Dinna88 skriver:
Det er bare en rigtig god tankegang du har!
Nu ved jeg jo intet om hvad du har - men hvis du kun har de 4000 om måneden, hvad så hvis noget du har brug for, som er dyrt, ikke kan mere og du skal have nyt? Lad os f.eks. sige et nyt komfur, køleskab, bil - whatever.
Det er nemlig der hvor jeg tænker at det må være en lettelse ikke at skulle bekymre sig om sådanne ting!
Personen jeg nævner der tjener 50.000 om måneden + der har en kæreste der tjener godt købte f.eks. sin bopæl til 2 millioner kontant - dét synes jeg er vildt! Og dét synes jeg må være utroligt lækkert. Manden gældsætter sig jo ikke.
Jamen nu bor jeg til leje, så hvis komfuret, køleskabet, vaskemaskinen osv. ikke virker længere, så skal jeg ikke selv betale for dette. Det er kun hvis mit tv går i stykker, eller min computer, at jeg selv ville have en udgift. jeg ligger så også 500 kr. ekstra over på budgettet hver måned, sådan så der er til noget uforudset. men bortset fra det, så kan jeg sagtens nøjes med brugt, så jeg kunne sagtens finde på at købe et brugt tv, hvis den brød sammen. jeg har forresten heller ikke et fladskrærms-tv ligesom mange jo har idag. nej jeg har et godt holdbart gammelt billedrørs-tv...eller hvad man nu kalder det *griner*
og den er over 8 år gammel hehe. impoinerende at den funker endnu 
jeg er ikke noget luksus-dyr, og jeg tror altså også det hænger sammen med min opvækst, og de værdier jeg har fået. Min mor var alene med 4 børn, så jeg er nærmest blevet opvokset med at det ikke er alt her i livet man kan få. Er blevet proppet med kærlighed og ansvar i stedet for, hvilket jeg ikke ville have været foruden. Så ville jeg jo aldrig have været den person jeg er idag. Og jeg er glad for at jeg kan finde ud af at spare, og at penge ikke har den store betydning for mig 
De er gode at have....det kan vi alle vist blive enige om. Men så længe man har en ok leve-standard, så ville de fleste vel også være tilfredse 
Anmeld