MaybeMe skriver:
Bliver lige nød til at kommentere kommentaren om SU er lav... Vi skal være heldig at der er SU i DK og at de fleste uddannelser er gratis. Mange steder koster det rigtig mange penge at studere, og intet der hedder SU.
Så vi skal være glade for de penge man modtager! Hvis eg ikke fik su, kunne jeg ik havde gennemført min uddannelse. Så er dybt taknemmelig, og synes der var penge nok til at få det til at løbe rundt. Både til husleje, mad, regninger, internet, bøger.... Og havde da også fornøjelser. Selvf. kunne jeg ik tage i byen hver weekend, eller andre lidt dyere fornøjelser. Men man lærer at vælge til og fra.
Nå men nok om det
Er bare træt af folk der brokker sig over su'en...
Jeg er godt tilfreds med hvad jeg tjener. Og er "kun" pædagog på et bosted. Har nok et rådighedsbeløb på 8.000kr om måneden. Men det ser nok lidt anerledes ud når den lille baby kommer ud 
Kæresten har omkring de 9.000kr i rådighedsbeløb, og han har en lejlighed han betaler af på. Så vi er nok heldige af os. Vi har begge valgt uddannelser udfra interesse, og det har givet potte her 
Men vi tænker stadig over hvad vi bruger penge på. Handler i fakta og steder hvor det ik er for dyrt. Kan sagens købe brugt tøj og andre ting. Tror altid vi ville tænke over det, om vi så vandt 10millioner i lotto
Tror ik det handler om hvor mange penge man har, men om hvordan man tænker på penge... Hvis du forstår... 
Hvor ser du brok?
Det jeg skrev om SU'en var i sjov - SU'en ER lav, men det betyder ikke at jeg mener at det ikke er muligt at leve for den, og jeg er ganske klar over at vi skal sætte pris på den - jeg ville heller ikke kunne studere hvis jeg selv skulle have betalt det, hvis vores system f.eks. havde været som i USA.
Okay, så klarer I jer jo godt. Og hvor er det dejligt for jer at det er gået godt mens I arbejder med hvad i ønsker. Jeg kan bare ikke tage uddannelse KUN efter interesse, som du skriver. For så ville jeg muligvis gå arbejdsløs, muligvis tjene meget lidt eller være tvunget til at arbejde i udlandet (Det vil jeg umådeligt gerne, men jeg har en kæreste og kommende familie jeg skal tænke på....)
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår det sidste du skriver, nej. Men jeg kan HELT sikkert forstå hvad du mener med det om at vinde en masse penge. Skulle jeg ende med at tjene rigtig gode penge, og det samme med min kæreste, så ville en del af dem også gå til velgørenhed - både i form af selvbetalt arbejde i U landene og i form af økonomisk støtte. Og jeg ville ikke rende ud og købe en kæmpe villa eller en bil til tre millioner. Men jeg ville til gengæld nyde at have pengene! Og nyde at jeg ikke skulle bekymre mig!