Modermælk til salg????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

morethanperfect

Buito skriver:

Ja synes godt nok nogen af børnene var lidt for gamle til at blive ammet.. Hvad synes du om krydsamning?

Det syns jeg de må selvom .. Men ville ikke selv ha nogen skulle amme MIN søn .. Det ville være mærkeligt for mig tror jeg ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Janni.

Et er at donere mælk - hvilket er en fin tankegang for dem der har mulighed for det. Helt bestemt 

Men piger - vil i kunne krydsamme som de gjorde i det omtalte program? Måske er jeg sippet, men krydsamming går nok lidt over min grænse 

Anmeld

17. februar 2011

Janni.

morethanperfect skriver:

Det syns jeg de må selvom .. Men ville ikke selv ha nogen skulle amme MIN søn .. Det ville være mærkeligt for mig tror jeg ..

Nu venter jeg stadig vores første barn, men bare tanken om at en anden kvinde skulle amme vores søn, er langt fra tiltalende.. Og jeg tror heller ikke jeg vil kunne amme en andens barn. Så hellere smide mælken ud eller give den bort. 

Anmeld

17. februar 2011

lchmomse

Hej alle

Kan se at der er delte meninger om emnet. Har dog lige oprettet mig som bruger efter at have læst jeres indlæg, og studeret nærmere på nettet. Det viser sig jo, at man måske kan bekæmpe kræft og andre sygdomme med den dyrebare mælk, som nogle af jer har så meget af.

Vi har en lille datter, som har fået konstateret en sygdom her i efteråret, og som er startet på et kemoforløb på 1 år. I den forbindelse tænker vi på om nogle af jer, der har "ekstra" mælk (hvis man kan kalde det det) måske ville have det ok med at ringe til os. Tænker at det er lidt skørt, men klart et forsøg værd, og kan man redde hendes liv, så er jeg ligeglad hvor det kommer fra(mig eller andre), hvis blot det virker.

Er sikker på at dette kan skabe en del debat, men kan alle ikke sætte sig ind i at man vil gøre alt for sine dejlige børn, uanset hvad... ???

Her er mit nr: 21854457 håber nogle i nærheden af nordsjælland har lyst til at kontakte os Vi elsker vores pige, og vil være ekstremt taknemmelige for hjælp

Anmeld

17. februar 2011

lchmomse

by the way, taler ikke om krydsamning:-) som er emnet på siden pt... Kun køb af mælk til et sygt barn...

Anmeld

17. februar 2011

morethanperfect

lchmomse skriver:

Hej alle

Kan se at der er delte meninger om emnet. Har dog lige oprettet mig som bruger efter at have læst jeres indlæg, og studeret nærmere på nettet. Det viser sig jo, at man måske kan bekæmpe kræft og andre sygdomme med den dyrebare mælk, som nogle af jer har så meget af.

Vi har en lille datter, som har fået konstateret en sygdom her i efteråret, og som er startet på et kemoforløb på 1 år. I den forbindelse tænker vi på om nogle af jer, der har "ekstra" mælk (hvis man kan kalde det det) måske ville have det ok med at ringe til os. Tænker at det er lidt skørt, men klart et forsøg værd, og kan man redde hendes liv, så er jeg ligeglad hvor det kommer fra(mig eller andre), hvis blot det virker.

Er sikker på at dette kan skabe en del debat, men kan alle ikke sætte sig ind i at man vil gøre alt for sine dejlige børn, uanset hvad... ???

Her er mit nr: 21854457 håber nogle i nærheden af nordsjælland har lyst til at kontakte os Vi elsker vores pige, og vil være ekstremt taknemmelige for hjælp

Hejsa .. 

