Overgreb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2011

Anonym trådstarter

ønskebarn74 skriver:

Første gang var det min mormor der meldte ham, de næste var det min mor... Og min far var også forsigtig da jeg var helt lille... Det er bare ikke en undskyldning... For det er den del af det der er den mest traumatiske som voksen... Han fik mig til at nyde nogle ting som så har gjort sex og nydelse til tabu... Først her i 30erne er jeg i stand til at nyde klimaks med min mand...

Hvor er du stærk, at det overhovedet er lykkedes dig!

Jeg bøvler stadig med at erkende, hvilke konsekvenser dette har haft/har for mig. Fx. er det først gået op for mig nu, hvorfor jeg er så nervøs ved at jordemor/læger skal røre ved min krop under fødslen. Ve-smerterne bekymrer jeg mig ikke så meget om, men tanken om, at nogen skal røre ved min krop, uden at jeg kan følge med i hvad der sker, skræmmer mig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

aarhusmor

Anonym skriver:

I en periode var jeg faktisk også mest vred på min mor. Der er helt klart situationer, hun burde have gennemskuet, og det burde være "ulovligt" at lukke egne følelser så meget ude, at man ikke kan passe på sit eget barn. Samtidig kan jeg desværre sagtens se, hvordan det er lykkedes hende. Jeg stod midt i det og var mange år om at indrømme overfor mig selv, at jeg havde været udsat for krænkelser. Det er først for nylig at jeg kan bruge ordene pædofil og incest omkring min egen situation.

Jeg er ked af, at du har fået et dårligt forhold til din søster. Umiddelbart tænker jeg, at hun kun var 14 og selv stod i suppedasen. I skulle jo netop stå sammen. Omvendt har jeg også fået øjnene op for, at vi har forskellige oplevelser med i bagagen og reagerer ud fra vores egen situation. Så når det ser ligetil ud for mig, at I kunne støtte hinanden, er jeg helt klar over, at det ser anderledes ud for dig. Jeg håber, du har nogle andre at støtte dig til..

Tak Jeg forstår heller ikke hvordan din mor bare kunne lade stå til. Men min mor har selv været udsat for et overgreb. Ikke så slemt som mit, men trods alt et overgreb. Hendes mor havde også været udsat for det. Min mormor sagde til min mor at hun endelig ikke måtte sige det til nogen. Hvilket min mor er ked af- og det kan jeg godt forstå. Men min mor mener så at det ikke er noget man skal skilte med og min far blev sur da jeg lagde historien ud på nettet. Fordi det kunne gå ud over min anden bror, da andre jo ikke vidste hvem "slynglen" var.

Har jeg nogen?! Nej det har jeg ikke. Jeg har selvfølgelig en sød mand som jeg kan snakke med. Men jeg har ikke rigtigt nogen. Jeg ville gerne snakke med nogen om det, men der var engang jeg prøvede i sådan en selvhjælps gruppe og alle de minder som jeg havde gemt væk, kom væltende frem.

Jeg har affundet mig med at de er gemt igen og naturligvis dukker det op til overfladen, f.eks. hvis min mand om natten vil holde om mig bagfra. Så farer jeg sammen. Men det sker ikke så tit, så jeg synes jeg klarer det.

Anmeld

8. februar 2011

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Tak Jeg forstår heller ikke hvordan din mor bare kunne lade stå til. Men min mor har selv været udsat for et overgreb. Ikke så slemt som mit, men trods alt et overgreb. Hendes mor havde også været udsat for det. Min mormor sagde til min mor at hun endelig ikke måtte sige det til nogen. Hvilket min mor er ked af- og det kan jeg godt forstå. Men min mor mener så at det ikke er noget man skal skilte med og min far blev sur da jeg lagde historien ud på nettet. Fordi det kunne gå ud over min anden bror, da andre jo ikke vidste hvem "slynglen" var.

Har jeg nogen?! Nej det har jeg ikke. Jeg har selvfølgelig en sød mand som jeg kan snakke med. Men jeg har ikke rigtigt nogen. Jeg ville gerne snakke med nogen om det, men der var engang jeg prøvede i sådan en selvhjælps gruppe og alle de minder som jeg havde gemt væk, kom væltende frem.

Jeg har affundet mig med at de er gemt igen og naturligvis dukker det op til overfladen, f.eks. hvis min mand om natten vil holde om mig bagfra. Så farer jeg sammen. Men det sker ikke så tit, så jeg synes jeg klarer det.

