Hvordan har i det med alder, uddannelse og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2011

Anitta Kristiansen

SussesB skriver:

Altså det er jo svært at sige, det kommer helt an på hvem man er!

Jeg selv er lige fyldt 22 og er planlagt gravid, efter vi har forsøgt i snart 1 år Jeg tror jeg har været skruk siden jeg var 14 og mener bestemt ikke jeg er for ung til at blive mor, for mig er det den helt perfekte alder. Mens det for andre måske først er midt i 30erne de er klar.

Så jeg mener vel det må være op til folk selv hvornår de vælger at få børn, så længe de kan give barnet alt den kærlighed, og hvad der ellers hører til, som det har brug for. Nu er jeg selv færdig med udd. som sosu-assistent, og regner da bestemt med at læse videre på et senere tidspunkt, min kæreste er sou-chef på en restaurant. Vi mener i hvertfald at vi har et godt fundament for at den lille kan få en god start på livet. Selvom mange nok vil mene at vi bliver "unge" forældre.

mange synes man bliver forældre i en ung alder hvis ikke det virker rigtigt i deres øjne. men man er jo udviklet som kvinder til at kunne det i en tidlig alder. det er jo nok mere fordi alt har ændret sig sådan de sidste år at flere og flere får når de er over 30. synes bare det er syndt at man ser ned på unge mødre. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

Anitta Kristiansen

Preghiera skriver:

Jeg er 22 nu og begynder at tænke i børn. Men det er fordi jeg har fundet ham jeg vil ha' børn med. Hvis ikke jeg var sammen med ham havde jeg nok ment at jeg ville vente til sidst i 20'erne (eller når manden var der self)

Men er igang med uddannelse og har 3 år igen... er lidt splittet mht om vi skal starte PB nu/i løbet af uddannelsen eller vente til bagefter.

JEG skal i hvertfald bare ha' styr på bolig, mand, økonomi og fremtid inden jeg laver børn. Ville ikke kunne overskue at være alene, uden penge og bo et midlertidigt sted.

var også det jeg frygtede dengang jeg lavede denne debat. men nu flytter jeg i rækkehus og har styr på økonomien og hvordan det skal fungere med uddannelse. og ja er lykkelig for min kæreste og er helt sikker på jeg gerne vil have flere med ham. så selvom jeg kun er 19 føles det rigtigt.  

Anmeld

31. maj 2011

chael

Anitta Kristiansen skriver:

Jeg kom enlig til at tænke, hvordan har i det der ude med hvonår folk bestemmer sig for at få børn. Det svinger jo meget med alderen og blev enlig nysgerrig over hvad i synes der ude. 

Det er tilladt at vælge flere svar, da man godt kan synes den ene men også den anden.

Vil være dejligt hvis i begrunder jeres svar. Og synes i selv at i bedømmer andre efter alder? 

Jeg har stemt blankt, fordi jeg ikke syntes man kan komme det i den slags kasser eller kategoerier sim du her har gjort.

Der kan være mange årsager til folks valg gennem livet.

*Camilla 22+6

Anmeld

31. maj 2011

Preghiera

var også det jeg frygtede dengang jeg lavede denne debat. men nu flytter jeg i rækkehus og har styr på økonomien og hvordan det skal fungere med uddannelse. og ja er lykkelig for min kæreste og er helt sikker på jeg gerne vil have flere med ham. så selvom jeg kun er 19 føles det rigtigt.  

GUD... havde slet ikke set hvornår den var oprettet Wow, så er der lige pludselig sket en masse i dit liv, hva?

Hvor er det skønt! Jeg bor sammen med min kæreste i en (meget) stor 2 værelses og vi har det bare SÅ godt... vi har været sammen 1½ år og er begge skruk.. Men uha det er jo så stort et skridt!

Anmeld

31. maj 2011

Sitrani

Personligt har jeg fået uddannelse først, og baby bagefter (Er sat til 2. juli ) og det er jeg glad for!

