Jeg kunne da bare slet ikke forestille mig at modtage modermælk fra andre kvinder til mit barn - måske er jeg gammeldags - what ever..
Her er hvad de skriver om programmet:
Køb og salg af modermælk eller amning af andres børn? I denne kontroversielle dokumentar undersøger Kate Garraway, der selv er mor til en toårig datter, om bryster er bedst. Hun ser på fordele og ulemper ved modermælks-donation - det fænomen, at et stigende antal kvinder deler deres modermælk med andre. Fænomenet er udbredt i Filippinerne og USA, mens det i England foregår i undergrundsmiljøer eller gennem en af de 18 modermælksbanker, der findes omkring i landet. Kate møder et par søstre, der ammer hinandens børn på skift, en kvinde der ammer uden nogensinde at have været gravid, en tidligere rugemor, der stadig producerer mælk, som hun donerer væk hver uge, og en kræftpatient, der er overbevist om, at modermælk har helbredt ham. Men er det lige så normalt at give sit nyfødte barn en anden kvindes modermælk, som det er at give barnet komælk? Og er en modermælks-drink mon det rette at servere til en cocktailfest?
Anmeld