hvor mange er medlem...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

mor-til-vanessa

Tulle28 skriver:

Jeg er medlem og har altid været det.

Jeg tror det kommer bag på rigtig mange, at man skal have været medlem i et år, før man kan få dagpenge - det gjorde det ihvertfald på mig i sin tid og det gjorde det også på min kæreste. Nu var det heldigvis ikke aktuelt for nogen af os.

ja, men det er vist noget med at der er andre regler hvis man lige er ved at færdiggøre en udd, så kan man godt få dagpenge, men får karantæne i noget tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Gittemor09

mor-til-vanessa skriver:

tænker du ikke på fagforening???

man kan altid være medlem af en a-kasse tror jeg. det er der man får penge fra hvis man eks bliver fyret og står uden job

nej, jeg mener a-kasse... er medlem af fagforeningen i forvejen...

fik afvide at man først ville få behov for a-kasse under elevtiden, hvis man skulle blive afskediget eller andet..!!

Anmeld

7. januar 2011

Pige2009

mor-til-vanessa skriver:

af en A-KASSE ???

nu er der bare en tråd, hvor en spørger med kh, som er færdig med uddannelse.

jeg tænker bare lidt, man ved jo man bliver færdig med sin uddannelse på et bestemt tidspunkt, hvorfor melder man sig så ikke ind i en a-kasse, året før man er færdig så man kan få dagpenge fra a-kassen???

det er mig et stort spørgsmål, det forstår jeg bare ikke. 

Jeg tør simpelthen ikke lade være...

Anmeld

7. januar 2011

mor-til-vanessa

Gittemor09 skriver:

nej, jeg mener a-kasse... er medlem af fagforeningen i forvejen...

fik afvide at man først ville få behov for a-kasse under elevtiden, hvis man skulle blive afskediget eller andet..!!

okay jamen hvad så hvis du ikke finder en elevplads???

skal ikke kunne sige det, er bare sikker på man godt kan

Anmeld

7. januar 2011

Hansen97

Mange steder er det også gratis som studerende at være medlem af en A-kasse. Så er man i hvert fald helt på den sikre side!!

Kunne ikke drømme om ikke at være medlem af en A-kasse. Jeg har valgt en af dem med billig fagforening så giver omkring 500kr om måneden for fuld A-kasse og fagforening.

Anmeld

7. januar 2011

mor-til-vanessa

Baagøe skriver:

Jeg tør simpelthen ikke lade være...

det er da også klogt at være medlem

personligt har jeg det bedre med at få penge fra a-kassen end kommunen

Anmeld

7. januar 2011

Gittemor09

mor-til-vanessa skriver:

okay jamen hvad så hvis du ikke finder en elevplads???

skal ikke kunne sige det, er bare sikker på man godt kan

jamen søger både arbejde og elevplads.. og lige så snart jeg finder det melder jeg mig ind i A-kassen.... der har simpelthen ikke været råd til det da jeg er enlig forsørger..!!

Anmeld

7. januar 2011

twinboys

Klart ja

Anmeld

7. januar 2011

MamaLook

Jeg har svaret 'ja'. Jeg blev medlem af HKKF A-kasse, da jeg som 19-årig var i militæret på værnepligtslignende vilkår (hedder det, når man som kvinde tager værne'pligten')

OG jeg har aldrig fortrudt det, for jeg har allerede haft god gavn af det.

Jeg betaler 450 kr om måneden - og det har jeg også gjort som studerende.

ALLE BURDE MELDE SIG IND I EN A-KASSE. ALT ANDET ER FOR DUUUUMT

Anmeld

7. januar 2011

mor-til-vanessa

112233 skriver:

Mange steder er det også gratis som studerende at være medlem af en A-kasse. Så er man i hvert fald helt på den sikre side!!

Kunne ikke drømme om ikke at være medlem af en A-kasse. Jeg har valgt en af dem med billig fagforening så giver omkring 500kr om måneden for fuld A-kasse og fagforening.

jeg er i krifa og der spare man kun lige omkring 100 kr ved a-kasse når man studere. man skal stadig betale 300 noget. så i krifa er det i hver fald ikke gratis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.