DUM mor skal måske have fjernet sit barn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2011

Aves.

Charlotte Wberg skriver:

Jeg forstår ikke helt formålet med tråden... udover at "træde" på en som halvejs ligger ned...

Ja alle kan danne en mening udfra hvad tv viser frem eller aviserne skriver, men ingen af os kan vide om det er sådan det hele står til...

Jeg har set programmet lidt, og har slet ikke alle afsnit på bagen, da jeg er enormt dårlig til at følge med i serier...

Der er rigtig mange skræmmende, sjove og gode scener i DUM..

Men jeg har dog set nogle afsnit hvori Hannah indvier i at tager på mor og barn hjem, dette gør man umiddelbart ikke for sjov, det er en start som "grøn" forældre med 100 % overvågning og alle jer der har skrevet og ikke har skrevet i denne debat ved da at vi alle fejler i ny og næ, ingen af os er perfekte... Selvfølgelig er der da forskel på hvilke fejl man begår, men bor du på et hjem er selv de små fejl næsten ødelæggende...

Synes det ligner/er lidt ala et personligt angreb på en person, når man lægger en debat ud som denne... Jeg ved godt at Hannah og de andre deltagere af programmet er "offentlige" personer, men synes stadig at en tråd der kører på hvorvidt den enkelte person skal have fjernet sit barn (i dette tilfælde Hannah) er lidt groft...

Det er dårlig stil... I er alle forældre herinde eller i hvert fald på vej der til,, Ville I ikke blive kede af at blive diskuteret og vurderet udfra noget offentligt... ??

Det kunne såvel være udfra et indlæg i en debat eftersom nettet jo er ligeså offentligt som tv !!

Føler med Hannah i denne sag... og selveste sagens "rigtige" kerne kender jeg intet til... men håber da at hun får lov at beholde sit barn og forsat vokse med opgaven om det så er med eller uden ekstra støtte fra det offentlige er underordnet...

Tror ikke selv på tvangsfjernelser udfra årsagen... Du er for umoden, ung og begår fejl... Jeg forstår tvangsfjernelser når børn bliver misbrugt, forladt eller er udsat for vold...

Jeg startede tråden for at se om virkeligheden som den bliver vist er hvad medierne skriver...ingen af os ved jo heldigvis nogen om denne person, jeg har end ikke set serien. Og havde omtalte kvinde ikke skrevet herinde, så havde tråden stået som den var tiltænkt.

Er man en off. person så har man off, interesse og ja, jeg finder det interessant når der er fokus på børn der tvangsfjernes...ikke som noget personlig, som skrevet så aner jeg ikke hvem personen er. Men ud fra det fag proff. aspekt.

Og jeg fik svar på mit spørgsmål, tråden har været i ro i ugevis og at den så bliver personlig, det er da vidst et valg fra den unge mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

SussieThyssen

Charlotte Wberg skriver:

Jeg forstår ikke helt formålet med tråden... udover at "træde" på en som halvejs ligger ned...

Ja alle kan danne en mening udfra hvad tv viser frem eller aviserne skriver, men ingen af os kan vide om det er sådan det hele står til...

Jeg har set programmet lidt, og har slet ikke alle afsnit på bagen, da jeg er enormt dårlig til at følge med i serier...

Der er rigtig mange skræmmende, sjove og gode scener i DUM..

Men jeg har dog set nogle afsnit hvori Hannah indvier i at tager på mor og barn hjem, dette gør man umiddelbart ikke for sjov, det er en start som "grøn" forældre med 100 % overvågning og alle jer der har skrevet og ikke har skrevet i denne debat ved da at vi alle fejler i ny og næ, ingen af os er perfekte... Selvfølgelig er der da forskel på hvilke fejl man begår, men bor du på et hjem er selv de små fejl næsten ødelæggende...

Synes det ligner/er lidt ala et personligt angreb på en person, når man lægger en debat ud som denne... Jeg ved godt at Hannah og de andre deltagere af programmet er "offentlige" personer, men synes stadig at en tråd der kører på hvorvidt den enkelte person skal have fjernet sit barn (i dette tilfælde Hannah) er lidt groft...

Det er dårlig stil... I er alle forældre herinde eller i hvert fald på vej der til,, Ville I ikke blive kede af at blive diskuteret og vurderet udfra noget offentligt... ??

Det kunne såvel være udfra et indlæg i en debat eftersom nettet jo er ligeså offentligt som tv !!

Føler med Hannah i denne sag... og selveste sagens "rigtige" kerne kender jeg intet til... men håber da at hun får lov at beholde sit barn og forsat vokse med opgaven om det så er med eller uden ekstra støtte fra det offentlige er underordnet...

