Loa skriver:
Syntes godt nok det er vildt at så mange drømmer at gå hjemme.... Jeg har været på barsel i et halvt år og er ved at få pip......
Selvfølgelig betyder familie og børn alt, men syntes alligevel det er lidt skræmmende at så mange slet ikke har lyst til at være en del af samfundet arbejdsmæssigt......
Da jeg var på min første barsel var jeg sjovt nok også ved at få pip, men her anden gang var noget helt andet. Jeg vil meget gerne arbejde, faktisk vil jeg meget gerne ligge en masse energi i arbejdet. Det kan bare ikke lade sig gøre for os at vi begge arbejder og så samtidig have den familie vi gerne vil have. Vi kan jo ikke vælge familien fra, så arbejdet måtte ryge. Jeg ville egentlig lige så gerne, at det var min mand som gik hjemme, men da han tjente mere end mig, så var det jo ligesom ikke muligt. Håber det forklare lidt.
Det er bestemt ikke fordi jeg mener at det er den rigtige løsning for alle, og jeg mener ikke at de som arbejder er mindre gode forældre. Vi har forskellige ønsker, behov og drømme - heldigvis
Marianne
www.stjerneleg.dk
Anmeld