Tjuhl skriver:
men jeg tænker, at du med en universitetsuddannelse jo kan arbejde meget bredt. det er meget meget få fag hvor du kun kan een ting når du er uddannet fra universitet, så jeg synes egentlig det er dødærgeligt hvis du vælger arkæologien fra fordi du vil få svært ved at arbejde. jeg læser fx litteraturvidenskab og man kan jo bruge det til ufatteligt meget - det handler bare om selv at kunne se mulighederne - og selvfølgelig forstå sit fag godt nok til at kunne BRUGE det, du ved 
Jeg ønsker brændende meget at udføre arkæologi i praksis, men det bliver en kamp at komme til det. Og det orker jeg ikke. Jeg tror jeg meget nemt kommer til at kede mig, så jeg skal virkelig passe på med hvad jeg vælger - og så har jeg altså bare ikke overskuddet til at være arbejdssøgende fordi det er svært at finde arbejde. Jeg kunne sagtens ende på et museum f.eks. men i Danmark gider jeg ikke sådan noget - det er for småt. Og jeg, som jeg har skrevet tidligere, kan ikke bare flytte til udlandet og bo for det vil min kæreste ikke - ellers havde jeg helt sikkert gjort det.
til gengæld tror jeg at jeg tager sprog og kommunikations uddannelsen på handelshøjskolen koblet til Århus universitet - jeg vil så læse engelsk og spansk, og så tage mit sidste år i Sydamerika måske. Så ender jeg forhåbentlig med at snakke tre sprog flydende. Spansk er der ikke mange der kan, udover at de så bruger det på at være gym.lærer f.eks, men når nu Sydamerika træder mere i karakter i forhold til erhvervslivet.
Jeg håber inderligt på at det er en uddannelse jeg finder interessant - og så ved jeg at det kan give kassen, thøhø. To fluer med ét smæk.
Anmeld