Overgreb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.946 visninger
65 svar
0 synes godt om
31. januar 2011

Anonym trådstarter

En anden tråd herinde om en mor, der netop har fået bekræftet at svigerfar har gjort overgreb på datteren, har sat tanker igang hos mig. Det griber ned i min egen frygt som gravid.

Vi må være en del kvinder, der selv har oplevet overgreb fra et nært familiemedlem i barndommen. Hvordan griber I andre det an i forhold til familien? Har I valgt familien fra? Hvilke forholdsregler tager I?

Jeg kan sagtens forstå de, der synes, at manden bare skal klynges op - Det tænker jeg selv, når jeg høre at små børn har været udsat for overgreb. Når man selv er blevet voksen og det handler om et nært familiemedlem, er der dog flere følelser involveret. Hvor mærkeligt det end lyder, kan man sagtens holde af andre sider i personen.

Så: Hvordan beskytte sit barn? Nogle erfaringer? Åh, lige nu er jeg ked af, at I ikke kan svare anonymt, men måske er der alligevel nogen, der kender nogen, der hat tacklet sådan en situation..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

oo

jeg har valgt min far og hele hans familie fra. det er sådan jeg tackler det. og så lægger jeg ikke billeder af Sol herinde fx, hvor jeg ved han kan finde dem.

jeg ville aldrig kunne have mennesker der havde forgrebet sig på mig eller "mine" i min nærhed, det er fuldstændig udelukket. ingen af mine søskende har kontakt til min far heller.

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

jeg har valgt min far og hele hans familie fra. det er sådan jeg tackler det. og så lægger jeg ikke billeder af Sol herinde fx, hvor jeg ved han kan finde dem.

jeg ville aldrig kunne have mennesker der havde forgrebet sig på mig eller "mine" i min nærhed, det er fuldstændig udelukket. ingen af mine søskende har kontakt til min far heller.

Tak for dit svar. Jeg ville ønske, det var så nemt, at jeg kunne stoppe kontakten.

Mine forældre er stadig sammen, og det er svært at vælge den ene fra uden den anden. Jeg har skåret vores regler ud i pap for dem: At barnet ikke kommer til at være sammen med dem uden opsyn, ingen pasning mv. Jeg er stadig usikker på, om det er nok. Min mor er ulykkelig og bange for at miste kontakten.

Jeg kunne aldrig finde på at lægge billeder af mit barn på nettet heller ikke herinde.

Anmeld

31. januar 2011

oo

Anonym skriver:

Tak for dit svar. Jeg ville ønske, det var så nemt, at jeg kunne stoppe kontakten.

Mine forældre er stadig sammen, og det er svært at vælge den ene fra uden den anden. Jeg har skåret vores regler ud i pap for dem: At barnet ikke kommer til at være sammen med dem uden opsyn, ingen pasning mv. Jeg er stadig usikker på, om det er nok. Min mor er ulykkelig og bange for at miste kontakten.

Jeg kunne aldrig finde på at lægge billeder af mit barn på nettet heller ikke herinde.

men jeg forstår ikke at din mor kan blive sammen med din far når han har forgrebet sig på dig. derved siger hun jo direkte at det er i orden det han gjorde! det ville jeg ikke kunne acceptere

og misbrugere er enormt kløgtige til at misbruge, det foregår ikke kun i nattens mulm og mørke, men også lige op i næsen på folk. min mosters tidligere mand, der misbrugte mig i nogle år efetr mine forældres skilsmisse, sad fx med sin hånd på mit lår oppe under min kjole under hele min dåbsmiddag (jeg blev døbt som 13 årig). der var ingen der opdagede noget og jeg, jeg sad i et jerngreb.

Anmeld

31. januar 2011

Peanut

Jeg ville meget gerne skrive et svar, men det må blive når man kan svare anonymt 

Anmeld

31. januar 2011

oo

Mariamiss har oprettet en privat klub herinde kun for misbrugte, så vi kan snakke i fred og uden at føle os udsatte. skriv til hende, så kan I jo tage den i gruppen fx

Anmeld

31. januar 2011

slettet_7530

Har aldrig selv oplevet det og gudskelov for det, men jeg er mere end 100 procent sikker på at jeg ville afskære al kontakt til den gren af familien, og var det min far der havde gjort det og mine forældre var sammen, måtte min mor også ryge.

Jeg føler virkelig med jer der har oplevet det jeg anser som det ultimative svigt fra dem der burde skærme og passe på jer

Anmeld

31. januar 2011

missie20

Du har et ansvar for dit barn og det er at beskytte det i sådan et tilfælde. Din baby kan intet gøre,så der skal du træffe beslutninger. Du må vælge hvem der er vigtigt for dig, dit barn eller riskikoen for der sker dit barn noget hos dine forældre. Ja for mig er svaret rimlig nemt. Undskyld jeg er så direkte, men gør ondt i mit moderhjerte at vide du "overvejer" stadig at se dem der har misbrugt dig og bringer dit barn i fare på den måde.

Anmeld

31. januar 2011

jannebjerre

Tjuhl skriver:

Mariamiss har oprettet en privat klub herinde kun for misbrugte, så vi kan snakke i fred og uden at føle os udsatte. skriv til hende, så kan I jo tage den i gruppen fx

Hvilken gruppe er det?
Kunne godt bruge den gruppe

Anmeld

31. januar 2011

SussieThyssen

Tjuhl skriver:

men jeg forstår ikke at din mor kan blive sammen med din far når han har forgrebet sig på dig. derved siger hun jo direkte at det er i orden det han gjorde! det ville jeg ikke kunne acceptere

og misbrugere er enormt kløgtige til at misbruge, det foregår ikke kun i nattens mulm og mørke, men også lige op i næsen på folk. min mosters tidligere mand, der misbrugte mig i nogle år efetr mine forældres skilsmisse, sad fx med sin hånd på mit lår oppe under min kjole under hele min dåbsmiddag (jeg blev døbt som 13 årig). der var ingen der opdagede noget og jeg, jeg sad i et jerngreb.

Helt enig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.