Er folk der stemmer på DF et jaget folkefærd herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

132319

NZ skriver:

Politk i Danmark er jo til grin: rent spin og showbuissiness. Det er nok derfor at nogle falder for dem, der er rigtige dygtige til netop det, netop politikerne fra DF. De står da ved deres principper, i modsætning til de fleste andre. Til gengæld er det nogle forfærdelige principper de står for, og jeg forstår ikke, at man kan være et godt menneske hvis man helt bogstavelig talt er enig med DF (og mange andre pariter) i alle de umenneskelige ting der foregår i Danmark mht. flygtninge. Det viser tydeligt hvor fremmedgjorte vi er, for hvem ville personligt spærre hele familier ind i fængsler på ubestemt tid uden at måtte arbejde eller få uddannelse, og især folk der har været ude for så slemme ting at de er flygtet?

Om ikke andet skal man huske, at DFs politiske statements ofte er i strid med menneskerettighederne, og dem burde de fleste almindelige begavede danskere da kunne stå inde for.

Jeg håber ikke at have lydt aggressiv, ville bare gerne sætte tingene i perspektiv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

132319

SussieThyssen skriver:

* De kommer fra slum, og

* De taler deres eget sprog, og

* Deres børn opdrages som dem selv, og

* De går i deres egene kirker.

* Hvad vort LAND har gjort for dem, kan aldrig betales tilbage.

* Hvis de ikke vil integrere sig inden for fem år, skal de sendes tilbage til det land, de kommer fra.

Ja man skulle tro det var en af DF's paroler..men det er det ikke!!!!

Dette er faktisk et citat fra en tale holdt af Guvernør William Harding om de DANSKE invandrere i USA den 4. juli 1918.

Og så er det jeg spørger...er vi så meget bedre selv??

Kærligst
Sussie

Nej  Desværre 

Anmeld

22. februar 2011

kamtok

Rosa skriver:

Jeg skal da gladeligt stå frem og sige at jeg personligt afskyr DF og den måde de driver politik på. Jeg har faktisk svært ved at et par af mine venner stemmer på dem, og derfor går vi aldrig ind i diskussioner om politik. Jeg synes at DF's politik er så fremmedfjendsk at jeg slet ikke kan forstå hvordan sådan et parti kan få lov at spille deres spil i et ellers så åbent og dejligt land som vores - derfor ser jeg også på de mennesker som stemmer på dem på en særlig måde (inklusiv familiemedlemmer). Det siger noget om mennesker at de kan bakke op om et så ekstremt parti som DF. Bl.a. at det er mennesker som jeg har meget lidt til fælles med og som har nogle holdninger som jeg ikke bare kan forholde mig neutralt til - ligesom jeg heller ikke kan forholde mig neutral overfor racisme og nazisme. Der er ikke langt imellem...

Jeg har det ikke på samme måder med andre højrefløjspartier - men DF er ekstreme, og repræsenterer alt det jeg synes er grimt, tarveligt og egoistisk ved mennesket. Og det smitter af på mine indlæg. Det er så tæt på nazisme som man kan komme uden at sige det højt. 

Mvh

Rosa

Anmeld

22. februar 2011

qp

SussieThyssen skriver:

* De kommer fra slum, og

* De taler deres eget sprog, og

* Deres børn opdrages som dem selv, og

* De går i deres egene kirker.

* Hvad vort LAND har gjort for dem, kan aldrig betales tilbage.

* Hvis de ikke vil integrere sig inden for fem år, skal de sendes tilbage til det land, de kommer fra.

Ja man skulle tro det var en af DF's paroler..men det er det ikke!!!!

Dette er faktisk et citat fra en tale holdt af Guvernør William Harding om de DANSKE invandrere i USA den 4. juli 1918.

Og så er det jeg spørger...er vi så meget bedre selv??

Kærligst
Sussie

Arh jamen vær du glad for du er kvinde, for så var jeg sku blown away forelsket lige nu!!   

Fedt fedt!!!

Anmeld

22. februar 2011

Christine

Åh men det er fordi det er så svært at se bort fra de karakterer Df'erne sætter på TV. Det er virkeligt næsten komisk. Helt karikeret. Så hvis jeg spørger om nogen VIRKELIGT stemmer DF er det ikke fordi jeg vil dømme dem, men for at høre om det er for sjov. Beklager, men sådan har jeg det.

