Kirle skriver:
Ja det er møg svært at forstå hvordan en mor kan blive sammen med en mand som har misbrugt hendes/deres fælles barn.
Men jeg kan læse mellem linierne at din mor intet vidste Tjuhl? Men sådan forholder det sig bare sjældent. Ofte ser mødrene ikke det som der sker. Og hvorfor så ikke? Jamen som oftest fordi DE også er ude i et misbrugsforhold. Jeg siger bestemt ikke dette som en undskyldning men mere som en forklaring. Og så når de får afvide at det som de egentligt godt vidste skete, skete jamen så reagerer de ved at nærer mistro ved barnets udtalelser eller at det skete også så lang tid siden osv.
Kort sagt for at milde det ansvar og skyldfølelse som de selv har. Derfor minimere de det som der skete.
Desværre. 
tjae tjoe...min mor havde en mistanke, men da hun fik den mistanke væltede hendes eget misbrug frem, som hun havde gemt dybt dybt inde i sig selv. hun blev misbrugt af to fætre. det er desværre et gennemgående tema i min familie 
så ja, hun hev mig halvhjertet til psykolog, og de fik ikke det mindste ud af mig (jeg var temmelig godt skolet af min far på det tidspunkt) og så lod hun det ligge. på trods af, at hun fx havde fundet et blodigt lagen svøbt om mine trusser og min fars underbusker (da var jeg 7-8 år) 
jeg har brugt mange mange mange år på at konfrontere min mor med hendes viden, også manglen derpå, for jeg synes det er utilgiveligt IKKE at opdage den slags. I en periode på ti år har vi arbejdet på at få et bedre forhold. men også været der hvor jeg afbrød al kontakt i lang tid fordi jeg var så opfyldt af vrede.
Anmeld