Dagpleje er jeg sart??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

Heidisbebs

Jeg syntes altså også at det er lidt langt ude..................

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

132319

Jeg kan faktisk godt sætte mig lidt ind i dine tanker MEN jeg havde dog aldrig selv valgt at være venner med dem der passer mine børn, på facebook. Synes det bliver lidt for privat 

Ærligt, DF ligger så fjernt fra mine politiske holdninger som de overhovedet kan, så jeg ville nok have det lidt stramt med overhovedet at skulle mødes med hende.

Gad vide om hun siger nej til at passe muslimske børn? 

Anmeld

21. februar 2011

Louisiana

Anonym skriver:

Det kommer an på hvor høj grad hun er DF......

Hvad nu hvis mit barn var 2 generationsindvandrer........? 

At stemme på Dansk Folkeparti betyder ikke hun er racist. Jeg synes det er en noget overdreven reaktion.

Desuden er det en DP vi taler om. Hun har næppe nogen politisk påvirkning på børnene

Synes egentlig det er lidt tankevækkende, at vi herinde har haft en debat om hvorvidt man ville fravælge en jordmoder med tørklæde, og 98 % mente ikke man kunne tillade sig at fravælge jordmoderen pga religion/tørklæde, men det virker lidt mere legalt, når det er en DP der stemmer på DF - som står for meget mere end udlændingepolitik...

Anmeld

21. februar 2011

Rockertand

SpunkenJo skriver:

Sart, ja måske, men jeg synes bestemt ikke man som dp skal skilte med sin politiske overbevisning.

Du ser jo heller ikke en falckredder med badge der indikerer politiske overbevisning, eller en sygeplejerske.

Hun må stemme hvad hun vil for mig, men ligefrem at skilte med det....... Helt unødvendigt!

Du ku jo spørge hende hvorfor hun har sat den der så alle kan se det

Rimelig dårlig sammenligning.

Dagplejemoderen skilter med det på Facebook - en side, der ikke vedrører hendes arbejde, men som er oprettet i fritiden med alt andet end arbejde for øje.

En Falckredder eller sygeplejerske i uniform er på arbejde og skilter derfor ikke med nogen form for politisk overbevisning - men jeg har da en del Falckreddere som venner, der på Facebook slet ikke lægger skjul på deres politiske holdning - faktisk er der rigtig mange status'er, der netop går på det i de her besparelsestider.

Anmeld

21. februar 2011

oo

Søren har også sit (vores) politiske logo på sin facebook og det er der en elev der har spurgt ham om, men det er hans privatliv, så det har han naturligvis forklaret sine elever ikke kommer dem ved overhovedet

Anmeld

21. februar 2011

JulieE

Så længe arbejde og privatliv ikke bliver blandte sammen og hun er god til at tage sig af ungerne,  ville jeg være græsk-eskimoisk. Men jeg skal også være ærlig og sige, hvis jeg skulle høre på kommenetarer om udlændinge eller andet politisk når jeg henter eller aflevere mit barn, ville jeg nok blive temmelig stram i betrækket

Anmeld

21. februar 2011

132319

Louisiana28 skriver:

At stemme på Dansk Folkeparti betyder ikke hun er racist. Jeg synes det er en noget overdreven reaktion.

Desuden er det en DP vi taler om. Hun har næppe nogen politisk påvirkning på børnene

Synes egentlig det er lidt tankevækkende, at vi herinde har haft en debat om hvorvidt man ville fravælge en jordmoder med tørklæde, og 98 % mente ikke man kunne tillade sig at fravælge jordmoderen pga religion/tørklæde, men det virker lidt mere legalt, når det er en DP der stemmer på DF - som står for meget mere end udlændingepolitik...

Men det ér DF'ere jo. Det kan godt være at de siger de stemmer DF "Pga. ældrepolitiken" eller hvad de ellers har af undskyldninger men man kan ikke komme udenom at politikken er fremmedhadsk og dét opvejer desværre alt det gode de ellers står op, for mig.

Jeg har serveret til et landsmøde engang og havde jeg vidst at det var dét jeg skulle ud til, havde jeg aldrig sagt ja. Jeg fik et chock!! Der blev ikke hejlet men det var godt nok tæt på 

Anmeld

21. februar 2011

Mormilla

Anonym skriver:

Hej

Jeg har lige fået brev om vores dagplejer og søgt på hende på facebook, på billedet har hun så Dansk Folkeparti logo......

Det syntes jeg ikke om, er jeg sart?? 

Undskyld mig hvad er problemet? Det siger da ikke noget om hvordan hun har tænkt sig at passe dit barn...

Anmeld

21. februar 2011

Maja88

altså jeg tænker lidt...

hvad nu hvis hun slet ikke havde haft en profil på facebook?? ville du så også have dømt hende ud fra det???

Anmeld

21. februar 2011

SpunkenJo

Rockertand skriver:

Rimelig dårlig sammenligning.

Dagplejemoderen skilter med det på Facebook - en side, der ikke vedrører hendes arbejde, men som er oprettet i fritiden med alt andet end arbejde for øje.

En Falckredder eller sygeplejerske i uniform er på arbejde og skilter derfor ikke med nogen form for politisk overbevisning - men jeg har da en del Falckreddere som venner, der på Facebook slet ikke lægger skjul på deres politiske holdning - faktisk er der rigtig mange status'er, der netop går på det i de her besparelsestider.

At du skilter til dem du er venner med på FB, hvilken politisk holdning du/man har jo bare super, hvis du spørger mig.
- Der kan man jo gøre som man plejer blandt venner. FB er jo et virtuelt venne-mødested, og der skal man vel ku opføre sig som man plejer, tænker jeg.

Men at have profilbillede med logo fra DF (V,K,S,SF findselvpåflere) på.... Et billede som (ofte) er det eneste man kan se når man søger på folk på FB, er måske ikke nødvendigt, når man nu arbejder som DP, og man derfor ofte vil blive søgt frem via FB af folk som får tilbudt en plads hos en.

Det er blot min måde at anskue det på

Og jeg vil give dig ret i, at man da ikke skal skjule sin politiske overbevisning, tværtimod! Og du har også helt ret i, at det er en måde at råbe op vedr. alle besparelserne. Og jeg er da helt for, at man politisk tager stilling, og viser sit flag.

Vedr. TS, så syns jeg ikke man ligefrem skal lade billedet med DF-logoet afgøre om man vælger vedkommende fra eller til som DP. Det giver ikke rigtig nogen mening i min verden, og jeg kan ikke forstå hvis det skal afgøre det. Men undren omkring det, kan jeg sagtens sætte mig ind i.

Interessant debat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.