Er du tilfreds med sin indtægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2011

eElak

Dinna88 skriver:

Så de ekstra penge du godt kunne bruge er ikke bare til ren luksus? Jeg tænker... Det må være SÅ skønt ikke at være TVUNGET til at spare og tænker over hvad man handler ind osv. Utroligt befriende tanke

Nej, det ville faktisk være til at kunne forsørge min søn bedre.. ;-)

og nej, der mener jeg ikke så han kunne få luksusting, men til at dække de basale behov.. 

det jeg mener med penge som man kommer til at bruge, der tænker jeg i det små.. f.eks. den der lille chokolade som sneg sig ned i indkøbskurven - som ikke burde være der og lign..  ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

Sofia

Min kæreste og jeg er begge på SU, så vores samlede intægt er på 10600 før skat! Det er ikke meget, men det kan sagtens gå, og man har jo mulighed for at tage sulån oveni, hvis det er nødvendigt. Jeg er godt tilfreds, syens det er fantastisk at jeg kan tage en uddannelse gratis og oveni hatten få penge nok til husleje, bøger, mad osv.

Anmeld

9. januar 2011

Dinna88

MaybeMe skriver:

Bliver lige nød til at kommentere kommentaren om SU er lav... Vi skal være heldig at der er SU i DK og at de fleste uddannelser er gratis. Mange steder koster det rigtig mange penge at studere, og intet der hedder SU.

Så vi skal være glade for de penge man modtager! Hvis eg ikke fik su, kunne jeg ik havde gennemført min uddannelse. Så er dybt taknemmelig, og synes der var penge nok til at få det til at løbe rundt. Både til husleje, mad, regninger, internet, bøger.... Og havde da også fornøjelser. Selvf. kunne jeg ik tage i byen hver weekend, eller andre lidt dyere fornøjelser. Men man lærer at vælge til og fra.

Nå men nok om det Er bare træt af folk der brokker sig over su'en...

Jeg er godt tilfreds med hvad jeg tjener. Og er "kun" pædagog på et bosted. Har nok et rådighedsbeløb på 8.000kr om måneden. Men det ser nok lidt anerledes ud når den lille baby kommer ud

Kæresten har omkring de 9.000kr i rådighedsbeløb, og han har en lejlighed han betaler af på. Så vi er nok heldige af os. Vi har begge valgt uddannelser udfra interesse, og det har givet potte her

Men vi tænker stadig over hvad vi bruger penge på. Handler i fakta og steder hvor det ik er for dyrt. Kan sagens købe brugt tøj og andre ting. Tror altid vi ville tænke over det, om vi så vandt 10millioner i lotto Tror ik det handler om hvor mange penge man har, men om hvordan man tænker på penge... Hvis du forstår...

Hvor ser du brok? Det jeg skrev om SU'en var i sjov - SU'en ER lav, men det betyder ikke at jeg mener at det ikke er muligt at leve for den, og jeg er ganske klar over at vi skal sætte pris på den - jeg ville heller ikke kunne studere hvis jeg selv skulle have betalt det, hvis vores system f.eks. havde været som i USA.

Okay, så klarer I jer jo godt. Og hvor er det dejligt for jer at det er gået godt mens I arbejder med hvad i ønsker. Jeg kan bare ikke tage uddannelse KUN efter interesse, som du skriver. For så ville jeg muligvis gå arbejdsløs, muligvis tjene meget lidt eller være tvunget til at arbejde i udlandet (Det vil jeg umådeligt gerne, men jeg har en kæreste og kommende familie jeg skal tænke på....)

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår det sidste du skriver, nej. Men jeg kan HELT sikkert forstå hvad du mener med det om at vinde en masse penge. Skulle jeg ende med at tjene rigtig gode penge, og det samme med min kæreste, så ville en del af dem også gå til velgørenhed - både i form af selvbetalt arbejde i U landene og i form af økonomisk støtte. Og jeg ville ikke rende ud og købe en kæmpe villa eller en bil til tre millioner. Men jeg ville til gengæld nyde at have pengene! Og nyde at jeg ikke skulle bekymre mig!

Anmeld

9. januar 2011

Dinna88

Kloster skriver:

Jaaaaaaaaa............. Hvor jeg også bare drømmer...