Tror ikke selv på tvangsfjernelser udfra årsagen... Du er for umoden, ung og begår fejl... Jeg forstår tvangsfjernelser når børn bliver misbrugt, forladt eller er udsat for vold...

Ord efter mit hjerte.

Anmeld

7. februar 2011

Carina1977

SussieThyssen skriver:

Jo..jeg lytter..og jeg ser IKKE udsendelserne.
Så jeg kender intet til din historie andet end de par enkelte ting jeg har set på nyhederne, men ud fra det ville jeg aldrig dømme et andet menneske.

Jeg spekulerer mere på, hvad DU kan gøre, så den "hat" du har taget på/fået på, kan tages af, og du kan få den "rigtige" hat på.
Som sagt kender jeg dig ikke..og jeg kender heller ikke din sag.
Så langt, så godt.
Men ud fra det jeg har kunnet læse mig til herinde..og ISÆR det du har skrevet, så vil jeg mene, at du bliver nødt til at samarbejde 100 % med kommunen for at få det hele til at fungere.
Om du føler, at du gør det, ved jeg ikke...det jeg siger til dig nu, er gode råd. Tag det du kan bruge og smid resten ud..ok??

Jeg har igennem mine mange år som lærer, plejemor og meget andet, arbejdet med unge mennesker. Og jeg har ofte haft med unge mennesker at gøre, som har fået den "forkerte" hat på.
Du ved sikkert hvordan det er, at når man een gang er blevet dømt til at være på en bestemt måde, så kan man stå på hovedet og det bliver bare ikke lavet om.
Selvom man har været en uromager i skolen, så bliver lærerne alligevel ved med at beskylde en for at være det, selvom man er holdt op....kan du følge mig??
Og hvis man prøver på at ændre det, så er der bare ingen, der vil give en en chance og tro, at man VIRKELIGT gerne VIL ændre det, der før gik skævt.
Jeg tror, du er havnet i en noget lignende situation.
Jeg tror du virkeligt gerne VIL ændre den opfattelse man har af dig, men du kan bare ikke få lov, for alle har på forhånd bestemt, at du er det modsatte.
Og det er et helvede at havne i. Så jeg føler meget med dig.

Så...jeg vil give dig de samme råd, som jeg har givet til mange unge mennesker før dig.
1) Samarbejd.
Selvom du skal sluge 20 kameler..så samarbejd.
2) Vis din villighed.
Når de siger at du skal sådan og sådan..så GØR sådan og sådan.
3) Læg arrigskaben på hylden.
Det kan godt være du bliver gal og stædig...men lad være. Det skader dig selv.
Der er noget, der hedder anvendt psykologi. Brug det.
Lyt til hvad der bliver sagt, tab ikke temperamentet, hold hovedet koldt og sig JA.
Hvis du ikke føler det er rigtigt, så sig nej, med saglige argumenter og uden at blive gal og stædig, men vær villig til at indgå kompromis.
4) Tag dig tid til at argumentere for din sag.
Fortæl hvordan det HAR været, men også hvad du har lært og har indset.
Fortæl om, at du selv er modnet og er villig til at yde dit bedste og at lære og tage imod, hvad andre har at lære dig.
5) Appellér til hjælp.
Bed kommunen om at hjælpe dig.
Nå du sidder i møder eller lignende, så bed om deres hjælp.
Sig at du jo ikke vil miste dit barn, men at du vil gøre alt for at beholde det, men at de må hjælpe dig til at lære, hvordan man bliver en god mor, og det lærer du jo ikke, hvis de tager barnet fra dig. Bed dem om at hjælpe dig og at støtte dig, istedet for at ødelægge dig.
Og vær så villig til at lære.

Det er de råd, jeg kan give dig, og hvis du følger dem, kan du med held få den "rigtige" hat på, så både du og dit barn kommer igennem dette helvede uden at blive skilt fra hinanden.
Om du kan bruge det til noget, ved jeg ikke, men jeg håber det.
Jeg ønsker dig alt det bedste...

Kærligst
Sussie

Ej hvor er du bare god til at komme med gode råd  

Anmeld

7. februar 2011

SussieThyssen

Carina1977 skriver:

Ej hvor er du bare god til at komme med gode råd  

Tak!

Anmeld

7. februar 2011

Charlotte Wberg

Eva. skriver:

Jeg startede tråden for at se om virkeligheden som den bliver vist er hvad medierne skriver...ingen af os ved jo heldigvis nogen om denne person, jeg har end ikke set serien. Og havde omtalte kvinde ikke skrevet herinde, så havde tråden stået som den var tiltænkt.

