første spæd puf <3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2011

Sabina92

den-lykkeligste skriver:

holder stadig fast i at jeg mærkede ham/hende.

Du kan prøve at spørger din jmd ad..

- 2.gangs gravide, kan nogle gange mærke det ret tidligt, fordi kroppen netop har vært igennem det en gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

mor-til-en-dejlig-baby

MatildeS skriver:

Det er faktisk slet ikke så svært at forstå.

Din livmoder går til skambenet og fosteret kan på ingen måde "puffe" da det er så lille lille bitte! -Man kan allerhøjest mærke bobler i uge 12 og det er hovedsageligt anden gangs gravide der kan det.

Dine tarme kan sagtens puffe selvom din mave er helt stille.

Mon ikke du blot er ekstra opmærksom og gerne VIL mærke det? 

måske måske ikke? kan kort fortalt bare sige at jeg næsten er sten sikker på det var ham/hende. den følelse? kan ikke beskrive den.. kender godt følelsen når mine tarme trykker sig og når maven gir sig.. men denne følelse var unikt..

Anmeld

26. januar 2011

mor-til-en-dejlig-baby

Sabina92 skriver:

Du kan prøve at spørger din jmd ad..

- 2.gangs gravide, kan nogle gange mærke det ret tidligt, fordi kroppen netop har vært igennem det en gang.

i know.. men hvorfor skulle jeg ik ku ha mærket den ? kan læse mange steder den er meget aktiv og mere stærke i bevægelserne. og samtidig kan nogle mærke liv alt op efter aktivitet hvordan moderkagen er placeret. ellers er jeg bare ved at være sindssyg

Anmeld

26. januar 2011

Sof

Kamelia skriver:

Hmmm der kommer altid uenighed frem når det at mærke liv tidligt bliver beskrevet!

Jeg har mærket alle mine meget tidligt. Med nr 2 prøvede jordemoderen ved nakkefoldskanning at dreje skærmen så jeg ikke kunne se og så skulle jeg sige når jeg mærkede baby.

Hun sagde at der ingen tvivl var, baby lavede tydelige spark/bevægelser hver gang jeg sagde til. Hun sagde også at der er STOR forskel, men ofte bliver det sagt at det først er senere det kan lade sig gøre for ikke at gøre de mødre der først mærker liv sent, alt for nervøse!!!!!

Tillykke med den lille, du går en fantastisk tid i møde og den bliver kun bedre og endnu mere fantastisk!!

Kamelia

Det var det samme jordemoderen gjorde med mig fordi hun heller ikke troede på mig, specielt ikke når jeg var første gangs gravid, men jeg havde ret 

Anmeld

26. januar 2011

Sabina92

den-lykkeligste skriver:

i know.. men hvorfor skulle jeg ik ku ha mærket den ? kan læse mange steder den er meget aktiv og mere stærke i bevægelserne. og samtidig kan nogle mærke liv alt op efter aktivitet hvordan moderkagen er placeret. ellers er jeg bare ved at være sindssyg

Prøv at mål op, og se hvor stor den er, og så er benene osv. faktisk mindre endda.

- Det er helt sikkert din mave der arbejder, den skal jo til at gå igennem en masse de næste par mdr.

Anmeld

26. januar 2011

mor-til-en-dejlig-baby

Sabina92 skriver:

Prøv at mål op, og se hvor stor den er, og så er benene osv. faktisk mindre endda.

- Det er helt sikkert din mave der arbejder, den skal jo til at gå igennem en masse de næste par mdr.

tja det måske bare mig.. suk!

Anmeld

26. januar 2011

Sof

Uge 10:

På nuværende tidspunkt er fosteret ca. 3-4 cm langt, og det vejer 4-5 gram, hvilket svarer til 5 almindelige papirklips.

Mor:

Morgenkvalmen begynder så småt at fortage sig. Dine bryster føles tungere, og blodårerne er mere tydelige.

Moderkagen begynder at producere progesteron - en process, der slutter i den 14. uge. Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et dagligt jerntilskud (50-70 mg jern) fra den 10. graviditetsuge. Hvis man både spiser kalk- og jerntabletter, er det vigtigt, at man ikke spiser dem samtidig, da optagelsen af både jern og kalk mindskes. Vent mindst 2 timer imellem indtagelsen af tabletterne.

Barn:

Fosteret har nu stort set den rigtige form og skal nu bare vokse sig større.

Fosteret begynder at bevæge sig inde i din livmoder, men disse første bevægelser er som regel for bløde til, at du kan mærke dem.

Hapset inde fra netbaby og der står netop at man som regel ikke kan mærke det, men det gør ikke at det er fysisk umuligt og at det absolut er fantomspark man mærker inden uge 18, så inden i begynder at pille ballonerne ned fra festen, så hav lige styr på jeres facts 

Anmeld

26. januar 2011

DStreet

Sof skriver:

Uge 10:

På nuværende tidspunkt er fosteret ca. 3-4 cm langt, og det vejer 4-5 gram, hvilket svarer til 5 almindelige papirklips.

Mor:

Morgenkvalmen begynder så småt at fortage sig. Dine bryster føles tungere, og blodårerne er mere tydelige.

Moderkagen begynder at producere progesteron - en process, der slutter i den 14. uge. Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et dagligt jerntilskud (50-70 mg jern) fra den 10. graviditetsuge. Hvis man både spiser kalk- og jerntabletter, er det vigtigt, at man ikke spiser dem samtidig, da optagelsen af både jern og kalk mindskes. Vent mindst 2 timer imellem indtagelsen af tabletterne.

Barn:

Fosteret begynder at bevæge sig inde i din livmoder, men disse første bevægelser er som regel for bløde til, at du kan mærke dem.

Hapset inde fra netbaby og der står netop at man som regel ikke kan mærke det, men det gør ikke at det er fysisk umuligt og at det absolut er fantomspark man mærker inden uge 18, så inden i begynder at pille ballonerne ned fra festen, så hav lige styr på jeres facts 

Så skulle den vidst være sat på plads til alle skeptikerene. 

Tillykke med dit første Puf  Jeg glæder mig til, at jeg får lov til at mærke spunkens spark 

Anmeld

26. januar 2011

mor-til-en-dejlig-baby

Sof skriver:

Uge 10:

Mor:

Barn:

Anmeld

26. januar 2011

mor-til-en-dejlig-baby

DStreet skriver:

Så skulle den vidst være sat på plads til alle skeptikerene. 

Tillykke med dit første Puf  Jeg glæder mig til, at jeg får lov til at mærke spunkens spark 

tusind tak! så var det jo virkeligt det igår!!!! held og lykke til dig ogsååå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.