Jeg er ssa'er og jeg er slet ikke tilfreds med min løn, men ved også godt at mange andre tjener mindre end jeg. Alligevel er jeg ikke tilfreds! Jeg føler overhovedet ikke, der er sammenhæng imellem at jeg arbejder hver 2. weekend, alle helligdage, kan "risikere" at arbejde på alle tider af døgnet, også har jeg ansvar for andre menneskers liv og lemmer.

Min mand derimod tjener ret godt (heldigvis har vi fælles økonomi) men han har arbejdet sig opad. Han er udlært klejnsmed og er lige blevet tilbudt at blive adm. direktør for det firma, han har arbejdet for i 7 år. Hans løn går opad.

Men hold da op, hvor har vi sat med røven i vandskorpen mange gange. Vi er virkelig gode til at bruge de penge vi tjener - og desværre lidt flere noglegange.

Jeg håber virkelig mine drenge vælger en uddannelse, der giver en god løn. Penge er ikke alt, men de er fandeme gode at have.

Vi deler tankegang ang. det sidste du skriver!

Men det er da sørgeligt at du ikke er tilfreds med sammensætning af løn og arbejde - kan du ikke udforske dine muligheder? Hvordan kan det være at I nogle gange bruger flere penge end I har? For det er da bare rigtig træls at have det sådan, og jeg kan ikke rigtig sætte mig ind i hvordan man kan gøre det - og det skriver jeg uden at dømme jer på nogen måder!!

Anmeld

9. januar 2011

Dinna88

KaLee skriver:

Nej, det ville faktisk være til at kunne forsørge min søn bedre.. ;-)

og nej, der mener jeg ikke så han kunne få luksusting, men til at dække de basale behov.. 

det jeg mener med penge som man kommer til at bruge, der tænker jeg i det små.. f.eks. den der lille chokolade som sneg sig ned i indkøbskurven - som ikke burde være der og lign..  ;-)

Uh, det er jo også noget af det vigtigste man tænker på som forældre Det må man desværre drømme sig til en gang i mellem, og så nyde det gode tider hvor der er lidt ekstra. 

Det med at smide ekstra - ikke nødvendige, ting ned i kurven kender jeg alt til! Min kæreste er nærmest født med en sølvske i munden og han smider mindst 10 ekstra ting i kurven når vi handler. Og det er det hans mor "tillader", men som jeg slet ikke er vant til, da der ikke er til det herhjemme. Men jeg gør det nu også en gang i mellem - lidt menneskelig er man vel

Anmeld

9. januar 2011

Dinna88

Sofia skriver:

Min kæreste og jeg er begge på SU, så vores samlede intægt er på 10600 før skat! Det er ikke meget, men det kan sagtens gå, og man har jo mulighed for at tage sulån oveni, hvis det er nødvendigt. Jeg er godt tilfreds, syens det er fantastisk at jeg kan tage en uddannelse gratis og oveni hatten få penge nok til husleje, bøger, mad osv.

Så under omstændighederne, som lyder på at I uddanner jer, så er du tilfreds?  

Jeg kan sagtens følge dig i at det er fantastisk at du kan uddanne dig gratis og faktisk "leve" på samme tid - men noget at det jeg har tænkt over er også det med om man udelukkende vælger uddannelse efter interesse, eller også tænker på hvad man kan leve for efter uddannelsen er færdiggjort - hvad har I gjort der?  

Anmeld

9. januar 2011

Carina1977

Altså nu har jeg det jeg vil kalde et meget almindeligt rådighedsbeløb....det er det i hvert fald i mine øjne. Vi mangler intet i hverdagen, og jeg tror faktisk sagtens vi kunne leve for mindre. Vi lever for 4000 kr. i måneden 1 voksen + et barn og så har jeg børnepengene hver 3. måned oveni.

Nu er jeg så blevet gravid, og har planer om at alle de børnepenge jeg får, ryger over på opsparingen, så jeg har til babyudstyr + tøj til den tid. Og stadig ved jeg, at vi ikke kommer til at mangle noget.

