Er folk der stemmer på DF et jaget folkefærd herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

132319

Loa skriver:

Jeg syntes da ikke jeg er racist, bare fordi jeg stemmer på dem.
Er man racist fordi man syntes det er i orden at indvandrene skal uddannes/ud i arbejde i stedet for bare at gå hjemme og modtage kh? (Det syntes jeg sådan set om alle, uanset deres oprindelse)
Så kan jeg godt lide deres retspolitik og dyrepolitik.....

Beklager, men prøv at brug en aften på at læse deres politik igennem, det lyder ikke som om du ved ret meget om det.

Der er ikke ret mange indvandrer der "bare" dangderer den på KH, det KAN de ikk, lige såvel som danskere ikke kan.

Dyrevelfærd og retspolitik er da udemærket HVIS de racistiske undertoner ikke var der.

Igen, så er jeg enig om rigtig meget af det de står for, det der ødelægger det for mig er deres holdning til alle andre end danskere. Uanset hvor dygtige de er, vil det negative altid opveje det gode. Jeg ville aldrig kunne stå indefor et sådan menneskesyn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

AWO

Loa skriver:

Jo men det er da også at være i arbejde? De siger da ikke noget om man ikke må have et helt almindeligt arbejde......

Jeg syntes da ikke det er fedt vi betaler skat for at folk kan komme til landet og så bare modtage kh, og ikke arbejder for det......

Puh, det er vist godt, vi to ikke diskuterer politik.

Personligt ville jeg aldrig nogensinde kunne stemme på det parti. Jo, mange aspekter ved deres politik er ret fornuftige, men jeg står altså helt af, når det kommer til deres indvandrerpolitik. Som en af de andre siger, burde det altså ikke hedde DEM og OS, men VI!

Jeg er selv medlem af det tyske mindretal i Sønderjylland, og har oplevet, hvordan DF's ungdom spyttede på tysk mindretals folk, da de var ude og fejre Schengen aftalen. HVor hører det lige hjemme??

Og så mener DF jo i øvrigt også, at jeg som mindretalstysker aktivt bør kæmpe for, at grænsen skal op til Kongeåen igen!?

Nå, men når det så er sagt, så synes jeg, at enhver bør have lov til sit eget politiske standpunkt - når man bare har sat sig ind i, hvad partiet står for.  Og så er jeg glad for, at vi kan godt sammen alligevel.

Anmeld

21. februar 2011

FamilienSørensen

Inspireret af andre tråde i dag, kunne jeg godt tænke mig at høre, om det er meget upopulært herind på baby.dk at stemme på DF? Synes mange får det til at lyde som om man stemmer på noget ulovligt hvis man stemmer på DF? Jeg selv har ingen problem med DF tilhængere. De har deres overbevisning og det ser jeg ikke noget forkert i.

Anmeld

21. februar 2011

Loa

Anke skriver:

Puh, det er vist godt, vi to ikke diskuterer politik.

Personligt ville jeg aldrig nogensinde kunne stemme på det parti. Jo, mange aspekter ved deres politik er ret fornuftige, men jeg står altså helt af, når det kommer til deres indvandrerpolitik. Som en af de andre siger, burde det altså ikke hedde DEM og OS, men VI!

Jeg er selv medlem af det tyske mindretal i Sønderjylland, og har oplevet, hvordan DF's ungdom spyttede på tysk mindretals folk, da de var ude og fejre Schengen aftalen. HVor hører det lige hjemme??

Og så mener DF jo i øvrigt også, at jeg som mindretalstysker aktivt bør kæmpe for, at grænsen skal op til Kongeåen igen!?

Nå, men når det så er sagt, så synes jeg, at enhver bør have lov til sit eget politiske standpunkt - når man bare har sat sig ind i, hvad partiet står for.  Og så er jeg glad for, at vi kan godt sammen alligevel.

Hehe ja

Og lige det du nævner der, har jeg så slet ikke hørt noget om, og den opførsel er jo under al kritik

Anmeld

21. februar 2011

twinny

Jeg synes det er helt fint a stemme på DF, jeg kender mange der gør det... alt respekt for dem, de har deres mening såvel som jeg har min og de respektere mig for det jeg stemmer.

