Modermælk til salg????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

jacqueline84

Jeg sætter stor pris de kvinder der overproducere giver det videre til babyer som har stor gavn af det Min datter som er født 2 mdr fortidligt fik "donormælk" da jeg ikke selv kunne få min produktion igang. Lægen mente det var det hun skulle have.. Så selvfølgelig skulle hun det! Kan jeg virkelig ikke se der er nået galt i... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

eElak

Jeg overvejede kraftigt at sælge min modermælk til hvidovre neo, fordi jeg malkede alligevel ud og havde afsindige mængder.... Men endte med at gå ned bl.a. pga malkningen, så måtte stoppe ret pludseligt (det gør i øvrigt mega ondt).... 

Men forarget - nej det er jeg godt nok ikke.. synes bare det er fantastisk at andre kan få glæde af sådan et "naturprodukt".. ;-)

Anmeld

17. februar 2011

SussieThyssen

Det er bare så godt at nogen kan få lov til at donere..og hvad så hvis de får lidt penge for det.
Jeg synes det er dem vel ondt.
Det er bare så synd for de kvinder som gerne vil donere, men bor for langt væk til at de vil hente det.
Her tænker jeg på min datter, der har til overflod, så hun rigeligt kan tanke 4 op af gangen (antager hun har fået alt det jeg ikke har kunne give til mine)
Men næ nej, de ville kun modtage fra hende, hvis hun selv leverede det ved døren.
Men sådan er det jo så forskelligt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. februar 2011

morethanperfect

Buito skriver:

Et program der sendes kl 21.55 på kanal 4. 

Inden jeg overhovedet har set programmet, må jeg nok erkende at jeg er en smule foraget.  Spændt på om min holdning holder ved. 

Andre der skal se det? 

De er godt nok gamle de børn der blir ammet 

Anmeld

17. februar 2011

eElak

En anden ting er at jeg forstår ikke er når børn i børnehavealderen bliver ammet.. 

eller bare når de bliver over 1-1,5 års alderen... Men ok, det er bare min undren

Anmeld

17. februar 2011

ønskebørn74

Undskyld men...  ... Kan ikke have når de ammer børn der er så store... 4år 6år... Ved der nok er nogen der bliver mugne, men det overskrider bare mine grænser vildt, med den baggrund jeg har...

Anmeld

17. februar 2011

nilletøz

ønskebarn74 skriver:

Undskyld men...  ... Kan ikke have når de ammer børn der er så store... 4år 6år... Ved der nok er nogen der bliver mugne, men det overskrider bare mine grænser vildt, med den baggrund jeg har...

Lige mine ord! det går langt over min grænse at amme når de er så gamle!

Anmeld

17. februar 2011

mor_sabina

twinboys skriver:

Øhhh nu v jeg ikke præcis hvad det handler om... Men jeg solgte min mælk til Skejby sygehus, så andre for tidligt fødte kunne få min mælk...Det de for tidligt fødte mangler at få mens de skulle have lagt inde i modrens mave, får de er den modermælk som mædre til for tidligt fødte producere... Jeg tjente 7000kr så det gav lige starten til to børneopsparinger med 3500kr på hver???

Jeg gjorde det ikke for pengenes skyld... Jeg havde ekstrem meget mælk og OUH spurgte mig om jeg ikke ville sælge min mælk, da jeg havde så meget...

Uddyb lige hvad det handler om det program......

Majbritt

Havde du mælk nok til at amme to drenge, samtidig med at du donerede? I så fald er jeg dybt imponeret troede ikke det var muligt

Nå men til ts' emne så synes jeg selvfølgelig at det er et super tilbud at kunne give på fx neonnatal , men jeg kan måske bedre fra moderens vinkel forstå hvis det kan føles som et 'nederlag' at måtte modtage. Må hellere (i frygt for at blive misforstået) understrege at jeg bestemt ikke synes det er et nederlag at modtage mælen og at der er noget galt i ikke at kunne amme, så er det slået fast Men jeg kender bare flere der har måttet opgive amningen, og ved hvor svært de har haft ved det, derfor kunne jeg bare forestille mig at der kunne ligge nogle følelser i at få en anden kvindes mælk.

Anmeld

17. februar 2011

celkt

og så vil jeg lige komme med mit sædvanelige brokke-hip...

når man nu er fynbo og produceres rigelige mængder af modermælk, som man også under de små neo-børn... ja, ved i så hvad...?!?

så skal man enten køre sit mælk til århus eller hvidovre...

Der er ikke mulighed for at aflevere i odense, som jo også har en neo-afd. , og de har ikke en opsamlingsordning, så de en gang om ugen f.eks. hentede rundt omkring i landet. De behøves jo ikke køre ud til folk, de kunne bare sige at onsdag mellem 12 og 14 henter vi i odense f.eks... det ville da være fantastisk... !!!

Så i stedet er der blevet hældt litervis af mælk ud i vasken, for der jo også grænser for hvor meget man gider at gemme på i fryseren...

sådan noget gør mig lidt harm, må jeg indrømme... 

Anmeld

17. februar 2011

Janni.

morethanperfect skriver:

De er godt nok gamle de børn der blir ammet 

Ja synes godt nok nogen af børnene var lidt for gamle til at blive ammet.. Hvad synes du om krydsamning?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.