For mig betyder penge ikke noget, så længe vi har penge nok til hele måneden. Dvs. at et rådighedsbeløb på 4000 kr. i måneden, er nok for mig. Nu er jeg på førtidspension, men hvis jeg kunne arbejde, så havde penge heller ikke betydet noget. Så havde jeg valgt et arbejde, hvor jeg stadig havde masse af tid til mit barn (børn). penge betyder intet for mig, men mit barn betyder alt for mig  Jeg behøver ikke at have en fed bank-konto, for at føle mig glad, jeg behøver ikke have muligheden for at kunne købe alverdens ting til mit barn, jeg behøver ikke at komme ud at rejse, jeg behøver ikke fedt tøj osv. Det eneste jeg behøver er et ok rådighedsbeløb, min familie og at vide at man er elsket

Anmeld

9. januar 2011

Dinna88

Altså nu har jeg det jeg vil kalde et meget almindeligt rådighedsbeløb....det er det i hvert fald i mine øjne. Vi mangler intet i hverdagen, og jeg tror faktisk sagtens vi kunne leve for mindre. Vi lever for 4000 kr. i måneden 1 voksen + et barn og så har jeg børnepengene hver 3. måned oveni.

Nu er jeg så blevet gravid, og har planer om at alle de børnepenge jeg får, ryger over på opsparingen, så jeg har til babyudstyr + tøj til den tid. Og stadig ved jeg, at vi ikke kommer til at mangle noget.

For mig betyder penge ikke noget, så længe vi har penge nok til hele måneden. Dvs. at et rådighedsbeløb på 4000 kr. i måneden, er nok for mig. Nu er jeg på førtidspension, men hvis jeg kunne arbejde, så havde penge heller ikke betydet noget. Så havde jeg valgt et arbejde, hvor jeg stadig havde masse af tid til mit barn (børn). penge betyder intet for mig, men mit barn betyder alt for mig  Jeg behøver ikke at have en fed bank-konto, for at føle mig glad, jeg behøver ikke have muligheden for at kunne købe alverdens ting til mit barn, jeg behøver ikke at komme ud at rejse, jeg behøver ikke fedt tøj osv. Det eneste jeg behøver er et ok rådighedsbeløb, min familie og at vide at man er elsket

Det er bare en rigtig god tankegang du har!  
Nu ved jeg jo intet om hvad du har - men hvis du kun har de 4000 om måneden, hvad så hvis noget du har brug for, som er dyrt, ikke kan mere og du skal have nyt? Lad os f.eks. sige et nyt komfur, køleskab, bil - whatever.

Det er nemlig der hvor jeg tænker at det må være en lettelse ikke at skulle bekymre sig om sådanne ting! Personen jeg nævner der tjener 50.000 om måneden + der har en kæreste der tjener godt købte f.eks. sin bopæl til 2 millioner kontant - dét synes jeg er vildt! Og dét synes jeg må være utroligt lækkert. Manden gældsætter sig jo ikke.

Anmeld

9. januar 2011

Sofia

Dinna88 skriver:

Så under omstændighederne, som lyder på at I uddanner jer, så er du tilfreds?  

Jeg kan sagtens følge dig i at det er fantastisk at du kan uddanne dig gratis og faktisk "leve" på samme tid - men noget at det jeg har tænkt over er også det med om man udelukkende vælger uddannelse efter interesse, eller også tænker på hvad man kan leve for efter uddannelsen er færdiggjort - hvad har I gjort der?  

Jeg har valgt min uddannelse helt efter interesse, og så efter at det er en bred uddannelse, hvor jeg kan arbejde med mange forskellige områder, og både i det offentlige og private. Så jeg kan altid skifte arbejdsområde, hvis jeg kører træt i et bestemt område!

Jeg glæder mig til at få en fast løn i stedet for SU, men som situationen er nu er jeg helt tilfreds med den indtægt jeg har.

Anmeld

9. januar 2011

Dinna88

Sofia skriver:

Jeg har valgt min uddannelse helt efter interesse, og så efter at det er en bred uddannelse, hvor jeg kan arbejde med mange forskellige områder, og både i det offentlige og private. Så jeg kan altid skifte arbejdsområde, hvis jeg kører træt i et bestemt område!

Jeg glæder mig til at få en fast løn i stedet for SU, men som situationen er nu er jeg helt tilfreds med den indtægt jeg har.

Okay, det lyder dejligt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.