Jeg synes DF står for meget andet en udlændninge politik.

Men hver sin mening er iorden.

Jeg synes bare ikk man skal overrumpe folk, der stemmer DF. Der er jo en grund til de har den holdninig og mening og det er fint med  mig.

Anmeld

21. februar 2011

Loa

MHK skriver:

Beklager, men prøv at brug en aften på at læse deres politik igennem, det lyder ikke som om du ved ret meget om det.

Der er ikke ret mange indvandrer der "bare" dangderer den på KH, det KAN de ikk, lige såvel som danskere ikke kan.

Dyrevelfærd og retspolitik er da udemærket HVIS de racistiske undertoner ikke var der.

Igen, så er jeg enig om rigtig meget af det de står for, det der ødelægger det for mig er deres holdning til alle andre end danskere. Uanset hvor dygtige de er, vil det negative altid opveje det gode. Jeg ville aldrig kunne stå indefor et sådan menneskesyn.

Tror da vist du skal læse deres politik lige så meget i gennem.......

Anmeld

21. februar 2011

Loa

ZamanogDania skriver:

Undskyld mig men bare fordi nogle mennesker gør det så gør alle det? Personligt har jeg aldrig modtaget KH og vil aldrig drømme om være på det. Jeg kender ingen som er på KH. De arbejder alle sammen. Og de betaler skat ligesom alle andre. Så synes ikke man skal bedømme andre fordi der er nogle som er på KH.

Jo DF kræver man skal komme fra en af de bedste skoler for at komme ind i DK. Gudskelov gik den aftale ikke.

Ligesom man ikke skal dømme nogle DF'ere fordi nogle er racister.....

Morale er godt.......

Anmeld

21. februar 2011

132319

Loa skriver:

Tror da vist du skal læse deres politik lige så meget i gennem.......

Uha, det har jeg! Faktisk rigtig grundigt for bare at få en smule forståelse for det.

Det lykkedes ikke, det er stadig langt uden for min fatteevne og menneskesyn.

Anmeld

21. februar 2011

sarahb

Rosa skriver:

Jeg skal da gladeligt stå frem og sige at jeg personligt afskyr DF og den måde de driver politik på. Jeg har faktisk svært ved at et par af mine venner stemmer på dem, og derfor går vi aldrig ind i diskussioner om politik. Jeg synes at DF's politik er så fremmedfjendsk at jeg slet ikke kan forstå hvordan sådan et parti kan få lov at spille deres spil i et ellers så åbent og dejligt land som vores - derfor ser jeg også på de mennesker som stemmer på dem på en særlig måde (inklusiv familiemedlemmer). Det siger noget om mennesker at de kan bakke op om et så ekstremt parti som DF. Bl.a. at det er mennesker som jeg har meget lidt til fælles med og som har nogle holdninger som jeg ikke bare kan forholde mig neutralt til - ligesom jeg heller ikke kan forholde mig neutral overfor racisme og nazisme. Der er ikke langt imellem...

Jeg har det ikke på samme måder med andre højrefløjspartier - men DF er ekstreme, og repræsenterer alt det jeg synes er grimt, tarveligt og egoistisk ved mennesket. Og det smitter af på mine indlæg. Det er så tæt på nazisme som man kan komme uden at sige det højt. 

Mvh

Rosa

Tænk at man kan drive politik på det plan. Det er direkte ondt og de jager muslimer og alt hvad de gør skal ulovliggøres.
Fx. at der bliver halal slagtet på danske slagterier..

Anmeld

21. februar 2011

Mor010711

Loa skriver:

Jeg syntes da ikke jeg er racist, bare fordi jeg stemmer på dem.
Er man racist fordi man syntes det er i orden at indvandrene skal uddannes/ud i arbejde i stedet for bare at gå hjemme og modtage kh? (Det syntes jeg sådan set om alle, uanset deres oprindelse)
Så kan jeg godt lide deres retspolitik og dyrepolitik.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.