Er du tilfreds med sin indtægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2011

Thereseh

Jeg måtte efter at være tæt på at gå ned med stress, sige mit job op. Jeg gik direkte fra 5 år på SU til et godt lønnet job (godt over 30.000 om måneden). 

Nu er jeg på sygedagpenge, efter 5 måneder på alm. dagpenge. Til maj, blir' det barselsdagpenge. Der er lidt af en forskel på hvad jeg fik udbetalt før, og nu hvor den hedder sygedagpenge. 

Uanset, så har jeg prøvet at være en fattigrøv på SU og en overskuds-café-penge-nok. Ingen af delene gjorde mig hverken til et bedre eller gladere menneske 

Jeg er glad for at jeg ikke mangler noget, for der er så mange i verden der ikke har salt til et æg. 

Når jeg igen skal i arbejde, vil jeg gå efter arbejdmiljø og glæden ved at være der, frem for hvad lønnen siger (altså ikke ensbetydende med at jeg da med glæde kun vil arbejde frivilligt, men jeg håber I forstår hvad jeg mener). 

Min kæreste er selvstændig. Han udbetaler af og til løn til sig selv, andre måneder gør han ikke. Det kommer an på hvor meget overskud der er i firmaet. Men det løber rigeligt rundt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

TbCp

Dinna88 skriver:

Nårh okay. Ja, det er jo så det som du har valgt Så tager man det sure med det søde.

Ah, I lyder så til at have dét som jeg godt kunne tænke mig - at man ikke skal bekymre sig og at der er overskud - Jeg håber inderligt at det eneste jeg skal gældsætte mig for er et hus om meget lang tid. Jeg kunne meeeget godt tænke mig at være i stand til at betale det kontant, men det sker ikke - med det jeg gerne vil arbejde med kan det bare ikke lade sig gøre.

Vi har da også indimellem røde tal på bankbogen Men for det meste kører det nu meget godt. Så jeg er fint tilfreds.

Anmeld

9. januar 2011

Dinna88

Carina1977 skriver:

hehe jeg nævnte nok ikke de ekstra penge, da de jo ligger på budgettet, og at jeg ikke tænker på det som en opsparing. de ligger jo ikke på min opsparingskonto. Jeg har dem mere, hvis nu jeg skulle komme til at bruge for meget el, vand, varme og så selvfølgelig også hvis der skulle ske noget uforudset. Jeg ved ikke hvorfor, men når de ligger på budgettet, føler man ikke det er en opsparing hehe

jeg kan altså sagtens forstå dem, der godt vil have et fladskærms-tv....og det er jo også fint nok hvis man har råd til det. Synes det er fornuftigt at spare op til det  Jeg kunne sikkert også godt få råd til et, hvis jeg havde lyst, men gider bare ikke bruge en masse penge på det, da jeg kan se de samme programmer uanset hvilket fjernsyn jeg har.....kald mig bare nærrig *lol*

Og når de så er på budgettet, så hæver man dem heller ikke bare lige Men det er da godt nok at du kender dig selv så godt, at du ved du skal gøre det på den måde - for nogle kræver det jo disciplin. Men det er jo nok det med din opvækst, som du har skrevet.

Det forstår jeg godt! Og jeg synes slet ikke du lyder nærig - jeg synes du lyder rigtig fornuftig og med nogle meget traditionelle og gode værdier. Men ja - jeg har tænkt mig at spare op til alt hvad jeg "ikke har brug for", jeg vil på ingen måder gældsætte mig for unødvendige ting. 

Anmeld

9. januar 2011

Carina1977

Dinna88 skriver:

Og når de så er på budgettet, så hæver man dem heller ikke bare lige Men det er da godt nok at du kender dig selv så godt, at du ved du skal gøre det på den måde - for nogle kræver det jo disciplin. Men det er jo nok det med din opvækst, som du har skrevet.

Det forstår jeg godt! Og jeg synes slet ikke du lyder nærig - jeg synes du lyder rigtig fornuftig og med nogle meget traditionelle og gode værdier. Men ja - jeg har tænkt mig at spare op til alt hvad jeg "ikke har brug for", jeg vil på ingen måder gældsætte mig for unødvendige ting. 

Synes du lyder rigtig fornuftig

Anmeld

9. januar 2011

Dinna88

TbCp skriver:

Vi har da også indimellem røde tal på bankbogen Men for det meste kører det nu meget godt. Så jeg er fint tilfreds.

okay

Anmeld

9. januar 2011

Dinna88

Carina1977 skriver:

Synes du lyder rigtig fornuftig

Ih, mange tak

Anmeld

9. januar 2011

Nenus

Dinna88 skriver:

Så har du det ligesom mig - vi er heldige at vi har lært "værdien" af penge, hvis man kan sige det sådan. Og ja - det er måske hårdt i læringsprocessen, men det gavner sig senere i livet. Der er jo den tråd om hvad en bjørnetjeneste er lige nu - og jeg synes bestemt det er en bjørnetjeneste at ens forældre "glemmer" at lære ens børn værdien er penge bare fordi de har mange - og hermed siger jeg ikke at alle gør det, slet ikke

Og ja, det kan være hårdt som jeg skriver - men så bliver det forhåbentlig bedre når I er uddannede? - Jeg har heldigvis et forbrug der ligger i cirka 0 kr udover mine faste udgifter (som er 1300 kr, så har jeg 1300 kr tilbage hver måned) så jeg har altid penge stående på min konto. Dog skal der jo købes nødvendige ting en gang i mellem, og så ryger pengene, men normalt har jeg råd til at "lave sjove ting".  Men det er jo så også en af de ting min mors økonomi har lært mig, hvis man kan sige det sådan.

