Tjuhl skriver:
men jeg forstår ikke at din mor kan blive sammen med din far når han har forgrebet sig på dig. derved siger hun jo direkte at det er i orden det han gjorde! det ville jeg ikke kunne acceptere 
og misbrugere er enormt kløgtige til at misbruge, det foregår ikke kun i nattens mulm og mørke, men også lige op i næsen på folk. min mosters tidligere mand, der misbrugte mig i nogle år efetr mine forældres skilsmisse, sad fx med sin hånd på mit lår oppe under min kjole under hele min dåbsmiddag (jeg blev døbt som 13 årig). der var ingen der opdagede noget og jeg, jeg sad i et jerngreb.
Jeg kan sagtens følge dig og har det selv svært med det. Det har min mor vist også.
Problemet er nok, at min far hører til de "kærlige krænkere", hvis du kender det begreb. Hvis man kunne tage den ene side ud af ham, har han i øvrigt været en god og kærlig far. Overgrebene har været af den milde slags og forholdsvist få. Han har kunnet bilde sig selv ind, at han ikke gjorde noget forkert. Selv har jeg først for nyligt lært at kunne kalde det incest. Det giver nogle mærkelige ambivalente følelser for ham. Når min mor ikke straks er gået fra ham, er det nok af samme grund.
Jeg har dog én gang for alle besluttet mig for ikke at lukke øjnene som min mor. Mit barn skal for alt i verden ikke udsættes for det samme som jeg - No chance in hell! Det betyder, at jeg gør mig en masse bekymringer om, hvordan jeg/vi beskytter barnet bedst.
Jeg er ked af at høre, hvad du selv har været udsat for. Netop min viden om, at det kan foregå helt åbenlyst, skræmmer mig. Jeg har tydeligt fortalt min far, at jeg kan kende udtrykket i hans blik, når han tænker i de forkerte baner, og ser jeg det sammen med mit barn, vil han hverken se mig eller barnet igen. Hvis det kommer dertil, må jeg helt klart handle som dig og bryde kontakten uanset konsekvenserne. Det ved han.
Det lyder som om, du er mere afklaret end mig. Jeg håber på et tidspunkt, at kunne nå samme sted hen..