Vil du gerne leve anderledes end du gør nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

Kløver

MarianneSonne skriver:

I bagklogskabens lys er alt meget klart  Men det lyder da spændende. Man skal netop prioritere i sit liv, også sine venskaber og bekendtskaber. Jeg har en drøm om at kunne leve mere efter simpelt living filisofien, men puha det er svært.

Ja nogle gange må man revurdere, og ja en af dem som er røget, var dælme også på tide, det eneste der æegede mig, var hun slet ikke kunne se hvorfor hun røg på porten efter 16 års udnyttelse af venskabet... tja men hun var så egocentreret at jeg ikke tror hun ville fatte det, om jeg så skar det ud i pap, og det kan jeg jo ikke bruge til noget

Lyder rigtig spændende med det simpelt living filisofien, hvad er det for noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

LenaJohansen

MarianneSonne skriver:

For snart et år siden blev jeg inspireret til at kigge vores liv efter i sømmene og begyndte at stille spørgsmål ved om den måde vi havde tilrettelagt vores liv på, nu også var det bedste for os. Min mand og jeg var enige om, at vi gerne ville leve anderledes, vi var for stressede og arbejdet fyldte for meget i forhold til familien. Jeg sagde mit arbejde op, og går nu hjemme og passer hus og børn  Samtidig havde jeg en drøm om at starte en lille internet butik, og min mand mente da bare at jeg skulle kaste mig ud i det, så den drøm bliver også prøvet af

Vi elsker det, og selvom der også er omkostninger ved sådan en beslutning, så er det alle pengene værd!!!!

Hvis du mærker ind ad, lever du så i overensstemmelse med dine værdier og ønsker for livet? Hvilke ændringer så du gerne der skete i dit liv, og hvorfor ikke leve drømmen ud? Lad mig høre alle jeres drømme for det perfekte liv, og lad os inpirere hinanden til at leve MAX og få drømmene opfyldt

Marianne

www.stjerneleg.dk

Hej.

Nu undre jeg mig en del over at du skriver at du er hjemmegående.. Det går jeg os og drømmer om. Når jeg er færdig med barsel, men skal lige ha klaret en uddannelse inden, men mit spørgsmål til dig er sådanset, hvordan får man det til at hænge sammen økonomisk ?

Anmeld

18. januar 2011

Loa

Syntes godt nok det er vildt at så mange drømmer at gå hjemme.... Jeg har været på barsel i et halvt år og er ved at få pip......

Selvfølgelig betyder familie og børn alt, men syntes alligevel det er lidt skræmmende at så mange slet ikke har lyst til at være en del af samfundet arbejdsmæssigt......

Anmeld

18. januar 2011

MariaJ

Jeg har svaret nej. Jeg synes simpelthen vi har det SÅ godt, og har fået opfyldt SÅ mange drømme, at jeg nogle gange næsten må knibe mig lidt i armen, for at se om det er virkelighed. Med fare for at lyde lidt lalleglad, for selvfølgelig er der også irritationer fra dag til dag i mit liv, synes jeg virkelig vi har nogle rigtig gode rammer og har fået det vi ønskede os. Men livet står jo ikke stille så måske ser drømmene helt anderledes ud om nogle år, men lige nu tror jeg nok at udfordringen for mig nærmere er at huske at sætte pris på det jeg har end at planlægge alle mulige forandringer.

Anmeld

18. januar 2011

Mi

LenaJohansen skriver:

Hej.

Nu undre jeg mig en del over at du skriver at du er hjemmegående.. Det går jeg os og drømmer om. Når jeg er færdig med barsel, men skal lige ha klaret en uddannelse inden, men mit spørgsmål til dig er sådanset, hvordan får man det til at hænge sammen økonomisk ?