Jeg kan desværre ikke hjælpe men ville bare lige sige , at Jeg klart syns du skal oprette en tråd om dette  

Anmeld

17. februar 2011

Janni.

lchmomse skriver:

Hej alle

Det er bestemt forsøget værd, synes dog du også skal oprette emnet for sig selv, det er nok en del som ikke læser det hele igennem i denne tråd, fordi den er ved at være lidt lang 

Så kan folk jo reagere hvis de har muligheden for at hjælpe dig/jer. Håber der er nogen der kan. Jeg kan desværre ikke, har ikke født endnu 

Held og lykke med projektet. 

Anmeld

17. februar 2011

twinboys

mor_sabina skriver:

Havde du mælk nok til at amme to drenge, samtidig med at du donerede? I så fald er jeg dybt imponeret troede ikke det var muligt

Nå men til ts' emne så synes jeg selvfølgelig at det er et super tilbud at kunne give på fx neonnatal , men jeg kan måske bedre fra moderens vinkel forstå hvis det kan føles som et 'nederlag' at måtte modtage. Må hellere (i frygt for at blive misforstået) understrege at jeg bestemt ikke synes det er et nederlag at modtage mælen og at der er noget galt i ikke at kunne amme, så er det slået fast Men jeg kender bare flere der har måttet opgive amningen, og ved hvor svært de har haft ved det, derfor kunne jeg bare forestille mig at der kunne ligge nogle følelser i at få en anden kvindes mælk.

ja det havde jeg... men husk nu på at drengene er født for tidligt og at de  starten kun fik 2ml hver hver anden time....

Og mit ene bryst havde 500ml og det andet 350ml om morgenen

jeg lå badet i mælk hver morgen...

majbritt

Anmeld

18. februar 2011

mor_sabina

twinboys skriver:

ja det havde jeg... men husk nu på at drengene er født for tidligt og at de  starten kun fik 2ml hver hver anden time....

Og mit ene bryst havde 500ml og det andet 350ml om morgenen

jeg lå badet i mælk hver morgen...

majbritt

Ja okay Men du må jo have hud som Kleopatra så

Anmeld

18. februar 2011

Majbriteriksen

Buito skriver:

Jeg kunne da bare slet ikke forestille mig at modtage modermælk fra andre kvinder til mit barn - måske er jeg gammeldags - what ever.. 

Her er hvad de skriver om programmet:

Køb og salg af modermælk eller amning af andres børn? I denne kontroversielle dokumentar undersøger Kate Garraway, der selv er mor til en toårig datter, om bryster er bedst. Hun ser på fordele og ulemper ved modermælks-donation - det fænomen, at et stigende antal kvinder deler deres modermælk med andre. Fænomenet er udbredt i Filippinerne og USA, mens det i England foregår i undergrundsmiljøer eller gennem en af de 18 modermælksbanker, der findes omkring i landet. Kate møder et par søstre, der ammer hinandens børn på skift, en kvinde der ammer uden nogensinde at have været gravid, en tidligere rugemor, der stadig producerer mælk, som hun donerer væk hver uge, og en kræftpatient, der er overbevist om, at modermælk har helbredt ham. Men er det lige så normalt at give sit nyfødte barn en anden kvindes modermælk, som det er at give barnet komælk? Og er en modermælks-drink mon det rette at servere til en cocktailfest?

Jeg kan sagtens følge din holdning. Da vores ældste blev født 6 uger for tidligt kom han på neonatal afd. Jeg blev tilbage på fødegangen for at blive syet (det tog vildt lang tid) Da jeg kommer ned og ser sønnike får jeg afvide at de havde givet ham modermælk fra en anden mor, da jeg jo ikke er begyndt at danne mælk Jeg sagde ingenting, men har flere gange tænkt over det. Det er jo ikke fordi at jeg ikke ønsker ham det bedste, men tænker hvad nu hvis hun fik noget medicin hun ikke må tage og han har fået det. Hun kunne jo have taget noget som hun ikke vidste var skadeligt, eller tænkt :nå pyt.

Jeg syntes ihvertfald at forældrene skal spørges inden de giver fra en anden mor!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.