Er du tilfreds med sin indtægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.245 visninger
62 svar
0 synes godt om
9. januar 2011

Dinna88

Hej babyfolk

Jeg kom i dag til at tænke på om folk tænkte over om de er tilfredse med deres indtægter...

Jeg er hjemmeboede - jeg bor med min mor og min bror. Til daglig har er det meget småt med pengene grundet gæld på et hus osv. Min mor tjener i forvejen ikke kassen. Både min bror og jeg betaler husleje, men alligevel er det lidt en kamp med økonomien. Derfor misunder jeg tit dem der "har" penge  

Af denne grund har jeg også valgt arkæologi uddannelsen fra, da det vil være meget svært at finde arbejde. Jeg vælger selvfølgelig uddannelse ud fra interesser men bestemt også ud fra hvad det kan give - jeg vil rigtig gerne have overskud og en god økonomi når jeg er uddannet og har fået arbejde. Jeg tror jeg skal læse sprog og kommunikation.

Tankerne kommer også ud fra at jeg kender/kender til en del der har det rigtig godt økonomisk - bl.a. kender jeg en der sparer 20.000 op hver måned, en der tjener 50.000 + hans kæreste tjener også en rigtig god løn. Min kærestes forældre tjener tilsammen nogle gange op til 100.000 om måneden (før skat selvfølgelig) og de lever altså også det søde liv. De skal slet ikke tænke over hvor mange penge de bruger, hvilket må være så befriende. Hvis min kæreste og jeg f.eks. skal handle ind til aftensmaden får vi ofte stukket 500 kr i hånden og så kan vi købe hvad vi lyster udover det der står p indkøbssedlen. Det er ret vildt - synes jeg.

Så jeg tænkte... Er I tilfredse med hvad i tjener eller/og tænker I nogeninde over hvor lækkert det kunne være at, stort set, have ubegrænsede midler og ikke skulle bekymre sig økonomisk?  Selvfølgelig er penge slet ikke "alt" som man siger, og jeg håber ikke jeg fremstår materialistisk, men økonomiske problemer kan jo virkelig også være stressende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.