Lader du dit barn i "stikken"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2011

Isabella_mor

jeg tror det bliver mig der skal holde min lille basse når han skal vaccineres, fordi at kæresten helt sikkert vil besvime hvis han skulle holde ham, både fordi at det er lillemanden der skal stikkes og at han skal stikkes to gange og at der er nåle og blod. det kan han slet ikke klare, der er jeg nok mere stanhaftig og ikke nåleforskrækket.. kun når det er blodprøver der skal tages... av av av... og hvis der skal ligges drop.. det gør naller... ! men jeg kan holde ham og så kigge væk hvis jeg bliver dårlig, men jeg skal helst sikkert trøste min lille skat hvis han bliver ked af det... det kan også være han er sej og tager det i stiv arm..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

tinasmor

TbCp skriver:

Da hun var lille tog min mand altid med for at holde hende. Han var meget mere rolig omkring det end mig som garanteret var brudt ud i gråd.

Sidst hun blev stukket.... var det mon ved 2 år??, kan ikke helt huske hvornår, der holdt jeg hende selv.

Det samme her. Her var det farmand da han er meget mere cool til sådan noget. Anden gang tog jeg dog med

Jeg kunne ikke finde på at lade andre end min mand og jeg være der når hun skulle stikkes. Med mindre der var tale om et nødstilfælde selvfølgelig (at hun havde slået sig alvorligt og var på hospitalet med en pædagog og skulle stikkes før jeg kunne nå at komme der hen fra de ringede) men er der bare tale om alm. vaccine, er det far eller mor.

Anmeld

16. februar 2011

Mormilla

Min søn får altid noget der bedøver lidt sat på. Men han sidder bare stille og roligt og kigger på. Han siger ikke noget til det...

Anmeld

16. februar 2011

Kløver

Malene84 skriver:

Hey girls..

mit spørgsmål lyder... når de dit barn fx. skal stikkes... er du så den der holder baby/barn eller lader du andre klare det? Uddyb gerne!!!

Jeg har diskuteret med min veninde hele dagen, ikke at vi SKAL være enige - men nu vil jeg gerne have jeres syn på spørgsmålet.

Holder mig lige objektiv til der kommer svar ind!!!

Nu er vores søn jo ikke så gammel endnu, men han har nogle gange skulle stikkes i hælen til blodprøve, og skiftet plaster da han havde sonden, og der blev han jo ked af det hver gang, og der var det enten mig eller hans far som sad/stod ved ham. Synes da vi skal være der, for er jo ved os han er mest tryg, om tingene også er sådan når han blive ældre ved jeg ikke, kommer jo an på hvodan og hvornår osv

Anmeld

16. februar 2011

Ryberg

Jeg sidder altid med Lasse når han skulle stikkes... og jeg smører ikke noget på først, da jeg er af den mening det er med til at overføre angsten for at blive stukket.. + det kun hjælper for prikket, og det er ikke det der gør ondt, men det der bliver sprøjtet ind, og der hjælper smørelsen ikke..

Men sidder ALTID med Lasse

Anmeld

16. februar 2011

Fru Nielsen

Mine børn er ALDRIG blevet holdt når de er blevet stukket, og det vil de helller aldrig blive..... Jeg ville føle det som et overgreb hvis de skulle holdes mens! De har selv lagt eller siddet på briksen, også har jeg holdt dem i hånden eller hvor de nu skulle stikkes, mens jeg har nusset, snakket og beroliget dem....

Har aldrig haft problemer når de skulle stikkes...

Nicklas som er næsten 4, siger selv hvis han skal stikkes. Mor jeg skal jo bare have et lille bitte stik, og det er jeg jo nød til. Han kan godt lige lave en grimasse mens det står på, men ellers er der ikke noget.

Jeg har også altid gjort meget ud af at gøre det hele lidt roligt og ikke uh det er så farlig og gør så ondt....

Knus

Anmeld

16. februar 2011

eElak

Det har altid været mig som har holdt ham, både ved stik, og slanger, som skulle igennem næsen osv... 

Jeg er nok noget mærkelig på det her punkt, men de der f.eks. vaccinationer, og andre situationer, hvor man tænker at man gør barnet ud.. Den tanke har jeg vendt om til at jeg gør det for at hjælpe ham, så jeg har ikke den der knugen i maven som mange andre har..

Det er noget som skal overståes, og hvis jeg først begynder at blive urolig, jamen så smitter det af på ham. SÅ jeg er kold og kynisk på det punkt.. 

Da knægten skulle have en slange igennem næsen til en undersøgelse - da måtte hans far gå ud, ligesom hans far ikke kan overvære når "barnet skal skades"... 

Jeg bruger altid trylleplaster til knægten når jeg ved han skal stikkes.. men jeg har så også fået nogle stykker fra det forskningsprojekt han er med til.. for jeg betaler sq ikke 75 kroner for 2 plastre på apoteket!!! 

Anmeld

16. februar 2011

SussieThyssen

Malene84 skriver:

Hey girls..

mit spørgsmål lyder... når de dit barn fx. skal stikkes... er du så den der holder baby/barn eller lader du andre klare det? Uddyb gerne!!!

Jeg har diskuteret med min veninde hele dagen, ikke at vi SKAL være enige - men nu vil jeg gerne have jeres syn på spørgsmålet.

Har altid holdt mine.
Ved blodprøver og den slags, har jeg altid sørget for at sætte Emla-plaster på begge arme, men ved alm. vaccinationer har jeg ikke brugt noget.
Kan huske mine ungers far een gang var den der blev nødt til at tage den mellemste til vaccination..og han sagde at han ALDRIG gjorde det mere. Han var ved at dø
Hun har nu altid taget den slags med stoisk ro, så det var ti gange værre for faderen end for barnet...hehe.
Så ja..har altid holdt mine småbørn ved den slags lejligheder.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. februar 2011

Brams

Hey girls..

Hos os er det både og, de første gange mens hun var helt lille havde jeg hende med alene fordi farmand var på arbejde. Nu er vi begge til stede og der har det været farmand der holdt og mig der trøstede.

Sidste gang (1. MFR) faldt hun dog så hurtigt til ro, at jeg slet ikke nåede at trøste

Lærke har været i narkose 2 gange og der har det været mig begge gange, der har holdt hende indtil hun faldt i søvn. Hun skulle bare være hos mig synes jeg (ikke at farmand ikke ville gøre det godt, men jeg kunne ikke have tanken om at hun var utrolig bange uden at jeg var helt tæt på hende - mit lille pus

Anmeld

16. februar 2011

eElak

Fru Nielsen skriver:

Mine børn er ALDRIG blevet holdt når de er blevet stukket, og det vil de helller aldrig blive..... Jeg ville føle det som et overgreb hvis de skulle holdes mens! De har selv lagt eller siddet på briksen, også har jeg holdt dem i hånden eller hvor de nu skulle stikkes, mens jeg har nusset, snakket og beroliget dem....

Har aldrig haft problemer når de skulle stikkes...

Nicklas som er næsten 4, siger selv hvis han skal stikkes. Mor jeg skal jo bare have et lille bitte stik, og det er jeg jo nød til. Han kan godt lige lave en grimasse mens det står på, men ellers er der ikke noget.

Jeg har også altid gjort meget ud af at gøre det hele lidt roligt og ikke uh det er så farlig og gør så ondt....

Knus

ja ok - tror der er forskellige definationer på at holde barnet imens... for jeg holder ham heller ikke med tvang som sådan, men det er mig, som er med ham - altså sidder med ham, eller holder ham i hånden... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.