Frygter virkelig dagplejestart :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2010

Koen.

B&J skriver:

ja det tager nok lidt tid men jade er jo vores et og alt de dejlig børn

ja det er de

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

Koen.

KaLee skriver:

Tænkte nok, det var noget lign. du trængte til at høre... 

Vi havde også været på besøg deroppe.. og det som gjorde sagen klar for mig, var at han sq ville over til hende og sidde... Han var (er) normalt meget sky overfor fremmede, men han accepterede hende med det samme...

Så var sagen klar der... 

Men derfor er det da alligevel noget af en mundfuld at skulle aflevere sit guld til fremmede.. Som det jo er.... 

det man får igen er sq det hele værd... Foruden at du kan passe dit arbejde/skole, så får hun en dejlig dag, hvor hun ser lidt andet end sin mor... 

Opstarten kan være hård for nogle - børn som forældre - men jeg tror at hvis man prøver selv at tage det afslappet - og tænkte på at DP trods alt har erfaring osv - så går det nemmere for barnet 

Nu går der 2 små piger (den ene er lidt fyldt 1 år, den anden er ikke fyldt et år endnu), sammen med min søn. Ingen af dem går endnu. Der ville jeg klart foretrække de 2 drenge som der var, men de skulle jo i børnehave 

Ikke fordi at han bliver overset, pga han er den eneste som kan gå, men hun kan godt mangle en på hans alder, som han kan lege med.. Men der sørger hun for at mødes med de andre DP mødre i gruppen, som har børn på samme alder... heldigvis... 

Åh hvor skønt, lærke var os helt pot og pande med dp-mor med det samme, for normalt græder hun når hun ser fremmede mennesker, men gjorder hun slet ikke

Tror os vi bare må tage en dag af gangen og så håber på det bedste

Hun trænger os bare til at se andre børn og mennesker for hun er begyndt ikke og synes mor er sååå sjov at lege med mere, hun trænger til at bliver stimuleret på en anden måde

Det er godt hun så kan tage ham med i legestue så han kan krudte lidt afDet gør Lærke dp os!

Tak for dine dejlige beroligende svar

Anmeld

29. december 2010

Koen.

Buito skriver:

Hej søs.

Nu har jeg læst din tråd. Jeg tror netop det er en fordel at de andre børn er lidt større. De kræver ikke samme opmærksomhed som en pige på Lærke's alder. Og derved får dp-mor mere tid til Lærke musen. 

I skal nok klare det sammen. Du ved hvor jeg er - og nu hjemmegående, så du ringer bare 

Knus din søster - ILY 

Ja det har du nok ret i søs, men ihhh det er altså bare mig der ved bedst og du ved jeg har ddet bedst med at tingene bliver gjordt på min måde Det er så grænseoverskridende for mig at sende hende afsted

ILY

Anmeld

29. december 2010

Mille83

lillespurv20 skriver:

åh piger er jeg ved at blive skør

Lærke skal starte i dagpleje på mandag (hun blev 8 mdr d. 11 dec) og jeg har det så skidt og har lyst til at hyle hver gang jeg tænker på det!

der fare så mange tanker igennem mit hovede non-stop, tror det bunder i at de 3 andre børn i dagplejen er 2 år så er bange for mit lille myr bliver overset
Jeg er bange for hun ikke skal få mad nok (har haft MANGE problemer med at få hende til at spise)
Er bange for om dp-mor giver hende hendes sutteflasker for det lød på hende som noget der bare sku afvænnes
Er bange for om hun får sovet nok
Er bange for at hun skal føle sig forladt af mig

og jeg kunne bare blive ved! mit hjerte er ved at gå i stykker af bekymringer

Er det mig der skal mande mig op og tage mig sammen, eller er det helt normalt at blive småsær og parnoid når de små poder skal ud af løvehulen

en meget ulykkelig tanja

Det skal nok gå søde  Mht til maden har jeg samme "knude" i maven når det kommer til Nicoline skal i dagpleje.

Lav evt en aftale med dagplejen de første par dage, om hun fx kan skrive ned hvad hun spiser, da du har haft mange problemer med maden, det vil hun helt sikkert....

Kæmpe kram herfra, og krydser fingre for du får en god mandag trods alt....Din lille pige er bare ved og blive stor

Anmeld

29. december 2010

Polkaprik

Nu har jeg ikke lige læst alle svar til dig, men synes lige jeg vil smide en besked til dig

Jeg er selv DP og 3 rimelig store børn og fik så for et halvt år siden en lille bebs på 6 måneder.

