Vil du gerne leve anderledes end du gør nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

Kloster

Eva. skriver:

Åhh....hvor kan jeg godt følge dig...jeg er jo i praktik med skiftende tider og jeg vil ALDRIG arbejde sådan med børn, men uden ville det være rigtig godt, tror jeg. Jeg føler bare aldrig jeg har fri nu og kommer sent hjem fra en aften(som der er flest af) og så tidligt op med 3 unger dagen efter...det holder bare ikke og slet ikke som alene mor...børnene har også givet udtryk for at det ikke er rart.

Så ville bare sige at jeg så godt kan følge dig...hvilke job søger du? 

Jeg kigger efter jobs som fx konsulent, sundhedsfaglig halløj, et ell andet indenfor mit fag, der har normale arbejdstider. Kunne godt tænke mig noget mere adm. arbejde, men også noget "ud i marken". Synes socialrådgiver lyder rigtig spændende, men det er en su-uddannelse. Og jeg prioritere ikke højt at jeg skal på en su

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

Mi

Kloster skriver:

Jeg har svaret ja, for jeg vil rigtig gerne være fri for at arbejde i weekender og helligdage. Jeg har det virkelig sådan, at jeg føler, at mit arbejde "frarøver" min tid sammen med familien på det alm fridage, som man har (weekender + helligdage). Mine drenge er trætte af, jeg igen skal arbejde i weekenden og jeg skal arbejde juleaften osv.

Jeg har bestemt mig for, jeg vil søge andet arb med normale arbejdstider. Desværre tager det tid, men jeg leder...

Ved ikke om det var det, du mente. Men ja jeg synes, jeg lever anderledes end jeg lige havde satset på, da jeg gik inden for dette her fag.

Jeg kan godt forstå at du gerne vil have weekenderne skal være fyldt af familie og ikke arbejde. Og godt at du gør noget ved det og søger noget andet arbejde så  Og det var det jeg mente. Beslutninger om ændringer i livet, behøver jo slet ikke at være voldsomme eller sæbnesvangre for at have effekt.

Anmeld

18. januar 2011

Mi

Lou87 skriver:

Ville utrolig gerne ændre min arbejdssituation..
Hader tanken om og sku være alt for meget væk fra min datter når jeg starter op på arbejde igen
Men det kan bare ikk lade sig gøre økonomisk..
Det er meget trættende, men man har jo nok desværre selv sat sig i den situation.

ØV, men ja livet valg har jo konsekvenser. Men nogle gange kan man også bare lave nogle små justeringer som giver lidt ekstra i hverdagen, og lidt har jo også ret.

Anmeld

18. januar 2011

Mi

KittyGirl skriver:

De ting jeg gerne ville lave om, er praktisk talt umulige, jeg skylder en del væk fordi jeg havde et hus med en voldelig ex, som så er gået helt galt..

flyttede ind hos min mand som havde det her hus i forvejen, og ærligt, så ville jeg ønske vi kunne flytte væk... det er så stressende at bo her, alle de drømme og værdier jeg/vi har i vores liv, passer bare ikke til her hvor vi bor nu...

men vi kan ikke sælge huset, pga. min gæld, så huset fungerer som en slags livline...

mht. mand og barn, elsker jeg mit liv, jeg er studerende, og glæder mig så meget til at tjene mine egne penge og leve "normalt"..

og så ville jeg ønske at min mand kunne få en uddannelse indenfor et erhverv han brændte for, men vi har ikke råd til at han går på lærlinge løn..

Så faktum er, at vi intet kan ændre...

Det er da surt for jer. Men lige præcis med økonomi, så tager det jo nogle år at komme på benene igen. Håber det kan gå hurtigt for jer. Så du forresten luksusfælden i sidste uge. Jeg så genudsendelsen søndag, og de kunne spare en del penge og komme af med gælden forholdsvis hurtig. Nu ved jeg jo ikke om i har samme muligheder, men nogle gange bruger man nogle dumme penge, uden at vide det.

