Er du tilfreds med sin indtægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.245 visninger
62 svar
0 synes godt om
9. januar 2011

Dinna88

Hej babyfolk

Jeg kom i dag til at tænke på om folk tænkte over om de er tilfredse med deres indtægter...

Jeg er hjemmeboede - jeg bor med min mor og min bror. Til daglig har er det meget småt med pengene grundet gæld på et hus osv. Min mor tjener i forvejen ikke kassen. Både min bror og jeg betaler husleje, men alligevel er det lidt en kamp med økonomien. Derfor misunder jeg tit dem der "har" penge  

Af denne grund har jeg også valgt arkæologi uddannelsen fra, da det vil være meget svært at finde arbejde. Jeg vælger selvfølgelig uddannelse ud fra interesser men bestemt også ud fra hvad det kan give - jeg vil rigtig gerne have overskud og en god økonomi når jeg er uddannet og har fået arbejde. Jeg tror jeg skal læse sprog og kommunikation.

Tankerne kommer også ud fra at jeg kender/kender til en del der har det rigtig godt økonomisk - bl.a. kender jeg en der sparer 20.000 op hver måned, en der tjener 50.000 + hans kæreste tjener også en rigtig god løn. Min kærestes forældre tjener tilsammen nogle gange op til 100.000 om måneden (før skat selvfølgelig) og de lever altså også det søde liv. De skal slet ikke tænke over hvor mange penge de bruger, hvilket må være så befriende. Hvis min kæreste og jeg f.eks. skal handle ind til aftensmaden får vi ofte stukket 500 kr i hånden og så kan vi købe hvad vi lyster udover det der står p indkøbssedlen. Det er ret vildt - synes jeg.

Så jeg tænkte... Er I tilfredse med hvad i tjener eller/og tænker I nogeninde over hvor lækkert det kunne være at, stort set, have ubegrænsede midler og ikke skulle bekymre sig økonomisk?  Selvfølgelig er penge slet ikke "alt" som man siger, og jeg håber ikke jeg fremstår materialistisk, men økonomiske problemer kan jo virkelig også være stressende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

Nenus

Nøj, hvor jeg tænker meget over det!

Min familie har altid levet på skrabebunden, da min mor var førtidspensionist, og det samme blev min far da jeg var rimelig lille - derfor vender jeg automatisk hver eneste øre

Synes egentlig at jeg er heldig, at jeg har lært det. - Mange bliver jo bare opvartet hele livet, og når de så flytter hjemmefra.. Ja så er livet hårdere end de nogensinde havde forestillet sig.

Ønsker rigtig tit at vi, min kæreste og jeg, bare kunne tage ud og spise ind i mellem, men det er jo noget man er nødt til at spare op til først..

- Så nej, er vel egentlig ikke helt tilfreds med vores økonomiske situation - men hvem er det på su?

Anmeld

9. januar 2011

Dinna88

@nn@ skriver:

Nøj, hvor jeg tænker meget over det!

Min familie har altid levet på skrabebunden, da min mor var førtidspensionist, og det samme blev min far da jeg var rimelig lille - derfor vender jeg automatisk hver eneste øre

Synes egentlig at jeg er heldig, at jeg har lært det. - Mange bliver jo bare opvartet hele livet, og når de så flytter hjemmefra.. Ja så er livet hårdere end de nogensinde havde forestillet sig.

Ønsker rigtig tit at vi, min kæreste og jeg, bare kunne tage ud og spise ind i mellem, men det er jo noget man er nødt til at spare op til først..

- Så nej, er vel egentlig ikke helt tilfreds med vores økonomiske situation - men hvem er det på su?

Så har du det ligesom mig - vi er heldige at vi har lært "værdien" af penge, hvis man kan sige det sådan. Og ja - det er måske hårdt i læringsprocessen, men det gavner sig senere i livet. Der er jo den tråd om hvad en bjørnetjeneste er lige nu - og jeg synes bestemt det er en bjørnetjeneste at ens forældre "glemmer" at lære ens børn værdien er penge bare fordi de har mange - og hermed siger jeg ikke at alle gør det, slet ikke

Og ja, det kan være hårdt som jeg skriver - men så bliver det forhåbentlig bedre når I er uddannede? - Jeg har heldigvis et forbrug der ligger i cirka 0 kr udover mine faste udgifter (som er 1300 kr, så har jeg 1300 kr tilbage hver måned) så jeg har altid penge stående på min konto. Dog skal der jo købes nødvendige ting en gang i mellem, og så ryger pengene, men normalt har jeg råd til at "lave sjove ting".  Men det er jo så også en af de ting min mors økonomi har lært mig, hvis man kan sige det sådan.

Og jeg giver dig ganske ret - SU'en er meget lav, hæ

Anmeld

9. januar 2011

eElak

altså - langt de fleste kunne nok altid bruge flere penge... 

Mit liv har ikke været i luksus - vi har ikke haft særligt mange penge i min familie - og derudover.. når der så kom penge, så blev de ikke altid administreret lige heldigt... 

Det har jeg med hjemmefra... Både med at skulle spinkle og spare, men kan også godt komme til at fyre nogle penge af, som jeg ikke skulle... 

Min indtægt i forhold til det jeg laver, så er jeg tilfreds.. Synes faktisk jeg er ganske udmærket lønnet.. Men om nogle måneder, vil jeg nok synes at det er en kende for lidt, i forhold til det jeg fik før.. 
(er voksen elev og snart udlært).

Hvis man ser på om jeg kunne bruge flere penge i det daglige.. HELT KLART!! Det er absolut ingen hemmelighed.. Der ville jeg da ønske en højere indtægt..

Kan lige tilføje at jeg bor alene med min søn, samtidig med en al for høj husleje..  

