Modermælk til salg????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

SpunkenJo

CamillaRH skriver:

Ja

Måske man en dag kan gøre gengæld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

MaliksMor

SpunkenJo skriver:

Måske man en dag kan gøre gengæld

Det har jeg gjort

Det mælken førest begyndte at løbe til, var mine bryster ved at eksplodere. Og havde fyldt hele den hylde man for til sonde mad op, så jeg fik givede en hel del..

Anmeld

22. februar 2011

Pige2009

Jeg synes, som mange andre, at det er super, man kan give, såfremt man har meget. Jeg havde så meget mælk, da Laura blev født, så jeg sagtens kunne brødføde to babyer på OUH og gjorde det gladeligt

Tidligere var det også sådan, at man i DK kunne sælge sin mælk på hospitalet

Anmeld

22. februar 2011

SpunkenJo

CamillaRH skriver:

Det har jeg gjort

Det mælken førest begyndte at løbe til, var mine bryster ved at eksplodere. Og havde fyldt hele den hylde man for til sonde mad op, så jeg fik givede en hel del..

Wauw!

Vildt!

Måske jeg kan lave samme finte

Anmeld

22. februar 2011

slettet_7530

Christine skriver:

Til han var over 2½. Så ville jeg gerne være klar til en ny graviditet. Men det er MEGET længe for mange mennesker, var til jordemoder for et par uger siden og hun var ved at falde af stolen. Selvfølgelig blev han ikke ammet meget til sidst, men jeg er glad for han selv har været med til at bestemme hvordan og hvorledes.
Ok jeg håber også jeg kan få det til at køre igen så! Og du har nok ret med at stresse. Alting er jo lige en smule mere krævende fordi man har et barn i forvejen. Men håber ikke det skal vare 5-6 uger før det er NEMT at amme denne gang. Og det må gerne gøre mindre ondt
hvor længe ammede du?

Denstore til 1,5 år den lille til 2 år
Jeg er lidt underlig jeg ved det, men jeg synesden smerte der var forbundet med amning var en god smerte

Anmeld

22. februar 2011

Dinna88

KaLee skriver:

En anden ting er at jeg forstår ikke er når børn i børnehavealderen bliver ammet.. 

eller bare når de bliver over 1-1,5 års alderen... Men ok, det er bare min undren

Jeg er med dig her. Da jeg så det blev jeg helt... "føj!". Jeg kan ikke forklare det, men det så SÅ absurd ud, da en mor ammede to piger der nok var 5 år. Den ene yngre end den anden dog. Jeg blev helt befippet (er det et ord?) og sådan helt... "Det der kan jeg ikke se på!" 

Når det så er sagt, så er jeg selvfølgelig enig med størstedelen herinde, der synes det er så godt gjort, at donere mælk Det redder jo liv. Jeg tager altså også hatten af for hende kvinden der tog til Afrika (går jeg ud fra det var?) og ammede i de fattige landsbyer - og så gav hun endda en familie to køer, så de havde mælk Så sejt gjort! Min mor var helt hooked på det, og var nærmest klar til at tage afsted samme dag - hvis hun da havde haft noget at give af 

Anmeld

22. februar 2011

Christine

Albertesmor skriver:

Denstore til 1,5 år den lille til 2 år
Jeg er lidt underlig jeg ved det, men jeg synesden smerte der var forbundet med amning var en god smerte

Også i starten? Jeg synes det gør alt for ondt med sår osv. Av av av...

Anmeld

22. februar 2011

slettet_7530

Christine skriver:

Også i starten? Jeg synes det gør alt for ondt med sår osv. Av av av...

ja jeg blødte også

Anmeld

22. februar 2011

Zafir

Buito skriver:

Jeg kunne da bare slet ikke forestille mig at modtage modermælk fra andre kvinder til mit barn - måske er jeg gammeldags - what ever.. 

Her er hvad de skriver om programmet:

Køb og salg af modermælk eller amning af andres børn? I denne kontroversielle dokumentar undersøger Kate Garraway, der selv er mor til en toårig datter, om bryster er bedst. Hun ser på fordele og ulemper ved modermælks-donation - det fænomen, at et stigende antal kvinder deler deres modermælk med andre. Fænomenet er udbredt i Filippinerne og USA, mens det i England foregår i undergrundsmiljøer eller gennem en af de 18 modermælksbanker, der findes omkring i landet. Kate møder et par søstre, der ammer hinandens børn på skift, en kvinde der ammer uden nogensinde at have været gravid, en tidligere rugemor, der stadig producerer mælk, som hun donerer væk hver uge, og en kræftpatient, der er overbevist om, at modermælk har helbredt ham. Men er det lige så normalt at give sit nyfødte barn en anden kvindes modermælk, som det er at give barnet komælk? Og er en modermælks-drink mon det rette at servere til en cocktailfest?

det lyder da pisse cool

Jeg er jo en af de der psyko-fanatiske ammere... Så jeg syntes da bare det er fedt, at der bliver gjort noget, der ikke kun handler om mme...
Og i gamle dage, havde man jo også ansatte ammere, til de adelige der ikke lige skulle bruge tid på at amme deres børn og det har i stammesamfund, lejrsamfund osv også altid været normalt at man ammer hinandens børn...
Så INGEN problem her... Sidder dog lige og ser nyheder og venter på toppen af poppen.

Anmeld

22. februar 2011

Christine

Albertesmor skriver:

ja jeg blødte også

Okay men jeg overlevede det også, men kun fordi jeg tænkte der måtte være en mening med galskaben. Og jeg blev jo til sidst en helt habil ammer. Så måske er det gode ved det at man ved at man gør noget godt for babyen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.