Er man en off. person så har man off, interesse og ja, jeg finder det interessant når der er fokus på børn der tvangsfjernes...ikke som noget personlig, som skrevet så aner jeg ikke hvem personen er. Men ud fra det fag proff. aspekt.

Og jeg fik svar på mit spørgsmål, tråden har været i ro i ugevis og at den så bliver personlig, det er da vidst et valg fra den unge mor.

Jeg er desværre ikke enig med dig...

Allerede i indlæg to, er Hannah nævnt ved navn og så kører det ellers bare der udaf...

Jeg synes ikke de er mere offentlige end jeg og min færden på nettet...

Jeg kunne oprette et emne om hvad som helst vedrørende mit barn, min mand eller noget tredje... Det er offentlig til skue,, er det så også ok at skrive at jeg er sådan og sådan og det ville være bedst at fjerne mit barn, fordi jeg måske udfra det jeg sagde/skrev lige der lød til at være forkert på den ??

Anmeld

7. februar 2011

kiwilouise

Eva. skriver:

Anmeld

7. februar 2011

Rosa

hannahmelissa skriver:

Jeg står endnu i uvidheden om hvad der kommer til at ske med Cecilya. Jeg skal i børne og unge udvalget d.1 marts, hvor der kommer svar, og hvis de beslutter at hun skal fjernes sker det samme dag .De har bare ikke grundlag for at tage hende,det er pga hendes aflastning, og pædagogen, de siger til mig at det går godt og til kommunen at det går skidt . Jeg føler mig noget så røvrendt Kommunen prøvede iøvrigt også at overtale mig til en frivillig anbringelse en million gange, og jeg sagde nej. For jeg har det sådan , at min pige har det godt hvor hun er , og hvis jeg bare "giver" hende væk, vil jeg aldrig kunne se hende i øjnene og sige at jeg har kæmpet til det sidste og gjort alt hvad jeg kunne . Cecilya er virkelig min verden, og selvfølgelig er der mange uheldige scener i DUM , med os alle. Men jeg er en god mor, uanset hvordan det fremstår på tv, og alle har ret til hver deres mening. Det er jo ikke for sjov at der er det her forum, så kan alle jo ikke regne med at alt bare er positivt,når folk har forskellige holdninger. Jeg er kun herinde for at dele min mening med andre, og for at se hvad der sker, andre steder end herhjemme. Trods alt, uanset hvilke kommentarer der kommer vil jeg til mit forsvar sige at jeg gør alt hvad jeg kan, og at jeg kun har Maks til at støtte mig. Min mor er dødssyg. Jeg har ingen kontakt til min far, eller hans familie, da de bor i Serbien. ALT andet af min familie er væk, og det sidste halve års tid har jeg udelukket mig selv fuldstændig fra omverdenen , fordi at alting skal gøres så skide perfekt, når kommunen overvåger en i hoved og røv og der at jeg går i byen hele tiden ! NEJ DET GØR JEG GODT NOK IKKE! jeg har været ude 1 gang siden min 18 års fødselsdag i august sidste år, selv jer der sidder og skriver her har nok været mere ude end jeg har !!Bare det at trøjen sidder forkert på barnet, eller det er opmærksomhedskrævende, så har det lige pludselig ikke rent tøj på, eller også lider det af omsorgssvigt, hvad fanden er det for noget?! INGEN lytter på mig i det her, eller giver mig den støtte jeg har brug for! Men her er min mening, som jeg er frit stillet til at komme med ..Folk der siger jeg er en dårlig mor, burde kraftedme se på de mødre der ikke giver deres unger mad, lader dem blive passet hele tiden osvosv. De stakkels små børn bliver jo snot forvirrede, og ikke mindst , kig på jer selv! I er også fyldt med fejl, lige såvel som os andre , og jeg hader at alle ikke kan være på god med hinanden, verdenen er uretfærdig, og man kan ikke andet end at nyde det indimellem og kæmpe sig ignnem resten . Er åben for spørgsmål og kommentarer, for som sagt er det ikke for sjov det forum er lavet. - Hannah.

Ej, men hør nu her. Det er jo ikke sådan at alle dem der ikke lige sulter deres børn eller putter dem i vaskemaskinen så per definition er gode mødre, vel? Der er mange nuancer mellem VIRKELIG dårlig mor, og ikke-velfungerende mor eller god mor og SUPERmor. 

