Modermælk til salg????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

MaliksMor

Min søn er født en måneden for tidligt og havde ingen kræfter til at blive ammede plus der gik lidt tid før min mælk kom.. Så jeg var da super glad for at andre kvinder havde gjort det..

I starten synes jeg det var lidt ulækkert at vide at han fik andres kvinders modermælk, men han kunne heller ikke havd undværret det.

Så jeg er dybt taknemmlig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

slettet_7530

Christine skriver:

Det er jo en fantastisk mulighed og meget livsbekræftende at de gør det. Det er altid farligt at diskutere amning, men jeg håber folk husker at det er en form for mirakel i sig selv
Jeg har nu heller ikke problemer med at børn bliver ammet længe herhjemme. Det er helt op til mor/barns behov.

Jeg langtidsammede begge mine børn

Anmeld

21. februar 2011

MaliksMor

en uge efter jeg begyndte at amme, havde jeg bare alt for meget..
så jeg fik også solgt noget af min mælk.. da malik sleeeet ikke kunne spise alt det.. og ville ikke ha' det med hjem da jeg havde SÅ meget i forvejen..

Anmeld

21. februar 2011

Christine

Albertesmor skriver:

Jeg langtidsammede begge mine børn

Jeg har også ammet min søn i lang tid og håber at gøre det samme med den lille ny. Man kan godt komme til at savne at amme, synes jeg. Og det var nu ikke kun for min skyld at min søn blev ammet længe, jeg tror bare han havde behov for den tryghed da han var en følsom lille én. I dag er han slet ikke så følsom og har følgelig heller ikke det behov. Han var stort set aldrig syg og jeg ved det ikke, men det KAN have med amning at gøre- Det er trist at det ikke er fuldt ud acceptabelt at langtidsamme i Danmark. Min søn er i hvert fald blevet sund og glad på grund/på trods af langtidsamning.
Jeg har desværre hørt at det ikke er så nemt at amme anden gang, som man tror. Er det rigtigt?

Anmeld

21. februar 2011

slettet_7530

Christine skriver:

Jeg har også ammet min søn i lang tid og håber at gøre det samme med den lille ny. Man kan godt komme til at savne at amme, synes jeg. Og det var nu ikke kun for min skyld at min søn blev ammet længe, jeg tror bare han havde behov for den tryghed da han var en følsom lille én. I dag er han slet ikke så følsom og har følgelig heller ikke det behov. Han var stort set aldrig syg og jeg ved det ikke, men det KAN have med amning at gøre- Det er trist at det ikke er fuldt ud acceptabelt at langtidsamme i Danmark. Min søn er i hvert fald blevet sund og glad på grund/på trods af langtidsamning.
Jeg har desværre hørt at det ikke er så nemt at amme anden gang, som man tror. Er det rigtigt?

Hvor længe ammede du??
Altså jeg havde masser af mælk til nummer to, den avr bare ekstremt tynd men det var fordi jeg var stresset, men jeg gav ikke op.
Jeg tror at hvis man får hvilet og man ikke er stresset så kan man få amningen op at kører med nummer 2 også

Anmeld

21. februar 2011

N&J

Buito skriver:

Et program der sendes kl 21.55 på kanal 4. 

Inden jeg overhovedet har set programmet, må jeg nok erkende at jeg er en smule foraget.  Spændt på om min holdning holder ved. 

Andre der skal se det? 

Min mor gjorde det i sin tid, både ammede andre børn (hvilket var acceptabel dengang) og donerede sin mælk til fødegangen, jeg ville ikke have et problem med det, men ville selvfølgelig helst have at det var min mælk min datter fik, dog har jeg i dag svært ved det at amme andre børn, det kan jeg ikke helt forstå.. 

Anmeld

22. februar 2011

Christine

Albertesmor skriver:

Hvor længe ammede du??
Altså jeg havde masser af mælk til nummer to, den avr bare ekstremt tynd men det var fordi jeg var stresset, men jeg gav ikke op.
Jeg tror at hvis man får hvilet og man ikke er stresset så kan man få amningen op at kører med nummer 2 også

Til han var over 2½. Så ville jeg gerne være klar til en ny graviditet. Men det er MEGET længe for mange mennesker, var til jordemoder for et par uger siden og hun var ved at falde af stolen. Selvfølgelig blev han ikke ammet meget til sidst, men jeg er glad for han selv har været med til at bestemme hvordan og hvorledes.
Ok jeg håber også jeg kan få det til at køre igen så! Og du har nok ret med at stresse. Alting er jo lige en smule mere krævende fordi man har et barn i forvejen. Men håber ikke det skal vare 5-6 uger før det er NEMT at amme denne gang. Og det må gerne gøre mindre ondt
hvor længe ammede du?

Anmeld

22. februar 2011

SpunkenJo

Buito skriver:

Jeg kunne da bare slet ikke forestille mig at modtage modermælk fra andre kvinder til mit barn - måske er jeg gammeldags - what ever.. 

Her er hvad de skriver om programmet:

Køb og salg af modermælk eller amning af andres børn? I denne kontroversielle dokumentar undersøger Kate Garraway, der selv er mor til en toårig datter, om bryster er bedst. Hun ser på fordele og ulemper ved modermælks-donation - det fænomen, at et stigende antal kvinder deler deres modermælk med andre. Fænomenet er udbredt i Filippinerne og USA, mens det i England foregår i undergrundsmiljøer eller gennem en af de 18 modermælksbanker, der findes omkring i landet. Kate møder et par søstre, der ammer hinandens børn på skift, en kvinde der ammer uden nogensinde at have været gravid, en tidligere rugemor, der stadig producerer mælk, som hun donerer væk hver uge, og en kræftpatient, der er overbevist om, at modermælk har helbredt ham. Men er det lige så normalt at give sit nyfødte barn en anden kvindes modermælk, som det er at give barnet komælk? Og er en modermælks-drink mon det rette at servere til en cocktailfest?

Jeg er taknemlig for at nogen har malket ud til min dreng da han lå på neo.

Måske mærkeligt, men har man haft en FTF baby på neo, kan man måske bedre forstå det.

Modermælk er godt

Anmeld

22. februar 2011

SpunkenJo

CamillaRH skriver:

Min søn er født en måneden for tidligt og havde ingen kræfter til at blive ammede plus der gik lidt tid før min mælk kom.. Så jeg var da super glad for at andre kvinder havde gjort det..

I starten synes jeg det var lidt ulækkert at vide at han fik andres kvinders modermælk, men han kunne heller ikke havd undværret det.

Så jeg er dybt taknemmlig

Ligesom mig

En stor tak til alle de skønne kvinder, som har brugt tid og kræfter på at sørge for mælk til sådan nogen som os

Anmeld

22. februar 2011

MaliksMor

SpunkenJo skriver:

Ligesom mig

En stor tak til alle de skønne kvinder, som har brugt tid og kræfter på at sørge for mælk til sådan nogen som os

Ja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.