Vil du gerne leve anderledes end du gør nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

Mi

KaLee skriver:

Den her var måske en smule for nem for mig, for jeg slutter som elev til juni, og vil da selvfølgelig gerne videre derfra.. 

Så jeg søger jobs allerede nu, og venter spændt på evt indkaldelser til jobsamtaler.. 

Det er bare så dejligt når man bliver færdig med uddannelsen. Elev som hvad? og tror du så at det er din rette hylde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

Hansen97

Ville utrolig gerne lave mit/vores liv om. Kunne godt tænke mig at gå hjemme eller arbejde hjemme med børnene.

Kan bare ikke se hvordan det er en mulighed??

Hvordan har I gjort og hvor stor gæld har I haft/har??
Og er det ikke noget med at manden kan få mit fradrag??

Og får du slet ikke noget fra nogen??

Undskyld spørgsmålene men ingen spørgsmål ingen svar

Anmeld

18. januar 2011

Kloster

Jeg har svaret ja, for jeg vil rigtig gerne være fri for at arbejde i weekender og helligdage. Jeg har det virkelig sådan, at jeg føler, at mit arbejde "frarøver" min tid sammen med familien på det alm fridage, som man har (weekender + helligdage). Mine drenge er trætte af, jeg igen skal arbejde i weekenden og jeg skal arbejde juleaften osv.

Jeg har bestemt mig for, jeg vil søge andet arb med normale arbejdstider. Desværre tager det tid, men jeg leder...

Ved ikke om det var det, du mente. Men ja jeg synes, jeg lever anderledes end jeg lige havde satset på, da jeg gik inden for dette her fag.

Anmeld

18. januar 2011

Lou87

Ville utrolig gerne ændre min arbejdssituation..
Hader tanken om og sku være alt for meget væk fra min datter når jeg starter op på arbejde igen
Men det kan bare ikk lade sig gøre økonomisk..
Det er meget trættende, men man har jo nok desværre selv sat sig i den situation.

Anmeld

18. januar 2011

Ryberg

De ting jeg gerne ville lave om, er praktisk talt umulige, jeg skylder en del væk fordi jeg havde et hus med en voldelig ex, som så er gået helt galt..

flyttede ind hos min mand som havde det her hus i forvejen, og ærligt, så ville jeg ønske vi kunne flytte væk... det er så stressende at bo her, alle de drømme og værdier jeg/vi har i vores liv, passer bare ikke til her hvor vi bor nu...

men vi kan ikke sælge huset, pga. min gæld, så huset fungerer som en slags livline...

mht. mand og barn, elsker jeg mit liv, jeg er studerende, og glæder mig så meget til at tjene mine egne penge og leve "normalt"..

og så ville jeg ønske at min mand kunne få en uddannelse indenfor et erhverv han brændte for, men vi har ikke råd til at han går på lærlinge løn..

Så faktum er, at vi intet kan ændre...

Anmeld

18. januar 2011

Lone Jakobsen

MarianneSonne skriver:

Jeg har også undersøgt muligheden for at starte op som privat dp, for jeg mener virkelig at jeg kan gøre en forskel der, og ved at det vil passe godt til mig og til os. Børnegrundlaget er bare lidt småt i området. Har du haft nemt ved at skaffe børn?

kan sørme godt forstå du gerne vil. jeg har også set meget frem til at starte.

nu var det en mor til tvillinger der bad mig starte som dp. så jeg havde fra starten 2. derudover kommer min yngste hjem, og så havde jeg egentligt ikke brug for flere børn for at de ku rende rundt økonomisk.

alligevel ville jeg gerne ha et enkelt barn mere, så jeg annoncerede i de 3 fb. grupper der er, og det var faktisk nok. jeg skulle først være startet til april. men blev bedt om at starte her i januar. til april står jeg med 5 børn, og min første ledige plads er 1/4-2012. så det har været overraskende nemt for mig.

men jeg har unden tvivl også været (mere end) heldig.

Anmeld

18. januar 2011

Aves.

Kloster skriver:

Jeg har svaret ja, for jeg vil rigtig gerne være fri for at arbejde i weekender og helligdage. Jeg har det virkelig sådan, at jeg føler, at mit arbejde "frarøver" min tid sammen med familien på det alm fridage, som man har (weekender + helligdage). Mine drenge er trætte af, jeg igen skal arbejde i weekenden og jeg skal arbejde juleaften osv.

Jeg har bestemt mig for, jeg vil søge andet arb med normale arbejdstider. Desværre tager det tid, men jeg leder...

Ved ikke om det var det, du mente. Men ja jeg synes, jeg lever anderledes end jeg lige havde satset på, da jeg gik inden for dette her fag.

Åhh....hvor kan jeg godt følge dig...jeg er jo i praktik med skiftende tider og jeg vil ALDRIG arbejde sådan med børn, men uden ville det være rigtig godt, tror jeg. Jeg føler bare aldrig jeg har fri nu og kommer sent hjem fra en aften(som der er flest af) og så tidligt op med 3 unger dagen efter...det holder bare ikke og slet ikke som alene mor...børnene har også givet udtryk for at det ikke er rart.

Så ville bare sige at jeg så godt kan følge dig...hvilke job søger du? 

Anmeld

18. januar 2011

Aves.

Lige nu og de sidste 6 mdr, er der sket så meget i mit liv, at jeg stort set ikke har nået at stoppe op...men jeg er lykkelig for hvordan det er nu og jeg er på vej hele tiden, tror aldrig jeg kommer til at stoppe og synes at nu er det hele bare som det skal være...der er altid noget at kæmpe for og arbejde hen mod...

Anmeld

18. januar 2011

Mi

112233 skriver:

Ville utrolig gerne lave mit/vores liv om. Kunne godt tænke mig at gå hjemme eller arbejde hjemme med børnene.

Kan bare ikke se hvordan det er en mulighed??

Hvordan har I gjort og hvor stor gæld har I haft/har??
Og er det ikke noget med at manden kan få mit fradrag??

Og får du slet ikke noget fra nogen??

Undskyld spørgsmålene men ingen spørgsmål ingen svar

Du må meget gerne spørge.

Jeg får ikke noget nej. I nogle kommuner kan man få en sum penge for at passe egne børn, men altså ikke i min kommune.

Vi har kun gæld for 1.150.000, så vores husleje er ikke voldsom stor, vist noget med 8.000kr før fradraget.

Min mand får mit fradrag, hvilket giver ca 2.000kr mere udbetalt om måneden.

Mine børn er ikke i institution, og der sparer vi ca 5.000kr.

Faktisk sparer vi også mange penge i hverdagen, for jeg laver selv brød, har bedre tid til at organiserer indkøb og madlavning og vi har ikke så mange impulskøb.

Jeg startede med at lave et budget, hvor ALLE faste udgifter blev gået igennem. Vi har bla solgt den ene bil og anskaffet en elcykel i stedet. Det viste sig at vi med min mands løn (ca 18.000 udbetalt pr måned, med mit fradrag) og børnepengene fik et rådighedsbeløb på lige over 7.000kr, og det kan vi godt leve for

Så hvis du virkelig drømmer om det, så er det bare igang med budgettet, for måske kan drømmen sagtens blive til virkelighed.

Anmeld

18. januar 2011

SussieThyssen

MarianneSonne skriver:

Ja, jobbene hænger jo desværre ikke på træerne længere

Nej det ville være synd at sige.
Men vi håber da...vi håber.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.