Jeg havde også mine bekymringer i den forbindelse da jeg var nervøs for at den lille ikke havde nogen at spejle sig i.

MEN! Det er bare gået SÅ godt. De store er vilde med hende og visa versa. Jamen det kan slet ikke beskrives hvor pjattet de er med hinanden

Det at de andre 3 er så store og selvhjulpne har også kun gjort det nemmere for mig i forbindelse med alt det praktiske. 

Så det jeg vil sige er at du ikke skal være bekymret Jeg er sikker på at det nok skal blive godt.

Michelle

Anmeld

29. december 2010

Noneother

Jeg har ikke lige fået læst hele tråden, men jeg håber det er helt normalt. Justin skal først starte i DP 1.februar, når han er 9 måneder... . MEN Jeg kan først få et møde med hende d. 18 pga. ferie, så det er ikke lang tid jeg har til at sige nej, hvis kemien ikke er der. (selvom jeg har 1½ måned til indkøring)
Jeg er bange for at hun er et af de der få forfærdelige dp mødre, der kunne finde på at lade ham græde sig i søvn i barnevognen eller lader ham sidde og stirre ind i en væg, fordi han ikke lige arter sig perfekt.

Jeg er bange for at hun bliver favoritperson, jeg er bange for at han føler sig forladt, eller kommer til at savne mig helt vildt. Jeg er bange for ca. 200 ting i den forbindelse.

-og det selvom jeg ved at hun jo nok er flink og rar, at alle børn jo skal igennem det, og at min dreng faktisk er en stor, aktiv og meget social bullerbasse, der sikkert bare ender med at vælte hele l***et dernede.

for at det ender med at gå godt, og alle vores "dumme" bekymringer bli´r gjort til skamme. (Det gør de jo næsten altid )

Anmeld

29. december 2010

Koen.

Mille83 skriver:

Det skal nok gå søde  Mht til maden har jeg samme "knude" i maven når det kommer til Nicoline skal i dagpleje.

Lav evt en aftale med dagplejen de første par dage, om hun fx kan skrive ned hvad hun spiser, da du har haft mange problemer med maden, det vil hun helt sikkert....

Kæmpe kram herfra, og krydser fingre for du får en god mandag trods alt....Din lille pige er bare ved og blive stor

uh ja en super ide søde det vil jeg klart høre hende ad om det var muligt

tak, kan slet ikke følge med hun vokser bare fra mig den lille prut

Anmeld

29. december 2010

Mille83

lillespurv20 skriver:

uh ja en super ide søde det vil jeg klart høre hende ad om det var muligt

tak, kan slet ikke følge med hun vokser bare fra mig den lille prut

Gør endelig det, og forklar hende hvordan du har det med det, så hun ved det er et ømt punkt og ikke kommer til og sige nóget forkert.....

Anmeld

29. december 2010

Koen.

Polkaprik skriver:

Nu har jeg ikke lige læst alle svar til dig, men synes lige jeg vil smide en besked til dig

Jeg er selv DP og 3 rimelig store børn og fik så for et halvt år siden en lille bebs på 6 måneder.

Jeg havde også mine bekymringer i den forbindelse da jeg var nervøs for at den lille ikke havde nogen at spejle sig i.

MEN! Det er bare gået SÅ godt. De store er vilde med hende og visa versa. Jamen det kan slet ikke beskrives hvor pjattet de er med hinanden

Det at de andre 3 er så store og selvhjulpne har også kun gjort det nemmere for mig i forbindelse med alt det praktiske. 

Så det jeg vil sige er at du ikke skal være bekymret Jeg er sikker på at det nok skal blive godt.

Michelle

åh hvor dejligt at høre det fra en "fag-person"

Anmeld

29. december 2010

Janni.

lillespurv20 skriver:

Ja det har du nok ret i søs, men ihhh det er altså bare mig der ved bedst og du ved jeg har ddet bedst med at tingene bliver gjordt på min måde Det er så grænseoverskridende for mig at sende hende afsted

ILY

Ja det ved jeg søs.. Du skal bare lige vænne dig til at andre kan gøre det ligeså godt som dig. Du er stærk, så du skal nok klare det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.