første spæd puf <3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2011

DStreet

den-lykkeligste skriver:

tusind tak! så var det jo virkeligt det igår!!!! held og lykke til dig ogsååå

Tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Mullebergen

Sof skriver:

Uge 10:

På nuværende tidspunkt er fosteret ca. 3-4 cm langt, og det vejer 4-5 gram, hvilket svarer til 5 almindelige papirklips.

Mor:

Morgenkvalmen begynder så småt at fortage sig. Dine bryster føles tungere, og blodårerne er mere tydelige.

Moderkagen begynder at producere progesteron - en process, der slutter i den 14. uge. Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et dagligt jerntilskud (50-70 mg jern) fra den 10. graviditetsuge. Hvis man både spiser kalk- og jerntabletter, er det vigtigt, at man ikke spiser dem samtidig, da optagelsen af både jern og kalk mindskes. Vent mindst 2 timer imellem indtagelsen af tabletterne.

Barn:

Fosteret har nu stort set den rigtige form og skal nu bare vokse sig større.

Fosteret begynder at bevæge sig inde i din livmoder, men disse første bevægelser er som regel for bløde til, at du kan mærke dem.

Hapset inde fra netbaby og der står netop at man som regel ikke kan mærke det, men det gør ikke at det er fysisk umuligt og at det absolut er fantomspark man mærker inden uge 18, så inden i begynder at pille ballonerne ned fra festen, så hav lige styr på jeres facts 

Nu er netbaby ikke ligefrem verdens mest pålidelige kilde 

Bottomline er at fosteret ligger under skambenet og derfor kan man jo naturligvis ikke mærke hverken puf eller spark på maven, det burde da for søren give sig selv -Uanset hvad de skriver på diverse babysider 

Bobler kan jeg til nøds gå med til at tro på at folk mærker i uge 12, men dælme ikke spark og slet ikke på maven da!

Anmeld

26. januar 2011

mor-til-en-dejlig-baby

MatildeS skriver:

Bottomline er at fosteret ligger under skambenet og derfor kan man jo naturligvis ikke mærke hverken puf eller spark på maven, det burde da for søren give sig selv -Uanset hvad de skriver på diverse babysider 

Bobler kan jeg til nøds gå med til at tro på at folk mærker i uge 12, men dælme ikke spark og slet ikke på maven da!

mærkede jo også kun et enkelt blødt puf. mere var der jo ikke i det.

Anmeld

26. januar 2011

Mullebergen

..............

Anmeld

26. januar 2011

mor-til-en-dejlig-baby

MatildeS skriver:

Dit første barn er vel ved at være der hvor man kan mærke det sparke, ikk? 

kan vi ikke holde nu .. og så må i andre snakke videre om det under et andet emne.

Anmeld

26. januar 2011

Mullebergen

den-lykkeligste skriver:

kan vi ikke holde nu .. og så må i andre snakke videre om det under et andet emne.

Jooo, sorry 

Anmeld

26. januar 2011

DStreet

MatildeS skriver:

Dit første barn er vel ved at være der hvor man kan mærke det sparke, ikk? 

Under normale omstændigheder ville jeg nok kunne. Men nu er forholdet mellem mig, og moren til det barn, meget kompliceret, og vi ser ikke noget til hinanden.  Så jeg venter pænt til min nuværende kæreste, når langt nok hen i sin graviditet, til at jeg også kan mærke noget.

Anmeld

26. januar 2011

Sof

MatildeS skriver:

Det står så også i den bog jeg fik fra lægen, inde på Libero og i et graviditetsblad jeg har liggende.

Puf, bobbel... Kan det ikke være lige meget hvad man kalder det? Du kan jo ikke mærke hvad hun har mærket og bare fordi du ikke selv har kunnet mærke det så tidligt, så er det jo ikke ensbetydene med at andre ikke kan.

Jeg kunne med min datter og fik det bekræftet af min jordemoder at jeg havde ret, sorry, men stoler mere på mig selv og hende end på dig

Anmeld

26. januar 2011

mor-til-en-dejlig-baby

MatildeS skriver:

Jooo, sorry 

helt iorden der er hørt nok med delte meninger. og jeg kan kun gå efter mit. godnat.

Anmeld

27. januar 2011

Sabina92

MatildeS skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.