Uhh... lige om lidt bliver jeg RIGTIG RIG

Så får jeg nemlig BÅDE barselsdagpenge for 25 timer om ugen til dagpengesats (101,5 kr?) PLUS dobbelt SU! Hvilken fryd!!
Jeg har allerede 100 ting i tankerne som der skal spenderes på!
Ejj, jeg har taget en uddannelse hvor jeg kan klare mig selv. Altså hvor jeg kan være uafhængig af min mand/kæreste. Det har været meget vigtigt for mine forældre! Altså at jeg blev uafhængig/i stand til at klare mig selv her i livet økonomisk. Det var klart vigtigere for mig med en uddannelse der stiller mig økonomisk godt, end en uddannelse der var super spændende men med meget ringe indkomstmuligheder. Jeg arbejder for at tjene penge. Ikke for at have det sjovt. Det må jeg få en hobby til!
Jeg er vokset op i ret gode kår, men også i perioder hvor vi VIRKELIG skulle spare. Sådan er det med to selvstændige forældre. Jeg føler ikke at jeg har fået alt foræret, og jeg har haft erhvervsarbejde siden jeg var 11 år! Jeg har gået med aviser, gjort rent, stået i butik, arbejdet på fabrik, stået i bar, osv osv hele mit liv, for at have mine egne penge. Måske fik jeg større julegaver end andre eller oplevede ting på ex. rejser som mange andre ikke har. Men alt er bestemt ikke kommet dumpende ned i mit skød. Jeg har ALTID arbejdet. Og jeg var ofte den af mine klassekammerater der fik færrest lommepenge og skulle lave mest for dem. Jeg tror i 9. klasse at jeg fik 20 kr om ugen, he he
Efter folkeskolen fik jeg slet ikke lommepenge mere.
PT er jeg jo så på SU og arbejder ved siden af. Med kærestens løn har vi nok tilsammen to gennemsnitslønninger og jeg synes faktisk ikke at vi mangler noget! Vi har det godt! Jeg kan have svært ved at se hvorfor folk ikke kan leve af de penge de har! Altså, jeg synes vi har råd til at spise ude, tage på ferie og være lidt ekstravagante af og til. Og vi har altså ikke flere penge tilsammen end langt langt de fleste her i Danmark. Vi sparer så pt heller ikke op, men det er nok fordi at vi ved at "flere penge er på vej" når jeg bliver færdigudd.
Anmeld