Dinna88 skriver:
Så har du det ligesom mig - vi er heldige at vi har lært "værdien" af penge, hvis man kan sige det sådan. Og ja - det er måske hårdt i læringsprocessen, men det gavner sig senere i livet. Der er jo den tråd om hvad en bjørnetjeneste er lige nu - og jeg synes bestemt det er en bjørnetjeneste at ens forældre "glemmer" at lære ens børn værdien er penge bare fordi de har mange - og hermed siger jeg ikke at alle gør det, slet ikke 
Og ja, det kan være hårdt som jeg skriver - men så bliver det forhåbentlig bedre når I er uddannede?
- Jeg har heldigvis et forbrug der ligger i cirka 0 kr udover mine faste udgifter (som er 1300 kr, så har jeg 1300 kr tilbage hver måned) så jeg har altid penge stående på min konto. Dog skal der jo købes nødvendige ting en gang i mellem, og så ryger pengene, men normalt har jeg råd til at "lave sjove ting". Men det er jo så også en af de ting min mors økonomi har lært mig, hvis man kan sige det sådan.
Og jeg giver dig ganske ret - SU'en er meget lav, hæ 
Bliver lige nød til at kommentere kommentaren om SU er lav... Vi skal være heldig at der er SU i DK og at de fleste uddannelser er gratis. Mange steder koster det rigtig mange penge at studere, og intet der hedder SU.
Så vi skal være glade for de penge man modtager! Hvis eg ikke fik su, kunne jeg ik havde gennemført min uddannelse. Så er dybt taknemmelig, og synes der var penge nok til at få det til at løbe rundt. Både til husleje, mad, regninger, internet, bøger.... Og havde da også fornøjelser. Selvf. kunne jeg ik tage i byen hver weekend, eller andre lidt dyere fornøjelser. Men man lærer at vælge til og fra.
Nå men nok om det
Er bare træt af folk der brokker sig over su'en...
Jeg er godt tilfreds med hvad jeg tjener. Og er "kun" pædagog på et bosted. Har nok et rådighedsbeløb på 8.000kr om måneden. Men det ser nok lidt anerledes ud når den lille baby kommer ud 
Kæresten har omkring de 9.000kr i rådighedsbeløb, og han har en lejlighed han betaler af på. Så vi er nok heldige af os. Vi har begge valgt uddannelser udfra interesse, og det har givet potte her 
Men vi tænker stadig over hvad vi bruger penge på. Handler i fakta og steder hvor det ik er for dyrt. Kan sagens købe brugt tøj og andre ting. Tror altid vi ville tænke over det, om vi så vandt 10millioner i lotto
Tror ik det handler om hvor mange penge man har, men om hvordan man tænker på penge... Hvis du forstår...