Men ellers synes jeg ikke at hvis man gør det anderledes eller noget, så er det forkert... det kommer an på hvordan det passer ind i éns liv, men personligt synes jeg bedst om den måde jeg valgte at gøre det på, for så skal man ikke tænke på begge dele samtidig..... 

Anmeld

31. maj 2011

Frk-Lotusblomst

jeg er så glad for han er god til at lave mad og han samme tid elsker at lave det hver aften det bare skønt så må jeg lege håndværker når vi engang finder drømmehuset og mange tak er glad for maven selvom han skal gå lidt amok på mine ribben og true med at komme ud. men er lykkelig for min beslutning selvom uddannelsen ikke er helt på plads endnu  

, Jah her hjemme er det mig der står i køkkenet for det meste. Og det er ikke noget jeg elsker. Måske fordi jeg mangler inspiration og altid laver det sammen. UPS.

Jah så må du svinge hammeren. hehe..

Men det er jo dejligt at mærke liv, selvom det sikkert kan gøre ret så ondt med et spark på ribbenene.

Anmeld

31. maj 2011

Anitta Kristiansen

Preghiera skriver:

GUD... havde slet ikke set hvornår den var oprettet Wow, så er der lige pludselig sket en masse i dit liv, hva?

Hvor er det skønt! Jeg bor sammen med min kæreste i en (meget) stor 2 værelses og vi har det bare SÅ godt... vi har været sammen 1½ år og er begge skruk.. Men uha det er jo så stort et skridt!

ja det er virkelig et stor skridt her var det et chok jeg var gravid. nok ønskede vi børn men lige der var vi begge ikke helt klar. så vi endte med at skændes så meget så vi tog en pause. men blev begge så klar over hvad vi virkelig ville. og nu skal vi flytte i rækkehus så det er skønt så tingene kan ændre sig. vi er fuld ud klare til denne udfordring alle de søvnløse nætter og sved på panden  

Anmeld

31. maj 2011

Anitta Kristiansen

chael skriver:

Jeg har stemt blankt, fordi jeg ikke syntes man kan komme det i den slags kasser eller kategoerier sim du her har gjort.

Der kan være mange årsager til folks valg gennem livet.

*Camilla 22+6

ja det er rigtigt, men for det meste har man en mening eller man selv har valgt det ene frem for det andet  

Anmeld

31. maj 2011

Anitta Kristiansen

STN skriver:

Personligt har jeg fået uddannelse først, og baby bagefter (Er sat til 2. juli ) og det er jeg glad for!

Men ellers synes jeg ikke at hvis man gør det anderledes eller noget, så er det forkert... det kommer an på hvordan det passer ind i éns liv, men personligt synes jeg bedst om den måde jeg valgte at gøre det på, for så skal man ikke tænke på begge dele samtidig..... 

dejligt du ikke ser ned på andre selvom de vælger anderledes. jeg ønsker bare at der bliver taget godt af børnene  

Anmeld

31. maj 2011

Anitta Kristiansen

Frk-Lotusblomst skriver:

, Jah her hjemme er det mig der står i køkkenet for det meste. Og det er ikke noget jeg elsker. Måske fordi jeg mangler inspiration og altid laver det sammen. UPS.

Jah så må du svinge hammeren. hehe..

Men det er jo dejligt at mærke liv, selvom det sikkert kan gøre ret så ondt med et spark på ribbenene.

jeg synes det er skønt han elsker det. han ville jo tage uddannelse som kok men valgte så slagter i sidste øjeblik er jeg glad for, de har ikke lige så besværlige arbejds tider også kan han stadig nyde at lave mad her hjemme. er jeg lykkelig for så skal jeg nok klare det andet, bare tanken om hans gode mad nam munden løber i vand. (sidder nu med en dårlig salat. )

ja at mærke liv er vidunderligt. men nøj han elsker godt nok at sparke en masse i den ene side. er ondt af ham.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.