Er folk der stemmer på DF et jaget folkefærd herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

mor-til-vanessa

duddi. skriver:

Inspireret af andre tråde i dag, kunne jeg godt tænke mig at høre, om det er meget upopulært herind på baby.dk at stemme på DF? Synes mange får det til at lyde som om man stemmer på noget ulovligt hvis man stemmer på DF? Jeg selv har ingen problem med DF tilhængere. De har deres overbevisning og det ser jeg ikke noget forkert i.

jeg tager stærk afstand fra df og alt der hører med. jeg synes det er et grotekst parti med nogen meget fremmedfjenske holdninger. kan ikke se at man kan stemme på df uden at tage del i de holdninger.

df hader alt der har med islam at gøre, og vil gøre alt for at få islam ud af dk. i deres kampange siger de endda: " men der er noget der truer" og så kommer der en masse billeder af kvinder i burka, og af fly som flyver ind i world trade center. så bliver det sku ikke meget værre når man viser det. altså fordi man tror på islam er man ikke et dårligt menneske.

man er måske heller ikke et dårligt menneske fordi man stemmer df, jeg tager som sagt selv afstand fra det. for mig er df og hitler lige så slemt. hitler ville udrydde jøderne, pia k vil udrydde isalmisterne (i hver fald fra dk, til at starte med)

i mine øjne er dem er stemmer df, nogen som slet ikke har sat sig ind i den islamistiske religion, som er fremmedhadske og ikke vil have et foregnet folkefærd. jeg har et fætter der elsker df og pia, som han selv siger og ja jeg snakker faktisk ikke særlig meget med ham, for synes de ting han siger er meget modbydelige.

så jeg kan sagten vælge min venner ud fra om de stemmer df eller ej. synes df er noget så umageligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

eElak

Jaget folkefærd... Det ved jeg nu ikke... 

Min erfaring på debarfora - der er domineret af kvinder - siger dog at størstedelen stemmer til den røde side... og idet at DF ligger langt ude til den modsatte side, så er det der at modsætninger kolliderer... 

Folk skal have lov til at lave fejl i livet - at stemme DF er en af dem.. 

EJ, jeg er også på den røde side, men folk der stemmer DF er mennesker ligesom alle andre - bare med nogle andre holdninger 

Anmeld

21. februar 2011

betski

Eva. skriver:

Men så støtter man vel mennesker der er racistiske og det synes jeg egentlig er endnu værre end hvis alle stemmer på df var af mennesker der var racister, men at racister får stemmer fra ikke racister og dermed kæmper deres sag ud fra disse, det er da rigtig trist, er det ikke?

Den kan jeg ikke helt følge dig i Eva. Du mener dermed at alle DF'er er racister? Eller misforstår jeg?

Anmeld

21. februar 2011

betski

tinasmor skriver:

Jeg stemmer ikke DF men der er jo HELDIGVIS demokrati i Danmark. Og grunden til at DF er i folketinget nu er jo fordi en masse danskere har stemt på dem. Sådan er det jo med demokratiet.

Jeg tror altså heller ikke at alle der stemmer DF er rasister. DF skal jo fører politik på en masse andre områder end udlændingepolitik.

Men synes ofte at det er pudsigt, at de debatter jeg har set her inde om politik, så er der aldrig nogle der skal forsvare HVORFOR de stemmer Venstre eller hvorfor de er socialdemokrat eller støtter SF.

Jeg synes at politik, ligesom religion er en privatsag. Jeg synes ikke, at man behøver forsvare sig fordi man stemmer på et bestemt parti (gudskelov at vi har forskellige partier, så vi ikke er et af de lande der pt slås for at få demokrati) eller forsvare sig omkring sin religion eller lign. 

Kan godt lide dit svar. Jeg synes nemlig også at der burde være plads til alle vores holdninger. Og nej man ser ikke nogen der skal forsvare at de stemmer V - hvilket næsten er lige så fjernt for mig at stemme som DF er

Anmeld

21. februar 2011

Aves.

duddi. skriver:

Den kan jeg ikke helt følge dig i Eva. Du mener dermed at alle DF'er er racister? Eller misforstår jeg?

Jeg mener at partiet har en racistisk tankegang...og jeg aner ikke hvad dem der stemmer på dem er, men hvis ikke de er racister, så er det da virkelig ærgerligt at stemme på et parti der er det....om den enkelte er det ene eller det andet er jo uden betydning hvis man sætter et stemme på et parti som har en bestemt overbevisning.....dermed giver man magten til mennesker og lader dem kæmpe for det som det parti står for....lige meget hvad menig mand mener...giver det mening eller?

