dagpleje udenfor. hvad vægter i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.053 visninger
63 svar
0 synes godt om
28. februar 2011

Lone Jakobsen

dette spørgsmål er både til forældre, men også til de dagplejere der er herinde:

med hensyn til leg/ture udenfor, hvordan prioterer i så? hvad er vigtigt? hvor meget eller hvor lidt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Lone Jakobsen

et ex:

min søns tidligere dagpleje synes det er super vigtigt at hun/børnene, kommer ud hver dag. de går fx. til bageren, i fakta, i legestue osv.

hos mig er det vigtigt at vi hygger os. frisk luft er vigtigt, men jeg vil også ha tid til andre ting. vi har tiden fra ca 9,30-11,15.... og i den tid vil jeg gerne af og til lave noget kreativt. så det er ikke hver dag vi er ude at gå tur. børnene sover til middag ude hver dag.

når jeg går tur med børnene er det for at "opleve" noget, vi fodrer får, kigger på heste, møller, traktorer osv...... men jeg handler ikke ind med dem.

Anmeld

28. februar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Sådan som du beskriver din dag er sådan jeg ved det bliver gjort i Astrids DP også der hun var før. Den måde er jeg rigtig tilfreds med. Også at der bliver taget hensyn til hvis det simpelthen er for koldt. Pt sove Astrid inde i et rum i sin barnevogn, så det ikke er er lige så koldt som at stå helt ude.
Må man spørge hvorfor du ikk handler ind med dem?

Anmeld

28. februar 2011

Lone Jakobsen

LouiseVous skriver:

Sådan som du beskriver din dag er sådan jeg ved det bliver gjort i Astrids DP også der hun var før. Den måde er jeg rigtig tilfreds med. Også at der bliver taget hensyn til hvis det simpelthen er for koldt. Pt sove Astrid inde i et rum i sin barnevogn, så det ikke er er lige så koldt som at stå helt ude.
Må man spørge hvorfor du ikk handler ind med dem?

jamen her kan de også sove inde hvis det er for koldt. og falder temp. til under -10 så går vi heller ikke ud.

med hensyn til at handle ind med børnene, så har jeg bare set mange dagplejere der trækker gennem fakta med børnene, uden at bruge tid på at stoppe op, snakke og fortælle, og så får de ikke meget ud af det. så hellere en tur ud og kigge på store traktorer.

men igen er jeg meget ny i brancen, så jeg kan nå at skifte mening

Anmeld

28. februar 2011

Mette 28

Synes det er vigtigt at man laver noget forskelligt med børnene, man behøver ikke komme ud hverdag, men man skal heller ikke altid være inde..

Ved vores gamle DP lavede forskellige ting og det gør både min mor og søster også. 

Det med at handle ind, mener jeg ikke man må som dagplejer og jeg mener heller ikke at man skal gøre det, hvad får børnene ud af at komme med i fakta... Vi andre handler jo ind når vi får fri fra job og mange gange er det sammen med børnene, og så skal de heller ikke gøre det når de er i DP... 

Anmeld

28. februar 2011

sarahb

Her i Københavns kommune må man godt tage børnene med i netto hvis man ex. mangler mælk eller noget til ungerne. Men ikke for at mandagshandle til eget brug.
Vores dagplejer er meget svingende i hvor meget og hvor tit.
De er til rytmik om mandagen og går derned og hjem igen og så efter det er de hjemme resten af dagen.
Tirsdag Hele dagen er de i legestue.
Og de resterende dage svinger mellem hjemme dage, gåture og legeplads ture og besøg hos andre dpére.Vil tro de har 2 dage hvor de ikke er ude og gå max om ugen. Hun tager meget hensyn til ungerne.
Jeg elsker de er ude og de leger meget i haven osv og udforsker naturen på den måde.

Anmeld

28. februar 2011

Bondepigen

nutche skriver:

jamen her kan de også sove inde hvis det er for koldt. og falder temp. til under -10 så går vi heller ikke ud.

med hensyn til at handle ind med børnene, så har jeg bare set mange dagplejere der trækker gennem fakta med børnene, uden at bruge tid på at stoppe op, snakke og fortælle, og så får de ikke meget ud af det. så hellere en tur ud og kigge på store traktorer.

men igen er jeg meget ny i brancen, så jeg kan nå at skifte mening

Synes det lyder fint det du vil gøre... min datters eks-dp'er havde næsten kun ungerne med ned og handle i fakta...og det er der da ikke meget sjov ved.

Hendes nuværende har dem lidt ude i haven, men ikke hver dag tror jeg, for de laver utrolig mange kreative ting deromme, hvilket jeg synes er dejligt... og er de ude og gå, så er det for at finde grene ved stierne, som de skulle bruge til fastelavnsris, og ungerne kunne løbe lidt frit, eller fodre heste, får osv, som du osse gerne vil.

Jeg synes det er skønt min datter kommer ud, for vi har ikke selv have, og derfor kommer hun ikke rigtigt ud herhjemme på hverdage højst et smut i fakta, hvilket jo ikke er den store oplevelse, men det behøver ikke være hver dag...

Anmeld

28. februar 2011

twinboys

nutche skriver:

dette spørgsmål er både til forældre, men også til de dagplejere der er herinde:

med hensyn til leg/ture udenfor, hvordan prioterer i så? hvad er vigtigt? hvor meget eller hvor lidt?

Som min have... Masser af plads... Og en masse at lege med og i...

Jeg er selv dagplejer...

Billede storm...

Majbritt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

vi bor så ude i en landsby - så det at de bliver trukket gennem fakta o.lign sker ikker herude...

Her er de 5 dp, herude... De er ude 2 gange dagligt - de besøger hinanden og laver mad sammen - de går til gymnastik med børnene - de besøger børnehaven - de forskellige legepladser mm.

Hvis vejret er r*v dårligt bager de boller - laver perler - papire med klippe klister ting på osv. som vi forældre stolt for overragt når vi henter...

Anmeld

28. februar 2011

Lone Jakobsen

Mette 27 skriver:

Synes det er vigtigt at man laver noget forskelligt med børnene, man behøver ikke komme ud hverdag, men man skal heller ikke altid være inde..

Ved vores gamle DP lavede forskellige ting og det gør både min mor og søster også. 

Det med at handle ind, mener jeg ikke man må som dagplejer og jeg mener heller ikke at man skal gøre det, hvad får børnene ud af at komme med i fakta... Vi andre handler jo ind når vi får fri fra job og mange gange er det sammen med børnene, og så skal de heller ikke gøre det når de er i DP... 

der er sikkert forskellige regler fra kommune til kommune...men her hedder det at børnene skal opleve en normal hverdag.... så det kan sagtens indebære en tur i fakta.

jeg har dog valgt at handle efter arbejde. (indtil videre)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.