Bare fordi dit barn får nok at spise og rent tøj på er det ikke ensbetydende med at barnets behov bliver opfyldt - det er det jeg ikke tror du har fanget. Jeg kender dig KUN fra TV og herinde, og jeg vil godt indrømme at jeg virkelig synes det så skidt ud, det der blev optaget. Klippet og redigeret eller ej - du SAGDE jo de ting der blev optaget, så derfor har folk da en mening om dig udfra det. Og kommunen går jo ikke ind og blander sig fordi de lige har lyst - der er mange unger derude som har det rædderligt, hvor kommunen ikke engang skrider ind, så uanset om du selv og din kæreste kan se det eller ej så er det nok rigtig godt at I og barnet får hjælp og at der er nogen som holder øje. Hvis Cecilaya bliver flyttet, så ER der nok en grund til det, også selvom det er frygteligt hårdt for dig at indse og anerkende det. 

Jeg håber du vil opdage hvad det er de ser i tide til at du kan få lov at beholde din datter - det ville nok være det allerbedste FOR HENDE OG DIG. 

Mvh

Rosa

Anmeld

7. februar 2011

Carina1977

Altså noget jeg bed mærke i, var at folk primært dømte udfra serien "de unge mødre". ingen af os kender Hannah, andet end det vi ser på tv, og det er jo kun en brøkdel af deres liv. Jeg har sikkert også gjort noget da min søn var mindre, som andre måske ville synes, var mindre smart. Men man lærer henad vejen og bliver gradvist en bedre mor.

Jeg kan da huske at jeg var noget usikker i starten, men nu føler jeg at jeg har 100 % styr på det. Men det er jo sket lidt efter lidt. Idag er min søn 10 år, og den skønneste dreng på jorden.....jow han er  

Har vi alle egentlig ikke på et eller andet tidspunkt, gjort noget, som måske ikke var helt efter bogen?

At kommunen er indenover i den her sag, er jo en sag imellem Hannah og kommunen. Jeg har ikke lyst til at dømme folk udfra et dokumentar program om unge mødre. Jeg har selv været ung engang, og ved godt det kan være svært.

Anmeld

7. februar 2011

Aves.

Charlotte Wberg skriver:

Jeg er desværre ikke enig med dig...

Allerede i indlæg to, er Hannah nævnt ved navn og så kører det ellers bare der udaf...

Jeg synes ikke de er mere offentlige end jeg og min færden på nettet...

Jeg kunne oprette et emne om hvad som helst vedrørende mit barn, min mand eller noget tredje... Det er offentlig til skue,, er det så også ok at skrive at jeg er sådan og sådan og det ville være bedst at fjerne mit barn, fordi jeg måske udfra det jeg sagde/skrev lige der lød til at være forkert på den ??

Jamen, vi skal heldigvis heller ikke være enige og hvis du mener de her tråd er at udstille andre, så synes jeg da man skal holde sig for god til selv at deltage.

Jeg synes det er fint nok at der oprettes tråde om husdyr og mænd, kager og billeder...men jeg finder altså også emner med lidt kød på interessant...og der kan man vælge og hoppe på eller lade være.

Jeg skal ikek forsvare eller forklare mine bevæggrunde og ejheller forholde mig til hvad den mor gør eller ikke gør. Jeg spørger ud fra et off. program og får svar.

God dag...over and out...

Anmeld

7. februar 2011

Aves.

Carina1977 skriver:

Altså noget jeg bed mærke i, var at folk primært dømte udfra serien "de unge mødre". ingen af os kender Hannah, andet end det vi ser på tv, og det er jo kun en brøkdel af deres liv. Jeg har sikkert også gjort noget da min søn var mindre, som andre måske ville synes, var mindre smart. Men man lærer henad vejen og bliver gradvist en bedre mor.

Jeg kan da huske at jeg var noget usikker i starten, men nu føler jeg at jeg har 100 % styr på det. Men det er jo sket lidt efter lidt. Idag er min søn 10 år, og den skønneste dreng på jorden.....jow han er  

Har vi alle egentlig ikke på et eller andet tidspunkt, gjort noget, som måske ikke var helt efter bogen?

At kommunen er indenover i den her sag, er jo en sag imellem Hannah og kommunen. Jeg har ikke lyst til at dømme folk udfra et dokumentar program om unge mødre. Jeg har selv været ung engang, og ved godt det kan være svært.

Det var jo det tråden handlede om....Jeg spurgte om folk var enige eller ej ud fra hvad de har selv...velvidende at den eneste virkelighed der findes er den det enkelte mennesker befinder sig i.. så derfor er det KUN ud fra hvad vi har set.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.