Frygter virkelig dagplejestart :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2010

Alberts/

lillespurv20 skriver:

sådan havde jeg det os, og hun var super med lærke og der var intet, meen jo tættere vi nærmere os start jo slemmere får jeg det, det kan være det bare er noget man skal igennem

Håber du får en super dp til den tid

så skal det nok gå som smurt i svine fedt(;

tak håber jeg også(:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

FruEllingsen

lillespurv20 skriver:

Det er os min frygt at ende som nummer 2 Men mon ikke de små stadig synes vi er de bedste på en eller anden måde,, håber jeg da

Jo, mon ikke altid vi vil have en særlig plads i hjertet på de små

Håber at dp start går rigtig godt for jer.

Anmeld

29. december 2010

Koen.

Drømmer skriver:

Jo, mon ikke altid vi vil have en særlig plads i hjertet på de små

Håber at dp start går rigtig godt for jer.

jo tror altid man vil have det der særlig magiske bånd knyttet til dem og dem til os

Tak

Anmeld

29. december 2010

eElak

lillespurv20 skriver:

åh piger er jeg ved at blive skør

Lærke skal starte i dagpleje på mandag (hun blev 8 mdr d. 11 dec) og jeg har det så skidt og har lyst til at hyle hver gang jeg tænker på det!

der fare så mange tanker igennem mit hovede non-stop, tror det bunder i at de 3 andre børn i dagplejen er 2 år så er bange for mit lille myr bliver overset
Jeg er bange for hun ikke skal få mad nok (har haft MANGE problemer med at få hende til at spise)
Er bange for om dp-mor giver hende hendes sutteflasker for det lød på hende som noget der bare sku afvænnes
Er bange for om hun får sovet nok
Er bange for at hun skal føle sig forladt af mig

og jeg kunne bare blive ved! mit hjerte er ved at gå i stykker af bekymringer

Er det mig der skal mande mig op og tage mig sammen, eller er det helt normalt at blive småsær og parnoid når de små poder skal ud af løvehulen

en meget ulykkelig tanja

Hejsa.. 

Jeg har ikke læst hele tråden, men tør vædde med at de fleste har skrevet noget lign. hvad jeg skriver. 

Det er HELT NORMALT sådan som du har det, omkring din datters start... 

Min søn har været på alder med din (8,5 måned) da han startede i DP. De 2 andre børn som var der i forvejen var 2 drenge - tvillinger - og de har været lidt over 2 år.

Min søn har ikke været overset... tværtimod, for de 2 store har kunnet lege sammen, imens hun har kunnet have ham. Men de store har været så søde imod min søn.. Kan huske en af de første dage, da jeg skulle køre ham ind. Min søn var begyndt at stå op af ting, og han stod op af et lille bord der var. Den ene af brødrene stod med et hånd bag på ham - for han skulle da ikke falde... 

DP frygtede lige at de var ved at skubbe ham, men jeg fik fortalt hende, at de bare hjalp ham og legede med ham. 

De drenge har leget så godt med min knægt, og efter de er stoppet, så har han kopieret deres lege på nogle punkter... Og er også vild med biler som de er... Meget sødt... 

Men min søn har trives med at komme i dagpleje, men de første uger er lige dem som man skal over først.... 

Håber din datters start kommer til at gå godt :-)

QNuzz

Anmeld

29. december 2010

B&J

lillespurv20 skriver:

hvor lyder det bare super var os mega glad for lærke sq i dp indtil for et par uger siden, så er jeg bate begyndt at frygte det vilt meget lærke er normalt bange for fremmede men da hun mødte dp-mor første gang kunne hun tage hende op og alt muligt uden gråd ovs så et godt tegn men har det bare stadig sååå svært ved at hun ikke er underlagt min kontrol hele tiden

ja det er super hårdt jeg glædede mig også vildt i starten men da tiden var inde kunne jeg næsten ude for kunné finde så¨mange undskyldninger den første månede men nu er det lige som væk igen og ja tror din datter bliver super glad for sin dagpleje mor når du skriver hun kunne tage hende op

Anmeld

29. december 2010

Koen.

KaLee skriver:

Hejsa.. 

Jeg har ikke læst hele tråden, men tør vædde med at de fleste har skrevet noget lign. hvad jeg skriver. 

Det er HELT NORMALT sådan som du har det, omkring din datters start... 

Min søn har været på alder med din (8,5 måned) da han startede i DP. De 2 andre børn som var der i forvejen var 2 drenge - tvillinger - og de har været lidt over 2 år.