Og jeg giver dig ganske ret - SU'en er meget lav, hæ

Det er nemlig en kæmpe bjørnetjeneste de gør deres børn! Ja, det var skide træls at være teenager, og ikke kunne få det smarte tøj som de andre - men lærte hurtigt hvilken kærlighed jeg egentlig fik mere af, end de andre

Jeg kommmer desværre nok til at være den eneste der arbejder i sidste ende, da min kæreste er rimelig skadet i knæ, ryg og hofte - men han får sig da en uddannelse nu, og det er jo det, det offentlige vil have at alle skal have - så han opfylder da deres krav

Vi har ikke særlig mange penge tilovers når måneden er gået, da min kærestes liv- og ulykkesforsikring er rimelig høj, efter han kom til skade.

Men vi klare den, og håber da at vi kommer til at få flere penge ud af vores hårde arbejde på uddannelsen

Anmeld

9. januar 2011

Sphynxlover

Jeg får sølle 120 kr i timen som faglært køkkenassistent :\'(

DET er skod !

Anmeld

9. januar 2011

Dinna88

Thereseh skriver:

Jeg måtte efter at være tæt på at gå ned med stress, sige mit job op. Jeg gik direkte fra 5 år på SU til et godt lønnet job (godt over 30.000 om måneden). 

Nu er jeg på sygedagpenge, efter 5 måneder på alm. dagpenge. Til maj, blir' det barselsdagpenge. Der er lidt af en forskel på hvad jeg fik udbetalt før, og nu hvor den hedder sygedagpenge. 

Uanset, så har jeg prøvet at være en fattigrøv på SU og en overskuds-café-penge-nok. Ingen af delene gjorde mig hverken til et bedre eller gladere menneske 

Jeg er glad for at jeg ikke mangler noget, for der er så mange i verden der ikke har salt til et æg. 

Når jeg igen skal i arbejde, vil jeg gå efter arbejdmiljø og glæden ved at være der, frem for hvad lønnen siger (altså ikke ensbetydende med at jeg da med glæde kun vil arbejde frivilligt, men jeg håber I forstår hvad jeg mener). 

Min kæreste er selvstændig. Han udbetaler af og til løn til sig selv, andre måneder gør han ikke. Det kommer an på hvor meget overskud der er i firmaet. Men det løber rigeligt rundt.

Okay Jeg mener heller ikke at jeg bliver gladere af at have stort overskud, men jeg med sikkerhed at det vil påvirke mig, da jeg ved hvor meget det påvirker mig at det ser lidt stramt ud. Min øknomiske situation kan slet ikke sammenlignes med de flestes herinde - jeg er hjemmeboende og på SU og har ikke et hus, bil og barn jeg skal tænke på. Men jeg har måtte låne flere tusinde kr. til studierejser og  jeg må tænke et år fremad for at planlægge hvad jeg skal have råd til - og dét synes jeg er hårdt! Det er ikke planlægningen der er hård, men tanken om at jeg måske ikke har råd til det jeg skal have råd til. 

Jeg forstår godt hvad du mener med at du prioritere det du nu gør og lønnen er sekundær (som en anden i tråden skriver) og det synes jeg også er rigtig godt for dig.

Anmeld

9. januar 2011

Dinna88

@nn@ skriver:

Det er nemlig en kæmpe bjørnetjeneste de gør deres børn! Ja, det var skide træls at være teenager, og ikke kunne få det smarte tøj som de andre - men lærte hurtigt hvilken kærlighed jeg egentlig fik mere af, end de andre

Jeg kommmer desværre nok til at være den eneste der arbejder i sidste ende, da min kæreste er rimelig skadet i knæ, ryg og hofte - men han får sig da en uddannelse nu, og det er jo det, det offentlige vil have at alle skal have - så han opfylder da deres krav

Vi har ikke særlig mange penge tilovers når måneden er gået, da min kærestes liv- og ulykkesforsikring er rimelig høj, efter han kom til skade.

Men vi klare den, og håber da at vi kommer til at få flere penge ud af vores hårde arbejde på uddannelsen

Ja - der er nogle jo så heldigere end andre, når vi lærer værdien af penge jo

Jeg er da ked af at høre det med din kæreste - men ja, så længe han gør hvad han kan, så kan der da ikke forlanges mere. Så må man sige at I da kan holde jer kørende ved håbet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.