Anmeld

18. januar 2011

eElak

MarianneSonne skriver:

Det er bare så dejligt når man bliver færdig med uddannelsen. Elev som hvad? og tror du så at det er din rette hylde?

Assistent i offentlig administration = kommunal kontormus... 

Der er jo mange forskellige jobs når man har den uddannelse som jeg har.... Men om jeg har fundet den rette hylde.. Ja, for jeg vil læse videre, men det afhænger ad den kommende arbejdsplads... 

Anmeld

18. januar 2011

Mi

Eva. skriver:

Lige nu og de sidste 6 mdr, er der sket så meget i mit liv, at jeg stort set ikke har nået at stoppe op...men jeg er lykkelig for hvordan det er nu og jeg er på vej hele tiden, tror aldrig jeg kommer til at stoppe og synes at nu er det hele bare som det skal være...der er altid noget at kæmpe for og arbejde hen mod...

Livets vilkår og de behov vi selv og familien har ændre sig jo, så derfor vil det liv man har brug for at leve også ændre sig. Men hvis man lige nu og her kan konstatere at de valg man tager, og de værdier man lever efter virker rigtige, så kan det jo ikke være helt skidt

Anmeld

18. januar 2011

Mi

KaLee skriver:

Assistent i offentlig administration = kommunal kontormus... 

Der er jo mange forskellige jobs når man har den uddannelse som jeg har.... Men om jeg har fundet den rette hylde.. Ja, for jeg vil læse videre, men det afhænger ad den kommende arbejdsplads... 

Det var da dejligt. Når man skal bruge så mange timer på sit arbejde, så skal det også være noget man kan lide at lave.

Anmeld

18. januar 2011

Mi

nutche skriver:

kan sørme godt forstå du gerne vil. jeg har også set meget frem til at starte.

nu var det en mor til tvillinger der bad mig starte som dp. så jeg havde fra starten 2. derudover kommer min yngste hjem, og så havde jeg egentligt ikke brug for flere børn for at de ku rende rundt økonomisk.

alligevel ville jeg gerne ha et enkelt barn mere, så jeg annoncerede i de 3 fb. grupper der er, og det var faktisk nok. jeg skulle først være startet til april. men blev bedt om at starte her i januar. til april står jeg med 5 børn, og min første ledige plads er 1/4-2012. så det har været overraskende nemt for mig.

men jeg har unden tvivl også været (mere end) heldig.

Det var da helt vild dejlig for dig. Jeg vil da prøve at søge på de facebook grupper og se hvad det er for noget. Det var jeg aldrig overvejet, så tak for det

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

18. januar 2011

eElak

MarianneSonne skriver:

Det var da dejligt. Når man skal bruge så mange timer på sit arbejde, så skal det også være noget man kan lide at lave.

Lige præcis.. 

Forholdene har bare ændret sig siden jeg startede på uddannelsen.. F.eks. er der ansættelsesstop i kommunen hvor jeg tidl. havde regnet med at jeg da ingen problemer ville få med at finde et job... 

Så fra at søge udfra interesse og hjertet, så søger jeg nu nærmest hvad som helst... 
Altså stadig inden for samme kategori... 

Anmeld

18. januar 2011

Mi

KaLee skriver:

Lige præcis.. 

Forholdene har bare ændret sig siden jeg startede på uddannelsen.. F.eks. er der ansættelsesstop i kommunen hvor jeg tidl. havde regnet med at jeg da ingen problemer ville få med at finde et job... 

Så fra at søge udfra interesse og hjertet, så søger jeg nu nærmest hvad som helst... 
Altså stadig inden for samme kategori... 

Ja det kan gå stærkt. Da jeg begyndte som pædagog hang jobbene på træerne. Da jeg var færdig sagde fagforeningen til os at vi bare skulle vente 4-6 år, så ville der være jobs at få igen. TAK det gør vi da bare så!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.