Modermælk til salg????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

aarhusmor

her er hvad der står om programmet

Engelsk dokumentar.
Kanal 4 | torsdag d. 17.02 21:55 - 23:00 [84434562]
Kanal 4

Køb og salg af modermælk eller amning af andres børn? I denne kontroversielle dokumentar undersøger Kate Garraway, der selv er mor til en toårig datter, om bryster er bedst. Hun ser på fordele og ulemper ved modermælks-donation - det fænomen, at et stigende antal kvinder deler deres modermælk med andre. Fænomenet er udbredt i Filippinerne og USA, mens det i England foregår i undergrundsmiljøer eller gennem en af de 18 modermælksbanker, der findes omkring i landet. Kate møder et par søstre, der ammer hinandens børn på skift, en kvinde der ammer uden nogensinde at have været gravid, en tidligere rugemor, der stadig producerer mælk, som hun donerer væk hver uge, og en kræftpatient, der er overbevist om, at modermælk har helbredt ham. Men er det lige så normalt at give sit nyfødte barn en anden kvindes modermælk, som det er at give barnet komælk? Og er en modermælks-drink mon det rette at servere til en cocktailfest?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

<3

DLM skriver:

det synes jeg er så fantastisk stort og skønt at der er nogen der vil gøre det.

hvis jeg havde mere mælk end min søn skulle bruge havde jeg gjort det samme.

Takker men det er da bare det mindste man kan gøre

Men jo har det da også vildt godt med at have doneret råmælk for det er nemlig rigtigt vigtigt!

Anmeld

17. februar 2011

<3

Buito skriver:

Jeg kunne da bare slet ikke forestille mig at modtage modermælk fra andre kvinder til mit barn - måske er jeg gammeldags - what ever.. 

Her er hvad de skriver om programmet:

Køb og salg af modermælk eller amning af andres børn? I denne kontroversielle dokumentar undersøger Kate Garraway, der selv er mor til en toårig datter, om bryster er bedst. Hun ser på fordele og ulemper ved modermælks-donation - det fænomen, at et stigende antal kvinder deler deres modermælk med andre. Fænomenet er udbredt i Filippinerne og USA, mens det i England foregår i undergrundsmiljøer eller gennem en af de 18 modermælksbanker, der findes omkring i landet. Kate møder et par søstre, der ammer hinandens børn på skift, en kvinde der ammer uden nogensinde at have været gravid, en tidligere rugemor, der stadig producerer mælk, som hun donerer væk hver uge, og en kræftpatient, der er overbevist om, at modermælk har helbredt ham. Men er det lige så normalt at give sit nyfødte barn en anden kvindes modermælk, som det er at give barnet komælk? Og er en modermælks-drink mon det rette at servere til en cocktailfest?

Hvis nu dit barn kan få en bedre overlevelsesprocent hvis du får modermælk fra en anden af i stedet for MME? Pga. antistoffer mm.

Det tror jeg alle vil takke ja til i situationen.

Anmeld

17. februar 2011

132319

Jeg kan overhovedet ikke se problemet ved donermælk 

Jeg har arbejdet kort på en neonatalafdeling og der var donermælk GULD værd! 

De små præmature maver kan ikke ret godt tåle MME og da moderens bryster først skal stimuleres til selv at danne mælk ved hjælp af en malkemaskine, ville de små pus have svært ved at klare sig uden konstant mavekneb, gylp og opkast.

Hatten af for de der kan/vil donere, I hjælper så mange små børn!  

Anmeld

17. februar 2011

sarahb

Kirle skriver:

Takker men det føles ikke sejt bare naturligt

Jeg synes det er sejt du gjorde det og det kunne jeg også sagtens finde på.. Det er da bare så sejt man kan hjælpe andre...

Anmeld

17. februar 2011

<3

sarahb skriver:

Jeg synes det er sejt du gjorde det og det kunne jeg også sagtens finde på.. Det er da bare så sejt man kan hjælpe andre...

Ja DET er det og dejligt at høre du også vil donere hvis muligt! Elsker at hjælpe faktisk

Anmeld

17. februar 2011

sarahb

Kirle skriver:

Ja DET er det og dejligt at høre du også vil donere hvis muligt! Elsker at hjælpe faktisk

me 2 ... Man får det nemlig rigtig godt med sig selv...

Anmeld

17. februar 2011

<3

sarahb skriver:

me 2 ... Man får det nemlig rigtig godt med sig selv...

Nemlig! Særligt når det er med små børn

Anmeld

17. februar 2011

VIPpigen

Da jeg lå på neo med Lilje overproducerede jeg. Da vi lærte at amme skulle jeg stadig efter hun havde spist tømme det bryst hun spiste ved, og tage toppen af det andet fordi det var så spændt at hun ikke ville kunne blive lagt til næste gang hun skulle spise. Når hun havde spist sig mæt kunne jeg malke mellem 125-150 ml ud (nogen gange meget mere) Sygeplejersken kom til sidst og snakkede med mig om at sælge mælken hvis jeg fortsatte den mega produktion, også for at slippe for brystbetændelse når vi kom hjem. Jeg fik papir til skejby og du tjener IKKE kassen, 160 kr pr liter. Men jeg var frisk på ideen hvis jeg fortsatte for andre børn har gavn af det, og Lilje kan ikke spise det, og det er sq da syndt at hælde i vasken hvis det var.

Heldigvis for mig selv, faldt mælkeproduktionen da vi kom hjem, og nu er der mad til hende, og så er det det. Men i min fryser ligger der nok stadig over en liter som er frosset ned fra mens vi lå på neo.

Anmeld

17. februar 2011

SHERO

Min søn var i hvert fald glad for donormælk på skejby sygehus, da han nægtede MME og jeg ikke havde mælk nok i starten... synes det er skønt noget er villige til at hjælpe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.