Selvfølgelig er man ikke auto dårlig/forkert fordi man stemmer Df.. men...!

Anmeld

22. februar 2011

SussieThyssen

qp skriver:

Arh jamen vær du glad for du er kvinde, for så var jeg sku blown away forelsket lige nu!!   

Fedt fedt!!!

Orv!

Var det en kærlighedserklæring der ville noget 

Jamen tak søde...LOL
Og vær du bare forelsket...det er helt ok...mental forelskelse er da mindst lige så dejlig

Og så fik jeg lige aftenens griner, mens jeg sidder og læser jeres hidsige..men faktisk ganske veldiciplinerede debatter igennem

Anmeld

22. februar 2011

NaFe

MHK skriver:

Har du overhovedet sat dig ind i deres politik? Jeg tror det ikke, ikke hvis du har din ven fra Tyrkiet kær 

Jeg er ikke bleg for at indrømme, efter at have nærstuderet deres politik, at jeg finder DF'ere på linje med tilhængere af Nazistpartiet. Holdningerne er de samme, bare pakket rigtig godt ind hos DF og så har de en sindsyg dygtig leder, desværre 

øhhh....tror mig ved nok mere om deres politik end du gør..har været medlem af deres parti i 10 år...så jo det gør jeg...

og jo har min ven kær..han stemmer så også på df...

men du er da i hvert fald det mest uvidene menneske jeg længe har hørt om..du kan da i hvert fald ikke finde ud af at læse om politik det helt sikkert....

Anmeld

22. februar 2011

Mi

betiinsen skriver:

Nu stemmer jeg faktisk venstre og ikke DF, men synes stadig de står for mange gode ting. kender da en del der stemmer Df, og de er altså ikke racister.

Men kan virkelig godt forstå man ikke føler sig velkommen på denne side hvis man stemmer DF, hvilket jeg fakisk ikke synes er iorden.

Den røde side mener man dømmer og er racister hvis man stemmer DF, men efter min mening er dem der dømmer klart mest herinde, dem der dømmer DF.

Tror alle har sine grunde til at stemme det de gør, og en ting er at man ikke er enige i hvad andre stemmer, noget andet er at man må acceptere at vi er forskellige og har forskellige holdninger - og det mener jeg ikke man respektere når man sviner folk til der stemmer det ene eller det andet

Så enig  Jeg syntes at der er en meget grim tone omkring DF tilhængere. Og mærkelig nok fra de samme personer som snakker om at DF er dømmende

Anmeld

22. februar 2011

Dorthe1986

Folk må stemme lige det de vil, men personligt har jeg aldrig og kommer heller aldrig til at stemme DF.

Jeg kan som så mange andre herinde ikke fordrage deres udlændingepolitik. Det løber mig koldt ned af ryggen, bare at tænke på det. Tænk hvis de blev det største parti en dag

Det kan godt være at alle der stemmer DF ikke er racister, men det er jo sådan set ikke problemet. Problemet er jo at folk der stemmer på DF stemmer på et racistisk parti, så selvom man ikke selv er racist - ja så bakker man jo alligevel racismen op.

For som MHK siger, der har serveret til et landsmøde for DF'ere - dvs. hele kernen af DF og dem der sådan set laver deres politik - så var det jo racistisk så det batter og det er jo det man så også støtter når man stemmer på dem, selvom det måske kun er deres ældrepolitik man er begejstret for.

Og vil give Rosa helt ret, fjern udlændingepolitikken fra DF og så kan du faktisk finde de samme værdier i andre partier.

Men altså folk, må da stemme hvad de vil, men jeg kan ikke diskutere politik eller blive ret tætte venner med nogen, der går ind for deres politik, ligesom de nok heller ikke kan blive særlig gode venner med mig, da vores menneskesyn ikke er forenelige.

Anmeld

22. februar 2011

<3

MHK skriver:

Nej  Desværre 

Nej vi er ikke bedre selv - overhovedet men i løbet af de 100 år så er der kommet Genevekonversionen til som stadfæster at vi skal give humanitært opholdstilladelse og det er dér det falder til jorden for DF og deres støttere.

Menneskerettighedsdomstolen har givet DK talrige domme for overtrædelser særligt efter DF har fået noget at sige i dansk politik.

VI som land skal til at passe på at vi ikke bliver ugleset og smidt ud af de godes klub...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.