Modermælk til salg????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.228 visninger
80 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

Janni.

Et program der sendes kl 21.55 på kanal 4. 

Inden jeg overhovedet har set programmet, må jeg nok erkende at jeg er en smule foraget.  Spændt på om min holdning holder ved. 

Andre der skal se det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

aarhusmor

hvad er du forarget over?

Anmeld

17. februar 2011

sarahb

det er meget "normalt" det fåes på diverse hospitaler til svage nye babyer, så de får en stærkere start på livet..

Anmeld

17. februar 2011

<3

Nu ved jeg ikke hvad det pågældende program handler om, men jeg havde overskydende mælk allerede fra råmælken af og donerede bl.a. råmælk på fg.

Jeg undersøgte bagefter om Hvidovre ville være interesseret i min mælk ikke for pengenes skyld men fordi jeg nu havde overskydende mælk så kunne nogle små neonataler jo ligeså godt få det, men det viste sig at man helst skal malke ud og så med ens eget barn ellers er det ikke sikkert at der ville være nok og jo jeg ville have fået penge for det. Men i samråd med sygeplejesken blev vi enige om at jeg ikke skulle begynde at malke ud bare for det.

men en anden gang hvis jeg ikke kan amme og skal malke ud så jo afsted med mælk til nogle små stakler som forhåbentligt så kan overleve!

Anmeld

17. februar 2011

sarahb

Kirle skriver:

Nu ved jeg ikke hvad det pågældende program handler om, men jeg havde overskydende mælk allerede fra råmælken af og donerede bl.a. råmælk på fg.

Jeg undersøgte bagefter om Hvidovre ville være interesseret i min mælk ikke for pengenes skyld men fordi jeg nu havde overskydende mælk så kunne nogle små neonataler jo ligeså godt få det, men det viste sig at man helst skal malke ud og så med ens eget barn ellers er det ikke sikkert at der ville være nok og jo jeg ville have fået penge for det. Men i samråd med sygeplejesken blev vi enige om at jeg ikke skulle begynde at malke ud bare for det.

men en anden gang hvis jeg ikke kan amme og skal malke ud så jo afsted med mælk til nogle små stakler som forhåbentligt så kan overleve!

hvor er det SEJT!!!!

Anmeld

17. februar 2011

DLM

Kirle skriver:

det synes jeg er så fantastisk stort og skønt at der er nogen der vil gøre det.

hvis jeg havde mere mælk end min søn skulle bruge havde jeg gjort det samme.

Anmeld

17. februar 2011

twinboys

Buito skriver:

Et program der sendes kl 21.55 på kanal 4. 

Inden jeg overhovedet har set programmet, må jeg nok erkende at jeg er en smule foraget.  Spændt på om min holdning holder ved. 

Andre der skal se det? 

Øhhh nu v jeg ikke præcis hvad det handler om... Men jeg solgte min mælk til Skejby sygehus, så andre for tidligt fødte kunne få min mælk...Det de for tidligt fødte mangler at få mens de skulle have lagt inde i modrens mave, får de er den modermælk som mædre til for tidligt fødte producere... Jeg tjente 7000kr så det gav lige starten til to børneopsparinger med 3500kr på hver???

Jeg gjorde det ikke for pengenes skyld... Jeg havde ekstrem meget mælk og OUH spurgte mig om jeg ikke ville sælge min mælk, da jeg havde så meget...

Uddyb lige hvad det handler om det program......

Majbritt

Anmeld

17. februar 2011

<3

sarahb skriver:

hvor er det SEJT!!!!

Takker men det føles ikke sejt bare naturligt

Anmeld

17. februar 2011

Janni.

Jeg kunne da bare slet ikke forestille mig at modtage modermælk fra andre kvinder til mit barn - måske er jeg gammeldags - what ever.. 

Her er hvad de skriver om programmet:

Køb og salg af modermælk eller amning af andres børn? I denne kontroversielle dokumentar undersøger Kate Garraway, der selv er mor til en toårig datter, om bryster er bedst. Hun ser på fordele og ulemper ved modermælks-donation - det fænomen, at et stigende antal kvinder deler deres modermælk med andre. Fænomenet er udbredt i Filippinerne og USA, mens det i England foregår i undergrundsmiljøer eller gennem en af de 18 modermælksbanker, der findes omkring i landet. Kate møder et par søstre, der ammer hinandens børn på skift, en kvinde der ammer uden nogensinde at have været gravid, en tidligere rugemor, der stadig producerer mælk, som hun donerer væk hver uge, og en kræftpatient, der er overbevist om, at modermælk har helbredt ham. Men er det lige så normalt at give sit nyfødte barn en anden kvindes modermælk, som det er at give barnet komælk? Og er en modermælks-drink mon det rette at servere til en cocktailfest?

Anmeld

17. februar 2011

Janni.

twinboys skriver:

Øhhh nu v jeg ikke præcis hvad det handler om... Men jeg solgte min mælk til Skejby sygehus, så andre for tidligt fødte kunne få min mælk...Det de for tidligt fødte mangler at få mens de skulle have lagt inde i modrens mave, får de er den modermælk som mædre til for tidligt fødte producere... Jeg tjente 7000kr så det gav lige starten til to børneopsparinger med 3500kr på hver???

Jeg gjorde det ikke for pengenes skyld... Jeg havde ekstrem meget mælk og OUH spurgte mig om jeg ikke ville sælge min mælk, da jeg havde så meget...

Uddyb lige hvad det handler om det program......

Majbritt

Har lige skrevet det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.