Min søn har ikke været overset... tværtimod, for de 2 store har kunnet lege sammen, imens hun har kunnet have ham. Men de store har været så søde imod min søn.. Kan huske en af de første dage, da jeg skulle køre ham ind. Min søn var begyndt at stå op af ting, og han stod op af et lille bord der var. Den ene af brødrene stod med et hånd bag på ham - for han skulle da ikke falde... 

DP frygtede lige at de var ved at skubbe ham, men jeg fik fortalt hende, at de bare hjalp ham og legede med ham. 

De drenge har leget så godt med min knægt, og efter de er stoppet, så har han kopieret deres lege på nogle punkter... Og er også vild med biler som de er... Meget sødt... 

Men min søn har trives med at komme i dagpleje, men de første uger er lige dem som man skal over først.... 

Håber din datters start kommer til at gå godt :-)

QNuzz

åh det er så dejligt at høre om andre der har haft gode oplevelser med at der kun var større børn

Føler mig bare så dum at jeg frygter det så meget for det første besøg derude ovs gik bare over alt forventning, men jo tættere på start destå mere frygter jeg det har tænkt så mange gange på at hun skulle blive hjemme i stedet men kan hun desværre ikke

tak fordi du delte din posetive oplevelse

Anmeld

29. december 2010

Koen.

B&J skriver:

ja det er super hårdt jeg glædede mig også vildt i starten men da tiden var inde kunne jeg næsten ude for kunné finde så¨mange undskyldninger den første månede men nu er det lige som væk igen og ja tror din datter bliver super glad for sin dagpleje mor når du skriver hun kunne tage hende op

ih jeg har os prøvet at finde på undskyldninger for at hun ikke sku starte, men ved jo at den ikke går når jeg skal studere håber os hun kommer til at trives det er det vigtigste, så må jeg lige komme mig oer mine hønemors nykker!

Anmeld

29. december 2010

B&J

lillespurv20 skriver:

ih jeg har os prøvet at finde på undskyldninger for at hun ikke sku starte, men ved jo at den ikke går når jeg skal studere håber os hun kommer til at trives det er det vigtigste, så må jeg lige komme mig oer mine hønemors nykker!

ja det tager nok lidt tid men jade er jo vores et og alt de dejlig børn

Anmeld

29. december 2010

eElak

lillespurv20 skriver:

åh det er så dejligt at høre om andre der har haft gode oplevelser med at der kun var større børn

Føler mig bare så dum at jeg frygter det så meget for det første besøg derude ovs gik bare over alt forventning, men jo tættere på start destå mere frygter jeg det har tænkt så mange gange på at hun skulle blive hjemme i stedet men kan hun desværre ikke

tak fordi du delte din posetive oplevelse

Tænkte nok, det var noget lign. du trængte til at høre... 

Vi havde også været på besøg deroppe.. og det som gjorde sagen klar for mig, var at han sq ville over til hende og sidde... Han var (er) normalt meget sky overfor fremmede, men han accepterede hende med det samme...

Så var sagen klar der... 

Men derfor er det da alligevel noget af en mundfuld at skulle aflevere sit guld til fremmede.. Som det jo er.... 

det man får igen er sq det hele værd... Foruden at du kan passe dit arbejde/skole, så får hun en dejlig dag, hvor hun ser lidt andet end sin mor... 

Opstarten kan være hård for nogle - børn som forældre - men jeg tror at hvis man prøver selv at tage det afslappet - og tænkte på at DP trods alt har erfaring osv - så går det nemmere for barnet 

Nu går der 2 små piger (den ene er lidt fyldt 1 år, den anden er ikke fyldt et år endnu), sammen med min søn. Ingen af dem går endnu. Der ville jeg klart foretrække de 2 drenge som der var, men de skulle jo i børnehave 

Ikke fordi at han bliver overset, pga han er den eneste som kan gå, men hun kan godt mangle en på hans alder, som han kan lege med.. Men der sørger hun for at mødes med de andre DP mødre i gruppen, som har børn på samme alder... heldigvis... 

Anmeld

29. december 2010

Janni.

Hej søs.

Nu har jeg læst din tråd. Jeg tror netop det er en fordel at de andre børn er lidt større. De kræver ikke samme opmærksomhed som en pige på Lærke's alder. Og derved får dp-mor mere tid til Lærke musen. 

I skal nok klare det sammen. Du ved hvor jeg er - og nu hjemmegående, så du ringer bare 

Knus din søster - ILY 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.