Anmeld

9. januar 2011

Dinna88

KaLee skriver:

altså - langt de fleste kunne nok altid bruge flere penge... 

Mit liv har ikke været i luksus - vi har ikke haft særligt mange penge i min familie - og derudover.. når der så kom penge, så blev de ikke altid administreret lige heldigt... 

Det har jeg med hjemmefra... Både med at skulle spinkle og spare, men kan også godt komme til at fyre nogle penge af, som jeg ikke skulle... 

Min indtægt i forhold til det jeg laver, så er jeg tilfreds.. Synes faktisk jeg er ganske udmærket lønnet.. Men om nogle måneder, vil jeg nok synes at det er en kende for lidt, i forhold til det jeg fik før.. 
(er voksen elev og snart udlært).

Hvis man ser på om jeg kunne bruge flere penge i det daglige.. HELT KLART!! Det er absolut ingen hemmelighed.. Der ville jeg da ønske en højere indtægt..

Kan lige tilføje at jeg bor alene med min søn, samtidig med en al for høj husleje..  

Det tror jeg bestemt du har ret i Men jeg mener på et niveau hvor det ikke bare er for ren luksus. 

Åh okay. Men så kan man da sige at det i det mindste er noget at du VED hvordan du sparer penge og faktisk gør det - så må man godt bruge lidt for meget en gang i mellem, hehe.

Så de ekstra penge du godt kunne bruge er ikke bare til ren luksus? Jeg tænker... Det må være SÅ skønt ikke at være TVUNGET til at spare og tænker over hvad man handler ind osv. Utroligt befriende tanke

Anmeld

9. januar 2011

Fines mor

Jeg er meget tilfreds med min løn:-)

Anmeld

9. januar 2011

Dinna88

Fines mor skriver:

Jeg er meget tilfreds med min løn:-)

Dejligt for dig! 

Anmeld

9. januar 2011

Lady Marion <3

Jeg er tilfreds med min løn og arbejdstider

Anmeld

9. januar 2011

Happiness

Dinna88 skriver:

Så har du det ligesom mig - vi er heldige at vi har lært "værdien" af penge, hvis man kan sige det sådan. Og ja - det er måske hårdt i læringsprocessen, men det gavner sig senere i livet. Der er jo den tråd om hvad en bjørnetjeneste er lige nu - og jeg synes bestemt det er en bjørnetjeneste at ens forældre "glemmer" at lære ens børn værdien er penge bare fordi de har mange - og hermed siger jeg ikke at alle gør det, slet ikke

Og ja, det kan være hårdt som jeg skriver - men så bliver det forhåbentlig bedre når I er uddannede? - Jeg har heldigvis et forbrug der ligger i cirka 0 kr udover mine faste udgifter (som er 1300 kr, så har jeg 1300 kr tilbage hver måned) så jeg har altid penge stående på min konto. Dog skal der jo købes nødvendige ting en gang i mellem, og så ryger pengene, men normalt har jeg råd til at "lave sjove ting".  Men det er jo så også en af de ting min mors økonomi har lært mig, hvis man kan sige det sådan.

Og jeg giver dig ganske ret - SU'en er meget lav, hæ

Bliver lige nød til at kommentere kommentaren om SU er lav... Vi skal være heldig at der er SU i DK og at de fleste uddannelser er gratis. Mange steder koster det rigtig mange penge at studere, og intet der hedder SU.

Så vi skal være glade for de penge man modtager! Hvis eg ikke fik su, kunne jeg ik havde gennemført min uddannelse. Så er dybt taknemmelig, og synes der var penge nok til at få det til at løbe rundt. Både til husleje, mad, regninger, internet, bøger.... Og havde da også fornøjelser. Selvf. kunne jeg ik tage i byen hver weekend, eller andre lidt dyere fornøjelser. Men man lærer at vælge til og fra.

Nå men nok om det Er bare træt af folk der brokker sig over su'en...

Jeg er godt tilfreds med hvad jeg tjener. Og er "kun" pædagog på et bosted. Har nok et rådighedsbeløb på 8.000kr om måneden. Men det ser nok lidt anerledes ud når den lille baby kommer ud

Kæresten har omkring de 9.000kr i rådighedsbeløb, og han har en lejlighed han betaler af på. Så vi er nok heldige af os. Vi har begge valgt uddannelser udfra interesse, og det har givet potte her

Men vi tænker stadig over hvad vi bruger penge på. Handler i fakta og steder hvor det ik er for dyrt. Kan sagens købe brugt tøj og andre ting. Tror altid vi ville tænke over det, om vi så vandt 10millioner i lotto Tror ik det handler om hvor mange penge man har, men om hvordan man tænker på penge... Hvis du forstår...

Anmeld

9. januar 2011

Kloster

Jaaaaaaaaa............. Hvor jeg også bare drømmer...

Jeg er ssa'er og jeg er slet ikke tilfreds med min løn, men ved også godt at mange andre tjener mindre end jeg. Alligevel er jeg ikke tilfreds! Jeg føler overhovedet ikke, der er sammenhæng imellem at jeg arbejder hver 2. weekend, alle helligdage, kan "risikere" at arbejde på alle tider af døgnet, også har jeg ansvar for andre menneskers liv og lemmer.

Min mand derimod tjener ret godt (heldigvis har vi fælles økonomi) men han har arbejdet sig opad. Han er udlært klejnsmed og er lige blevet tilbudt at blive adm. direktør for det firma, han har arbejdet for i 7 år. Hans løn går opad.

Men hold da op, hvor har vi sat med røven i vandskorpen mange gange. Vi er virkelig gode til at bruge de penge vi tjener - og desværre lidt flere noglegange.

Jeg håber virkelig mine drenge vælger en uddannelse, der giver en god løn. Penge er ikke alt, men de er fandeme gode at have.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.