DUM mor skal måske have fjernet sit barn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2011

tinasmor

Synes ikke man vide om en forældre er egnet eller ej via et tv program. Jeg har ikke set nogle af DUM udseeneslserne i mange, mange år. Men er sikker på, at de bliver klippet og klistret i.

MEN jeg er helt sikker på, at når en kommune går ind og fjerner et barn, er det fordi der er behov for det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

hannahmelissa

Helt ærligt . Jeg har set mange sider vedr DUM, men det er er dog den værste . Man kommer herind og fortæller sin historie , og alt hvad man siger går ind af det ene øre og ud a det andet. Jeg håber da ikke det samme gælder jeres små børn, St alt hvad de fortæller blier ignoreret . Omg, latterlig side ! Hav dog noget medfølelse ? Nåååårh nej , for alle har der hårdt ? Ja, inklusiv deltagerne i DUM, i ser et kvarter af hver vores liv engang imellem og hold kæft man kan blive bedømt ! Det er flot!

Anmeld

7. februar 2011

Englebisse

Albertesmor skriver:

Jeg mener bestemt at man skal gøre ALT hvad man kan for at å det til fungere for barn og forældre frem for bare at fjerne, der er jo desværre også eksempler på at der har fundet fejlanbringelser sted

Du har fuldstændig ret med man skal prøve at få det til at fungere med mor og barn inden man overhovedet fjerner barnet fra dens vante omgivelser. De børn der bliver fjernet fra deres forældre vil altid have mén efter det.

Anmeld

7. februar 2011

L-Mortil3

Jeg blev faktisk lidt overrasket over artiklen, for jeg synes faktisk, af det jeg har set i DUM at hun har gjort fremskridt, altså, det er jo langt fra perfekt, men synes jeg fik indtrykket af det gik fremaf, med en stabil hverdag i hht. dagpleje og aflastningsfamilie m.m.

Jeg rynker tit på næsen af programmet, men ud fra så lidt jeg har set, tør jeg ikke komme med en udmelding Men hvis hvad der står i artiklen er sandfærdig, jamen så må der jo være hold i det.

Anmeld

7. februar 2011

hannahmelissa

7. februar 2011

kiwilouise

hannahmelissa skriver:

Jeg står endnu i uvidheden om hvad der kommer til at ske med Cecilya. Jeg skal i børne og unge udvalget d.1 marts, hvor der kommer svar, og hvis de beslutter at hun skal fjernes sker det samme dag .De har bare ikke grundlag for at tage hende,det er pga hendes aflastning, og pædagogen, de siger til mig at det går godt og til kommunen at det går skidt . Jeg føler mig noget så røvrendt Kommunen prøvede iøvrigt også at overtale mig til en frivillig anbringelse en million gange, og jeg sagde nej. For jeg har det sådan , at min pige har det godt hvor hun er , og hvis jeg bare "giver" hende væk, vil jeg aldrig kunne se hende i øjnene og sige at jeg har kæmpet til det sidste og gjort alt hvad jeg kunne . Cecilya er virkelig min verden, og selvfølgelig er der mange uheldige scener i DUM , med os alle. Men jeg er en god mor, uanset hvordan det fremstår på tv, og alle har ret til hver deres mening. Det er jo ikke for sjov at der er det her forum, så kan alle jo ikke regne med at alt bare er positivt,når folk har forskellige holdninger. Jeg er kun herinde for at dele min mening med andre, og for at se hvad der sker, andre steder end herhjemme. Trods alt, uanset hvilke kommentarer der kommer vil jeg til mit forsvar sige at jeg gør alt hvad jeg kan, og at jeg kun har Maks til at støtte mig. Min mor er dødssyg. Jeg har ingen kontakt til min far, eller hans familie, da de bor i Serbien. ALT andet af min familie er væk, og det sidste halve års tid har jeg udelukket mig selv fuldstændig fra omverdenen , fordi at alting skal gøres så skide perfekt, når kommunen overvåger en i hoved og røv og der at jeg går i byen hele tiden ! NEJ DET GØR JEG GODT NOK IKKE! jeg har været ude 1 gang siden min 18 års fødselsdag i august sidste år, selv jer der sidder og skriver her har nok været mere ude end jeg har !!Bare det at trøjen sidder forkert på barnet, eller det er opmærksomhedskrævende, så har det lige pludselig ikke rent tøj på, eller også lider det af omsorgssvigt, hvad fanden er det for noget?! INGEN lytter på mig i det her, eller giver mig den støtte jeg har brug for! Men her er min mening, som jeg er frit stillet til at komme med ..Folk der siger jeg er en dårlig mor, burde kraftedme se på de mødre der ikke giver deres unger mad, lader dem blive passet hele tiden osvosv. De stakkels små børn bliver jo snot forvirrede, og ikke mindst , kig på jer selv! I er også fyldt med fejl, lige såvel som os andre , og jeg hader at alle ikke kan være på god med hinanden, verdenen er uretfærdig, og man kan ikke andet end at nyde det indimellem og kæmpe sig ignnem resten . Er åben for spørgsmål og kommentarer, for som sagt er det ikke for sjov det forum er lavet. - Hannah.