Anmeld

21. februar 2011

mor-til-vanessa

MHK skriver:

Jeg vil rigtig gerne høre dit bud på hvordan man kan stemme DF uden at være racist?

Jovel, man kan være enig i mange af deres politiske holdninger men kan du virkelig ikke se de racistiske undertoner der i alt?

Jeg er enig i meget af det DF står for men jeg kunne ALDRIG stemme på dem, netop fordi jeg kan læse mig frem til de racistiske undertoner. INTET er tilfældigt og det der "Vi holder på de danske værdier" er jo bare et billigt salgstrick. 

Pia K er en sindsyg dygtig politiker, virkelig! Men hun er også en manipulerede, meget meget fremmedhadsk kvinde.

Hvis man stemmer DF og indrømmer at man er racist så er det jo sådan det er men jeg kan simpelthen ikke se hvordan man kan stemme på partiet hvis man ikke er 

vi er vist meget enige politiske

Anmeld

21. februar 2011

Stéphanie

Nu har jeg forsøgt at holde mig væk fra de her debatter om politik netop af den grund at jeg ikke vil hagles ned, men nu har jeg fandme fået nok! 

Man kan ikke se det på mig men jeg er fra udlandet!

Jeg kan så nu læse at jeg er en social taber (er på KH(DESVÆRRE)) og så er jeg sku også racist! JEG STEMMER PÅ DF, fordi de har nogle værdier som jeg ikke syns andre partier har, men jeg tager skam afstand fra racisme.. Eller det gør jeg vel så ikke set med manges øjne herinde fra.

Er simpelthen ved at brække mig så meget over det, og overvejer virkelig om jeg skal blive i dette forum da jeg egentlig ikke føler mig velkommen. Kæft hvor er jeg skuffet

Anmeld

21. februar 2011

mor-til-vanessa

Loa skriver:

Jeg syntes da ikke jeg er racist, bare fordi jeg stemmer på dem.
Er man racist fordi man syntes det er i orden at indvandrene skal uddannes/ud i arbejde i stedet for bare at gå hjemme og modtage kh? (Det syntes jeg sådan set om alle, uanset deres oprindelse)
Så kan jeg godt lide deres retspolitik og dyrepolitik.....

vil bare lige sige at man ikke kan komme til dk og nyde godt af samfundet.

det skal man være statsborger for.

man kan ikke komme som udlænding, gå på kommunen og gå på kh. så ergo så kan man ikke snylte sig på samfundet, som så mange går og tror udlændinge gør

Anmeld

21. februar 2011

betski

Eva. skriver:

Jeg mener at partiet har en racistisk tankegang...og jeg aner ikke hvad dem der stemmer på dem er, men hvis ikke de er racister, så er det da virkelig ærgerligt at stemme på et parti der er det....om den enkelte er det ene eller det andet er jo uden betydning hvis man sætter et stemme på et parti som har en bestemt overbevisning.....dermed giver man magten til mennesker og lader dem kæmpe for det som det parti står for....lige meget hvad menig mand mener...giver det mening eller?

ja nu tror jeg, at jeg forstod det. Hmm jeg ser nu ikke DF som værende et rasistisk parti. Nok der forskellen ligger med vores syn på det parti og dem der stemmer på det.  

Anmeld

21. februar 2011

ESV

momse22 skriver:

Nu har jeg forsøgt at holde mig væk fra de her debatter om politik netop af den grund at jeg ikke vil hagles ned, men nu har jeg fandme fået nok! 

Man kan ikke se det på mig men jeg er fra udlandet!

Jeg kan så nu læse at jeg er en social taber (er på KH(DESVÆRRE)) og så er jeg sku også racist! JEG STEMMER PÅ DF, fordi de har nogle værdier som jeg ikke syns andre partier har, men jeg tager skam afstand fra racisme.. Eller det gør jeg vel så ikke set med manges øjne herinde fra.

Er simpelthen ved at brække mig så meget over det, og overvejer virkelig om jeg skal blive i dette forum da jeg egentlig ikke føler mig velkommen. Kæft hvor er jeg skuffet

Må jeg spørge hvad det er der er blevet skrevet der gør at du føler dig SÅ personligt ramt???

Der er altså en del i denne debat der giver udtryk for at være DF venlige såååå er jo ikke kun dig der sidder med den overbevisning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.