Modermælk til salg????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2011

Majbriteriksen

JustMe skriver:

Mon ikke de tjekker mælken? Hvis ikke, synes jeg da bestemt også, de bør spørge moderen, før de giver barnet det

Det er jeg faktisk ikke klar over-men de kan vel næsten ikke tjekke for alt. Jeg tror at det er lige som at være bloddoner, der skriver du jo også under på at du ikke har taget medicin?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2011

JustMe

Majbriteriksen skriver:

Det er jeg faktisk ikke klar over-men de kan vel næsten ikke tjekke for alt. Jeg tror at det er lige som at være bloddoner, der skriver du jo også under på at du ikke har taget medicin?

Men donorblod bliver jo også tjekket hver gang, mig bekendt

Anmeld

21. februar 2011

Christine

Jeg ville i hvert fald ikke tøve med at tage imod mælk fra de seje mødre der skriver her, som har donoret mælk.
Men jeg håber ikke det bliver nødvendigt. Jeg ville dog ikke lade andre amme mit barn eller omvendt, medmindre det var den eneste mulige måde og det var nødvendigt.
Selvfølgelig sørger sygehuset for at mælken er ok og kommer fra en sund person.
Lidt i den anden retning har jeg hørt at en person jeg kender lod sin veninde amme hende søn, fordi hun havde drukket sig fuld. Ikke så stilfuldt!
Men jeg er helt sikkert FOR modermælksdonation. Og det er sejt dem der gør det. Måske bliver det min tur til sommer

Anmeld

21. februar 2011

slettet_7530

Den uge jeg var på hospitalet med min den store, donerede jeg modermælk i STOR stil til andre børn, da jeg kunne amme en hel landsdel, jeg var glad og stolt over at kunne hjælpe

Anmeld

21. februar 2011

slettet_7530

Buito skriver:

Et program der sendes kl 21.55 på kanal 4. 

Inden jeg overhovedet har set programmet, må jeg nok erkende at jeg er en smule foraget.  Spændt på om min holdning holder ved. 

Andre der skal se det? 

i mange lande er det helt normalt da mange spædbørn ganske enkelt ville dø hvis ikke der var andre ammende kvinder der kunne amme deres barn, men der er det direkte fra brystet

Anmeld

21. februar 2011

Christine

Albertesmor skriver:

i mange lande er det helt normalt da mange spædbørn ganske enkelt ville dø hvis ikke der var andre ammende kvinder der kunne amme deres barn, men der er det direkte fra brystet

Sejt at du donerede mælk!
Og det er sandt at det er socialt accepteret i andre lande. Og jeg synes heller ikke der er noget ulækkert i det.. men.. tjah. Måske ville jeg blive jaloux hvis en anden ammede mit barn, fordi jeg synes det er hyggeligt at gøre det selv og det er sådan jeg lærer mit barn at kende fra det er nyfødt (da de jo sover og spiser stort set hele tiden). Det ville være svært hvis han/hun skulle dele de hyggestunder med en anden. Selv om det måske lyder sært.

Anmeld

21. februar 2011

slettet_7530

Christine skriver:

Sejt at du donerede mælk!
Og det er sandt at det er socialt accepteret i andre lande. Og jeg synes heller ikke der er noget ulækkert i det.. men.. tjah. Måske ville jeg blive jaloux hvis en anden ammede mit barn, fordi jeg synes det er hyggeligt at gøre det selv og det er sådan jeg lærer mit barn at kende fra det er nyfødt (da de jo sover og spiser stort set hele tiden). Det ville være svært hvis han/hun skulle dele de hyggestunder med en anden. Selv om det måske lyder sært.

jamen det er da klart, vi lever jo i et land hvor vi vælter i overflod af alting og hvor vi ikke har brug for at få ammet elller amme andres børn, men i fattige lande hvor det ganske enkelt er et spørgsmål om overlevelse, gør de pr instinkt og som det mest naturlige.

Anmeld

21. februar 2011

Christine

Albertesmor skriver:

jamen det er da klart, vi lever jo i et land hvor vi vælter i overflod af alting og hvor vi ikke har brug for at få ammet elller amme andres børn, men i fattige lande hvor det ganske enkelt er et spørgsmål om overlevelse, gør de pr instinkt og som det mest naturlige.

Du har ret. Og når det redder børns liv, så er det jo det vigtigste. I U-lande (hedder det stadig det) er det også mere almindeligt at amme længe, har jeg ladet mig fortælle. Da det er sundest og nødvendigt i deres situation.

Anmeld

21. februar 2011

slettet_7530

Christine skriver:

Du har ret. Og når det redder børns liv, så er det jo det vigtigste. I U-lande (hedder det stadig det) er det også mere almindeligt at amme længe, har jeg ladet mig fortælle. Da det er sundest og nødvendigt i deres situation.

Nemlig og ofte ville børnene ikke få noget mad hvis ikke moderen stadig ammede dem, de bliver mange steder ammet til de er 3 år

Anmeld

21. februar 2011

Christine

Albertesmor skriver:

Nemlig og ofte ville børnene ikke få noget mad hvis ikke moderen stadig ammede dem, de bliver mange steder ammet til de er 3 år

Det er jo en fantastisk mulighed og meget livsbekræftende at de gør det. Det er altid farligt at diskutere amning, men jeg håber folk husker at det er en form for mirakel i sig selv
Jeg har nu heller ikke problemer med at børn bliver ammet længe herhjemme. Det er helt op til mor/barns behov.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.