er det ikke dig der selv har valgt og komme i tv!!!!!

når man tager sådan nogle valg (som ikke altid er det klogeste) så må man da for fanden da også regne med at alt hvad man laver bliver diskuteret.

når man har valgt at være "kendt" skal man virkelig passe på  hvad man siger og gør...

det indlæg du lige skrevet kunne sagtens ende i "se og hør" hvor de ville nedgøre dig endnu mere...

Anmeld

7. februar 2011

hannahmelissa

Prøv og hør her frk kiwilouise . Du har måske ikke læst den tekst der ordentligt igennem. Jeg har skrevet at folk har forskellige holdninger og at man ikke kan regne med at alt er positivt men der er godt nok mange måder at formulere tingene på.

Anmeld

7. februar 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Rosa skriver:

De klip jeg har set med hende har fremkaldt ubehag... Baseret på dem alene synes jeg ikke hun lader til at have forståelse for HVAD barnets basale behov er... Så når hun siger at hun opfylder dem, så tror jeg ikke rigtigt på det... Hun virker enormt umoden og ikke specielt kvik... 

Meget meget enig.

Anmeld

7. februar 2011

Ni-ko-li-ne

hannahmelissa skriver:

Helt ærligt . Jeg har set mange sider vedr DUM, men det er er dog den værste . Man kommer herind og fortæller sin historie , og alt hvad man siger går ind af det ene øre og ud a det andet. Jeg håber da ikke det samme gælder jeres små børn, St alt hvad de fortæller blier ignoreret . Omg, latterlig side ! Hav dog noget medfølelse ? Nåååårh nej , for alle har der hårdt ? Ja, inklusiv deltagerne i DUM, i ser et kvarter af hver vores liv engang imellem og hold kæft man kan blive bedømt ! Det er flot!

jeg tror bestemt ikke det går ind af det ene øre og ud af det andet... men fordi folk læser det du skriver er det ikke ensbetydende med at de svarer eller er enige...

jeg kan personligt godt forstå at du kæmper til det sidste, det ville de fleste mødre gøre. Og jeg forstår også godt at du ikke frivilligt giver din datter fra dig.

Det må være rigtig hårdt at gå gennem alt dette, også mht. din mors sygdom osv.

når det er sagt, så er jeg bare helt sikker på at kommunen ikke griber ind uden grund. Det har de simpelthen hverken tid eller råd til

knus

Anmeld

7. februar 2011

kiwilouise

hannahmelissa skriver:

Prøv og hør her frk kiwilouise . Du har måske ikke læst den tekst der ordentligt igennem. Jeg har skrevet at folk har forskellige holdninger og at man ikke kan regne med at alt er positivt men der er godt nok mange måder at formulere tingene på.

du kan da ikke forvente at folk skal tage hensyn til dig når de formulerer sig  

at du er endt i den situation med kommunen er jeg frygtelig ked af men du kan da ikke diktere fordi du ikke synes at folk ikke formulerer sig ordentligt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.