Lader du dit barn i "stikken"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2011

dorthemus

Malene84 skriver:

Jeg er enig i begge dele.

Min veninde ringer efter sin mor, hver gang hendes søn skal stikkes. For hun kan ikke klare at se ham græde og vide at det gør ondt på ham  jeg prøøøøver at forstå det, men det kan jeg ikke... Jo, jeg HADER også at se mine sønner kede af det, og især hvis lægen skal stikke osv. Men de ved jeg er her for dem, de ved at jeg er lige ved deres side og det hele nok skal gå.

Jeg er dog enig i, at hvis man er så "malet" af ens nervøsitet, at det kan smitte barnet - så er det nok bedst at finde en anden. Jeg ved godt den er unfair, men sys jo bare at hun skulle til at tage sig sammen, og være stærk for sin søn

Jeg er HELT enig med dig! Hun må tage sig sammen....ku ikke drømme om at lade mit barn "i stikken" og nej jeg synes ikke det er fedt, men det skal jo gøres og så tager jeg mig sammen og sidder og kysser og krammer bagefter

Da Runa skulle i narkose blev jeg spurgt om jeg ville med ind da hun skulle lægges i narkosen   For mig er der ingen tvivl, jeg var med så langt jeg måtte komme og så vrælede jeg i vilden sky da døren blev lukket bag mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

Fru Nielsen

KaLee skriver:

ja ok - tror der er forskellige definationer på at holde barnet imens... for jeg holder ham heller ikke med tvang som sådan, men det er mig, som er med ham - altså sidder med ham, eller holder ham i hånden... 

Helt sikkert, men jeg ved bare nogen HOLDER deres børn når de skal stikkes, og det kunne jeg aldrig nogen sinde gøre...

Jeg syntes det er vigtig MINE børn sidder/ligger selv, og sku de så blive kede af det, så har jeg ikke været bussemanden og kan tage dem op og trøste dem med go samvittighed... Men jeg står altid ved deres ansigt og beroligere dem!

Anmeld

16. februar 2011

KajaHH

I starten da vi havde børn, var det altid min mand der sad med barnet, men nu da jeg har været indlagt rigtig mange gange med enten den ene af børnene, dog mest med den 3, så har jeg "lært" selv at holde barnet.

Grunden til jeg ikke selv kunne før, er at jeg kan ikke tåle at se blod,men jeg kan dog endnu mindre tåle at høre mit barn skrige, og jeg ikke er der til at trøste.

Anmeld

16. februar 2011

eElak

Fru Nielsen skriver:

Helt sikkert, men jeg ved bare nogen HOLDER deres børn når de skal stikkes, og det kunne jeg aldrig nogen sinde gøre...

Jeg syntes det er vigtig MINE børn sidder/ligger selv, og sku de så blive kede af det, så har jeg ikke været bussemanden og kan tage dem op og trøste dem med go samvittighed... Men jeg står altid ved deres ansigt og beroligere dem!

Den er jeg helt med på, og er også enig... 

Det var mere så folk ikke fik et ufortjent hak på samvittigheden pga det skriftlige ord

Anmeld

16. februar 2011

Fru Nielsen

KaLee skriver:

Den er jeg helt med på, og er også enig... 

Det var mere så folk ikke fik et ufortjent hak på samvittigheden pga det skriftlige ord

Selvfølgelig... Men sådan var det nu heller ikke ment! Og hos nogen kan det måske også være nødvendig direkte og holde sit barn mens. Jeg personligt kunne bare aldrig drømme om at gøre det.....

Anmeld

16. februar 2011

LauraLW

Malene84 skriver:

Hey girls..

mit spørgsmål lyder... når de dit barn fx. skal stikkes... er du så den der holder baby/barn eller lader du andre klare det? Uddyb gerne!!!

Jeg har diskuteret med min veninde hele dagen, ikke at vi SKAL være enige - men nu vil jeg gerne have jeres syn på spørgsmålet.

Holder mig lige objektiv til der kommer svar ind!!!

Da Vilma skulle stikkes første gang sagde min læge til mig at jeg skulle gå lidt væk så det var ham der var den onde, og så skulle jeg tage hende bagefter og dermed være den gode... det var da hun var helt lille... nu er det et stykke tid siden hun er blevet stukket sidst, næste gang tror jeg at hun sidder hos mig da hun er blevet det ældre og nok finder tryghed i at sidde hos mig.

Anmeld

16. februar 2011

Tvillingemor80

3 mdr ´s vaccine der holdt min mand pigerne fordi jeg simpelthen var ved at flæbe og det ville sikkert havde gjort dem mere utrykke..

5 mdr kunne jeg godt tage mig sammen

Anmeld

16. februar 2011

bagger26

lyder smart har aldrig hørt om dem, så hvor kan de købes ?

til ts. her er der min kæreste der tager med, er selv rigtig bange for nåle, selv når hunden skal stikkes er det ham det skulle jo nødig smitte af på dem..

Skide smart, men de er dyre.. 2 plastre for 80 kr på apoteket, men det betaler jeg hellere end gerne for at det ikke gør ondt på dem..

N så jeg der var en der skrev, at det kun hjælper på selv stikke, og ikke den væske der bliver sprøjtet ind, men det passer ikke, ikke med på min ebørn i hvert fald. De får jo to stik hver gang, ved det første stik har de ikke sagt noget til, det 2. stik er normalt det værste og der kan de godt lige komme med et par pyller lyde, men har aldrig grædt over nogle af stikkende..

Og det med det skulle skabe en frygt for stikke ved at give dem plastre på, den køber jeg ikke, de er så små at de ikke ved hvad det er for nogle plastre de får på eller hvad de gør godt for..

Anmeld

16. februar 2011

lucas<3

Hey girls..

mit spørgsmål lyder... når de dit barn fx. skal stikkes... er du så den der holder baby/barn eller lader du andre klare det? Uddyb gerne!!!

Jeg har diskuteret med min veninde hele dagen, ikke at vi SKAL være enige - men nu vil jeg gerne have jeres syn på spørgsmålet.

Holder mig lige objektiv til der kommer svar ind!!!

min  kæreste har været med begge gang og holder ham fordi jeg får det dårligt når han skal stikkes. kan ikke ha nåle.. men jeg trøster ham så hvis chris ikke kan.

Anmeld

17. februar 2011

Muffinmus

Mor er bare bedst:-)

Så det gør jeg da selv. Intet trøster some n dejlig mor der er med, eller i andre tilfælde farmand der er med:-)Nu har jeg små børn, så det er jo nødvendigt lige at holde dem fast med stikket kommer så de ikek bevæger sig og nålen knækker.

Men hos os er det stort set altid mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.