Prøv at se mit svar til en anden lidt længere tilbage. Det kan sagtens lade sig gøre for os, vi har ikke brug for så meget. Men hård budgetstyring

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

18. januar 2011

Mi

Maja84 skriver:

Ja nogle gange må man revurdere, og ja en af dem som er røget, var dælme også på tide, det eneste der æegede mig, var hun slet ikke kunne se hvorfor hun røg på porten efter 16 års udnyttelse af venskabet... tja men hun var så egocentreret at jeg ikke tror hun ville fatte det, om jeg så skar det ud i pap, og det kan jeg jo ikke bruge til noget

Lyder rigtig spændende med det simpelt living filisofien, hvad er det for noget

Utrolig med nogle folk

Simple living handler om at gøre op med sig selv hvad der er vigtigt i ens liv og så skære alt det overflødige væk. Det gælder i økonimi, i hjemmet og alle de ting vi har, i arbejdet, omgangskredsen, maden. Det er ikke sådan noget med at man så skal være økolog eller ikke må arbejde, eje ting eller være teknologisk tilbagestående. Blot en filisofi om at leve mere simpelt og efter hjertet.

Anmeld

18. januar 2011

Mi

MariaJ skriver:

Jeg har svaret nej. Jeg synes simpelthen vi har det SÅ godt, og har fået opfyldt SÅ mange drømme, at jeg nogle gange næsten må knibe mig lidt i armen, for at se om det er virkelighed. Med fare for at lyde lidt lalleglad, for selvfølgelig er der også irritationer fra dag til dag i mit liv, synes jeg virkelig vi har nogle rigtig gode rammer og har fået det vi ønskede os. Men livet står jo ikke stille så måske ser drømmene helt anderledes ud om nogle år, men lige nu tror jeg nok at udfordringen for mig nærmere er at huske at sætte pris på det jeg har end at planlægge alle mulige forandringer.

Det lyder da fantastisk  Godt for dig

Anmeld

18. januar 2011

Mi

Loa skriver:

Syntes godt nok det er vildt at så mange drømmer at gå hjemme.... Jeg har været på barsel i et halvt år og er ved at få pip......

Selvfølgelig betyder familie og børn alt, men syntes alligevel det er lidt skræmmende at så mange slet ikke har lyst til at være en del af samfundet arbejdsmæssigt......

Da jeg var på min første barsel var jeg sjovt nok også ved at få pip, men her anden gang var noget helt andet. Jeg vil meget gerne arbejde, faktisk vil jeg meget gerne ligge en masse energi i arbejdet. Det kan bare ikke lade sig gøre for os at vi begge arbejder og så samtidig have den familie vi gerne vil have. Vi kan jo ikke vælge familien fra, så arbejdet måtte ryge. Jeg ville egentlig lige så gerne, at det var min mand som gik hjemme, men da han tjente mere end mig, så var det jo ligesom ikke muligt. Håber det forklare lidt.

Det er bestemt ikke fordi jeg mener at det er den rigtige løsning for alle, og jeg mener ikke at de som arbejder er mindre gode forældre. Vi har forskellige ønsker, behov og drømme - heldigvis

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

18. januar 2011

Kløver

MarianneSonne skriver:

Utrolig med nogle folk

Simple living handler om at gøre op med sig selv hvad der er vigtigt i ens liv og så skære alt det overflødige væk. Det gælder i økonimi, i hjemmet og alle de ting vi har, i arbejdet, omgangskredsen, maden. Det er ikke sådan noget med at man så skal være økolog eller ikke må arbejde, eje ting eller være teknologisk tilbagestående. Blot en filisofi om at leve mere simpelt og efter hjertet.

det lyder rigtig spændende, hvor kan man evt læse mere om den slags henne

Anmeld

18. januar 2011

Mi

Maja84 skriver:

det lyder rigtig spændende, hvor kan man evt læse mere om den slags henne

Jeg har googlet det, men der er ikke ret meget på dansk om emnet. Tror man bliver nødt til at opfinde sin egen version af det

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.