Er folk der stemmer på DF et jaget folkefærd herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

twinny

betiinsen skriver:

Nu stemmer jeg faktisk venstre og ikke DF, men synes stadig de står for mange gode ting. kender da en del der stemmer Df, og de er altså ikke racister.

Men kan virkelig godt forstå man ikke føler sig velkommen på denne side hvis man stemmer DF, hvilket jeg fakisk ikke synes er iorden.

Den røde side mener man dømmer og er racister hvis man stemmer DF, men efter min mening er dem der dømmer klart mest herinde, dem der dømmer DF.

Tror alle har sine grunde til at stemme det de gør, og en ting er at man ikke er enige i hvad andre stemmer, noget andet er at man må acceptere at vi er forskellige og har forskellige holdninger - og det mener jeg ikke man respektere når man sviner folk til der stemmer det ene eller det andet

enig....  god skrevet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

mor-til-vanessa

betiinsen skriver:

Nu stemmer jeg faktisk venstre og ikke DF, men synes stadig de står for mange gode ting. kender da en del der stemmer Df, og de er altså ikke racister.

Men kan virkelig godt forstå man ikke føler sig velkommen på denne side hvis man stemmer DF, hvilket jeg fakisk ikke synes er iorden.

Den røde side mener man dømmer og er racister hvis man stemmer DF, men efter min mening er dem der dømmer klart mest herinde, dem der dømmer DF.

Tror alle har sine grunde til at stemme det de gør, og en ting er at man ikke er enige i hvad andre stemmer, noget andet er at man må acceptere at vi er forskellige og har forskellige holdninger - og det mener jeg ikke man respektere når man sviner folk til der stemmer det ene eller det andet

nu er det jo netop df der ikke acepterer at der er mennesker i verden med anden baggrund end dansk.

nok derfor de får så meget hagl. 

Anmeld

21. februar 2011

betski

MHK skriver:

Hvis man sætter sig ind i deres politik, kan man ikke skrive den sætning jeg har markeret med rødt.

Det er enten eller.

Du skal så bare huske på, at vi er forskellige og opfatter ting forskelligt. Hvis hun ikke opfatter deres politik som rasistisk, kan hun vel godt skrive den sidste sætning. Al respekt for, at du har læst hele deres partiprogram igennem, men det er jo meget tydeligt, at du og hende har en modsat opfattelse af deres politik.

Anmeld

21. februar 2011

132319

duddi. skriver:

Du skal så bare huske på, at vi er forskellige og opfatter ting forskelligt. Hvis hun ikke opfatter deres politik som rasistisk, kan hun vel godt skrive den sidste sætning. Al respekt for, at du har læst hele deres partiprogram igennem, men det er jo meget tydeligt, at du og hende har en modsat opfattelse af deres politik.

Jeg forstår bare ikke at man kan tolke det anderledes 

Som nævnt tidligere i denne eller den anden tråd, det husker jeg ikke, så har jeg været ude og servere (ikke med min gode vilje) til DFs landsmøde.

Det var et frygteligt syn og det var lige før der blev hejlet og flaget med hagekors  -De personer der var der, de "ægte" DF'ere, lagde i hvert fald ikke skjul på deres racisme!

Anmeld

21. februar 2011

betiinsen

mor-til-vanessa skriver:

nu er det jo netop df der ikke acepterer at der er mennesker i verden med anden baggrund end dansk.

nok derfor de får så meget hagl. 

gider ikke som sådan forsvar det ene eller det andet, men vil nu ikke sige at df ikke respektere andre mennesker i verden i danske. De vælger bare at stå for at dem der skal ind skal integres mere end måske andre partier gør. Om det er rigtigt eller forkert har vi jo alle delte meninger om..

min opfattelse er dog at folk der ikke acceptere andres holdninger og hvad de stemmer, heller ikke acceptere alle mennesker osv. i verden, og for mig lidt det samme

Anmeld

21. februar 2011

Bruus

betiinsen skriver:

gider ikke som sådan forsvar det ene eller det andet, men vil nu ikke sige at df ikke respektere andre mennesker i verden i danske. De vælger bare at stå for at dem der skal ind skal integres mere end måske andre partier gør. Om det er rigtigt eller forkert har vi jo alle delte meninger om..

min opfattelse er dog at folk der ikke acceptere andres holdninger og hvad de stemmer, heller ikke acceptere alle mennesker osv. i verden, og for mig lidt det samme

Er helt enig!! :-)

Anmeld

21. februar 2011

Laura25

Rosa skriver:

Jeg skal da gladeligt stå frem og sige at jeg personligt afskyr DF og den måde de driver politik på. Jeg har faktisk svært ved at et par af mine venner stemmer på dem, og derfor går vi aldrig ind i diskussioner om politik. Jeg synes at DF's politik er så fremmedfjendsk at jeg slet ikke kan forstå hvordan sådan et parti kan få lov at spille deres spil i et ellers så åbent og dejligt land som vores - derfor ser jeg også på de mennesker som stemmer på dem på en særlig måde (inklusiv familiemedlemmer). Det siger noget om mennesker at de kan bakke op om et så ekstremt parti som DF. Bl.a. at det er mennesker som jeg har meget lidt til fælles med og som har nogle holdninger som jeg ikke bare kan forholde mig neutralt til - ligesom jeg heller ikke kan forholde mig neutral overfor racisme og nazisme. Der er ikke langt imellem...

Jeg har det ikke på samme måder med andre højrefløjspartier - men DF er ekstreme, og repræsenterer alt det jeg synes er grimt, tarveligt og egoistisk ved mennesket. Og det smitter af på mine indlæg. Det er så tæt på nazisme som man kan komme uden at sige det højt. 

Mvh

Rosa

Jeg kunne ikke være mere enig!

Anmeld

21. februar 2011

Moaar

betiinsen skriver:

Anmeld

21. februar 2011

NZ

Politk i Danmark er jo til grin: rent spin og showbuissiness. Det er nok derfor at nogle falder for dem, der er rigtige dygtige til netop det, netop politikerne fra DF. De står da ved deres principper, i modsætning til de fleste andre. Til gengæld er det nogle forfærdelige principper de står for, og jeg forstår ikke, at man kan være et godt menneske hvis man helt bogstavelig talt er enig med DF (og mange andre pariter) i alle de umenneskelige ting der foregår i Danmark mht. flygtninge. Det viser tydeligt hvor fremmedgjorte vi er, for hvem ville personligt spærre hele familier ind i fængsler på ubestemt tid uden at måtte arbejde eller få uddannelse, og især folk der har været ude for så slemme ting at de er flygtet?

Om ikke andet skal man huske, at DFs politiske statements ofte er i strid med menneskerettighederne, og dem burde de fleste almindelige begavede danskere da kunne stå inde for.

Jeg håber ikke at have lydt aggressiv, ville bare gerne sætte tingene i perspektiv.

Anmeld

21. februar 2011

SussieThyssen

* De kommer fra slum, og

* De taler deres eget sprog, og

* Deres børn opdrages som dem selv, og

* De går i deres egene kirker.

* Hvad vort LAND har gjort for dem, kan aldrig betales tilbage.

* Hvis de ikke vil integrere sig inden for fem år, skal de sendes tilbage til det land, de kommer fra.

Ja man skulle tro det var en af DF's paroler..men det er det ikke!!!!

Dette er faktisk et citat fra en tale holdt af Guvernør William Harding om de DANSKE invandrere i USA den 4. juli 1918.

Og så er det jeg spørger...er vi så meget bedre selv??

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.