Hvor er det godt, du har en forstående mand. De hænger ikke lige på træerne i denne situation. Det kan vist være svært for mænd at forholde sig til, så vi skal sørme påskønne at vi har nogen, der stiller op.

Jeg synes, du er modig, at du har valgt at bruge en selvhjælpsgruppe. Det har jeg vist ikke modet til. Til gengæld er jeg blevet stædig med, at jeg ikke bare vil klare den på bedste beskub. Jeg VIL have denne del af mit liv integreret på en måde, så jeg ikke behøver at føle, at jeg skal skjule en del af hvem jeg er. Jeg er dog kun nået til opstarten, hvor jeg er ved at finde ud af hvilke konsekvenser, det har haft/har for mig. Det er jeg jo nødt til at erkende for at kunne arbejde med det..

Tak fordi, du har delt dine tanker med mig..

Anmeld

8. februar 2011

aarhusmor

Anonym skriver:

Hvor er det godt, du har en forstående mand. De hænger ikke lige på træerne i denne situation. Det kan vist være svært for mænd at forholde sig til, så vi skal sørme påskønne at vi har nogen, der stiller op.

Jeg synes, du er modig, at du har valgt at bruge en selvhjælpsgruppe. Det har jeg vist ikke modet til. Til gengæld er jeg blevet stædig med, at jeg ikke bare vil klare den på bedste beskub. Jeg VIL have denne del af mit liv integreret på en måde, så jeg ikke behøver at føle, at jeg skal skjule en del af hvem jeg er. Jeg er dog kun nået til opstarten, hvor jeg er ved at finde ud af hvilke konsekvenser, det har haft/har for mig. Det er jeg jo nødt til at erkende for at kunne arbejde med det..

Tak fordi, du har delt dine tanker med mig..

Det var så lidt og tak i lige måde.

Der er mange der altid siger at man skal arbejde med sig selv. Men jeg har altså valgt at sige at fordi det ødelagde min fortid, så skal det ikke ødelægge min fremtid. Og jeg har da reaktioner og en anden ting er at jeg "ser" pædofile overalt. Min nuværende mand er den eneste mand jeg nogensinde har stolet totalt på. Men det føler jeg også at jeg kan. Måske fordi han ikke er sexuel i sin fremtoning. Ja sådan nogen som ham hænger bestemt ikke på træerne og jeg er meget meget lykkelig over at være så heldig at have ham i mit liv.

Jeg synes du er modig at du tager fat i problemets kerne, istedet for bare at gøre som jeg og neglisere det og gemme det. Men jeg er bevidst om at det er der og bevidst om at jeg f.eks. ikke kan tolerere mandlige chefer, da de virker dominerende ligesom min bror gjorde. Så derfor skifter jeg også branche nu. Til et kvindefag!

Anmeld

10. februar 2011

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Det var så lidt og tak i lige måde.

Der er mange der altid siger at man skal arbejde med sig selv. Men jeg har altså valgt at sige at fordi det ødelagde min fortid, så skal det ikke ødelægge min fremtid. Og jeg har da reaktioner og en anden ting er at jeg "ser" pædofile overalt. Min nuværende mand er den eneste mand jeg nogensinde har stolet totalt på. Men det føler jeg også at jeg kan. Måske fordi han ikke er sexuel i sin fremtoning. Ja sådan nogen som ham hænger bestemt ikke på træerne og jeg er meget meget lykkelig over at være så heldig at have ham i mit liv.

Jeg synes du er modig at du tager fat i problemets kerne, istedet for bare at gøre som jeg og neglisere det og gemme det. Men jeg er bevidst om at det er der og bevidst om at jeg f.eks. ikke kan tolerere mandlige chefer, da de virker dominerende ligesom min bror gjorde. Så derfor skifter jeg også branche nu. Til et kvindefag!

Jeg kan sagtens forstå din tankegang.

Jeg har i øvrigt lige været i svømmehallen og tænkte at det er et eldorado for pædofile. - Så jeg har altså også tanken med mig overalt..

Held og lykke med karriereskiftet.

Anmeld

10. februar 2011

aarhusmor

Anonym skriver:

Jeg kan sagtens forstå din tankegang.

Jeg har i øvrigt lige været i svømmehallen og tænkte at det er et eldorado for pædofile. - Så jeg har altså også tanken med mig overalt..

Held og lykke med karriereskiftet.

Tak skal du have (jeg ser også skygger overalt desværre)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.