Rockertand skriver:
Rimelig dårlig sammenligning.
Dagplejemoderen skilter med det på Facebook - en side, der ikke vedrører hendes arbejde, men som er oprettet i fritiden med alt andet end arbejde for øje.
En Falckredder eller sygeplejerske i uniform er på arbejde og skilter derfor ikke med nogen form for politisk overbevisning - men jeg har da en del Falckreddere som venner, der på Facebook slet ikke lægger skjul på deres politiske holdning - faktisk er der rigtig mange status'er, der netop går på det i de her besparelsestider.
At du skilter til dem du er venner med på FB, hvilken politisk holdning du/man har jo bare super, hvis du spørger mig.
- Der kan man jo gøre som man plejer blandt venner. FB er jo et virtuelt venne-mødested, og der skal man vel ku opføre sig som man plejer, tænker jeg.
Men at have profilbillede med logo fra DF (V,K,S,SF findselvpåflere) på.... Et billede som (ofte) er det eneste man kan se når man søger på folk på FB, er måske ikke nødvendigt, når man nu arbejder som DP, og man derfor ofte vil blive søgt frem via FB af folk som får tilbudt en plads hos en.

Det er blot min måde at anskue det på

Og jeg vil give dig ret i, at man da ikke skal skjule sin politiske overbevisning, tværtimod! Og du har også helt ret i, at det er en måde at råbe op vedr. alle besparelserne. Og jeg er da helt for, at man politisk tager stilling, og viser sit flag.

Vedr. TS, så syns jeg ikke man ligefrem skal lade billedet med DF-logoet afgøre om man vælger vedkommende fra eller til som DP. Det giver ikke rigtig nogen mening i min verden, og jeg kan ikke forstå hvis det skal afgøre det. Men undren omkring det, kan jeg sagtens sætte mig ind i.
Interessant debat