis børnene sover udenfor så får de jo en masse frisk luft der, så det skal ikke være derfor de er ude, tænker jeg. Jeg syntes det afhænger meget af vejret, for der er ofte mange flere sanseoplevelser og grovmotoriske udfordringer ude (hvis man ikke bare går ved siden af barnevognen, vel at mærke), hvilket små børn virkelig har behov for. Men med sådan en vinter som vi har haft de sidste to år er der altså ikke meget at komme efter for helt små børn. Min datter har ikke været så meget ude, for hun kan ikke rigtig lege med store hansker på, kan ikke gå rundt i alt sneen, kan ikke grave i sandet, holde fast på gyngen  Så får hun mere ud af at lege indenfor. Heldigvis kan hun nu komme ud igen, og hun elsker det. Så jeg håber at vi ikke får en omgang sne igen

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

1. marts 2011

Henriette1973

nutche skriver:

jamen her kan de også sove inde hvis det er for koldt. og falder temp. til under -10 så går vi heller ikke ud.

med hensyn til at handle ind med børnene, så har jeg bare set mange dagplejere der trækker gennem fakta med børnene, uden at bruge tid på at stoppe op, snakke og fortælle, og så får de ikke meget ud af det. så hellere en tur ud og kigge på store traktorer.

men igen er jeg meget ny i brancen, så jeg kan nå at skifte mening

Hej

Hmm jeg synes, du har en god indstilling til det at tage på tur og handle ind, i det hele taget din måde at arbejde med børnene på. De har også brug for at være "hjemme". Jeg tror dog at det er vigtigt at børn få en vis mængde frisk luft hver dagenten som tur, leg udenfor eller sove udenfor, ja hvis vejret tillader

Hilsen

Henriette (mor til et vuggestuebarn og tidligere pædagog)

Anmeld

1. marts 2011

Henriette1973

twinboys skriver:

Som min have... Masser af plads... Og en masse at lege med og i...

Jeg er selv dagplejer...

Billede storm...

Majbritt

Se det er børneparadis, fantastisk have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.