Er du tilfreds med sin indtægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2011

Dinna88

Sophie26 skriver:

Jeg får sølle 120 kr i timen som faglært køkkenassistent :\'(

DET er skod !

Er det ikke en 20.000 om måneden - knapt 14.000 udbetalt? For mig lyder det ikke som meget, men det er fordi jeg har mine helt egne forventninger til hvad jeg skal have. Hvis du ikke er tilfreds, kan du så ikke finde en løsning? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

Dinna88

lige nu får vi begge omkring 13.000 udbetalt hver, hver måned.

Og nej, ser man på tallene er det jo ikke ret meget, men vi synes vi kan leve for det fordi det er fuldtidsarbejde.Ingen tvivl om at jeg gerne ville tjene mere, kunne sørme være lækkert.

Men for vores beskedne løn har vi jo råd til 2 biler, hus på 166 kvm + 400 kvm udbygninger, 2 børn og mine børn har en del dyrt lækkert tøj, vi rejser mindst en gang om året, hvis svigerne ikke inviteret betaler vi selv.

Så man kan sige at vi ikke decideret mangler noget overhovedet i hverdagen men lidt ekstra ville da sikkert være lækkert.

I må være et glimrende eksempel på at håndtere sine penge korrekt? (Så skulle det lige passe at du skrev at i er gældsat i stride strømme ud over alle grænser, hehe. Ikke at jeg tror det, men det kunne da lige ændre det billede jeg fik af dig og din familie ) - Ej 26.000 er meget at have - jeg har nok set for meget luksusfælden

Anmeld

9. januar 2011

Sphynxlover

Ved ikke har haft arbejde 5 forskellige steder og alle steder fået 120 kr i timen = ca 16.000 før skat = LORT !

Anmeld

9. januar 2011

Dinna88

Sophie26 skriver:

Ved ikke har haft arbejde 5 forskellige steder og alle steder fået 120 kr i timen = ca 16.000 før skat = LORT !

Det er da ærgeligt at du har det sådan Er det ikke muligt for dig at leve det liv du ønsker for de penge du har udbetalt?

Anmeld

9. januar 2011

Sphynxlover

Er ved at blive omskolet for nej gider ikke finde mig i de extremt lave lønninger - bare kedeligt jeg snart er 30

Anmeld

9. januar 2011

Dinna88

Sophie26 skriver:

Er ved at blive omskolet for nej gider ikke finde mig i de extremt lave lønninger - bare kedeligt jeg snart er 30

Ej, hvor lyder det træls for dig. Jeg håber det ender med at lykkes for dig at finde en løn du er tilfreds med!

Anmeld

9. januar 2011

Sphynxlover

Tak

Anmeld

9. januar 2011

Kloster

Dinna88 skriver:

Vi deler tankegang ang. det sidste du skriver!

Men det er da sørgeligt at du ikke er tilfreds med sammensætning af løn og arbejde - kan du ikke udforske dine muligheder? Hvordan kan det være at I nogle gange bruger flere penge end I har? For det er da bare rigtig træls at have det sådan, og jeg kan ikke rigtig sætte mig ind i hvordan man kan gøre det - og det skriver jeg uden at dømme jer på nogen måder!!

Mine muligheder for større løn er at læse videre. Men det er på su. Det kan slet ikke lade sig gøre med det liv og de behov/prioriteter, som vi har valgt.

Ang med at bruge flere penge, end der går ind, er det ikke så vildt. Der kan være en månde hvor der fx er 5 fødselsdage ell hvis vi skal til et bryllup osv. Der kan blive overtræk. Andre måneder er der + på kontoen. Det kører lidt op og ned. Ikke et problem.

Pointen var at vi bruger de penge vi har. Og vi nyder det. Vi er ikke ret gode til at spare op, men vi er gode til at bruge pengene på fællesskaber (ture, hyggeaftener, sæsonkort, ting til drengene osv)

Vi har en udemærket økonomi, men jeg gad godt tjene mere i forhold til det arb jeg laver og tidspunkterne.

Anmeld

9. januar 2011

Dinna88

Kloster skriver:

Mine muligheder for større løn er at læse videre. Men det er på su. Det kan slet ikke lade sig gøre med det liv og de behov/prioriteter, som vi har valgt.

Ang med at bruge flere penge, end der går ind, er det ikke så vildt. Der kan være en månde hvor der fx er 5 fødselsdage ell hvis vi skal til et bryllup osv. Der kan blive overtræk. Andre måneder er der + på kontoen. Det kører lidt op og ned. Ikke et problem.

Pointen var at vi bruger de penge vi har. Og vi nyder det. Vi er ikke ret gode til at spare op, men vi er gode til at bruge pengene på fællesskaber (ture, hyggeaftener, sæsonkort, ting til drengene osv)

Vi har en udemærket økonomi, men jeg gad godt tjene mere i forhold til det arb jeg laver og tidspunkterne.

Okay, sådan en situation tror jeg der er mange der er i ! Min mor f.eks. hun arbejder ufaglært fordi der ikke er arbejde indenfor det er hun er uddannet i + det er mange år siden hun tog sin uddannelse. Hun har rigtig mange drømme og tanker om hvad hun kunne tænke sig at læse, men hun kan bare ikke få det til at køre rundt hvis hun kom på SU.

Jeg troede du mente at i konsekvent trækker det hele i minus fordi I bruger for meget. Det du beskriver tror jeg er det mange oplever - at der vil være måneder hvor det er mere stramt fordi der kommer begivenheder osv. på skemaet - tror du ikke?

Anmeld

9. januar 2011

Kloster

Dinna88 skriver:

Okay, sådan en situation tror jeg der er mange der er i ! Min mor f.eks. hun arbejder ufaglært fordi der ikke er arbejde indenfor det er hun er uddannet i + det er mange år siden hun tog sin uddannelse. Hun har rigtig mange drømme og tanker om hvad hun kunne tænke sig at læse, men hun kan bare ikke få det til at køre rundt hvis hun kom på SU.

Jeg troede du mente at i konsekvent trækker det hele i minus fordi I bruger for meget. Det du beskriver tror jeg er det mange oplever - at der vil være måneder hvor det er mere stramt fordi der kommer begivenheder osv. på skemaet - tror du ikke?

Jo det tror jeg. Vi prøver også på at forberede det. Men kommer der noget uforudset, ja så kan det bliv e et lille overtræk... Måske. For det er slet ikke hver måned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.