Frygter virkelig dagplejestart :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2010

Koen.

Noneother skriver:

Jeg har ikke lige fået læst hele tråden, men jeg håber det er helt normalt. Justin skal først starte i DP 1.februar, når han er 9 måneder... . MEN Jeg kan først få et møde med hende d. 18 pga. ferie, så det er ikke lang tid jeg har til at sige nej, hvis kemien ikke er der. (selvom jeg har 1½ måned til indkøring)
Jeg er bange for at hun er et af de der få forfærdelige dp mødre, der kunne finde på at lade ham græde sig i søvn i barnevognen eller lader ham sidde og stirre ind i en væg, fordi han ikke lige arter sig perfekt.

Jeg er bange for at hun bliver favoritperson, jeg er bange for at han føler sig forladt, eller kommer til at savne mig helt vildt. Jeg er bange for ca. 200 ting i den forbindelse.

-og det selvom jeg ved at hun jo nok er flink og rar, at alle børn jo skal igennem det, og at min dreng faktisk er en stor, aktiv og meget social bullerbasse, der sikkert bare ender med at vælte hele l***et dernede.

for at det ender med at gå godt, og alle vores "dumme" bekymringer bli´r gjort til skamme. (Det gør de jo næsten altid )

Nej det var da godt nok ikke lang tid til et nej du havde så håber vi hun er en kanon dp-mor Jeg har os ca 1 mdr til indkøring!

alle de ting du nævner er præcis de samme frygt scener her, så det må og skal være normalt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

Koen.

Mille83 skriver:

Gør endelig det, og forklar hende hvordan du har det med det, så hun ved det er et ømt punkt og ikke kommer til og sige nóget forkert.....

Hun ved allerede at mad fylder meget og er en stor ting i vores hverdag, det meldte jeg ud ved første besøg og hun var så sød at hun ville give sig ekstra tid til at hjælpe lærke med maden ovs. så der er bare SÅ fjollet at jeg er bange, men kan ikke slippe det

Anmeld

29. december 2010

Koen.

Buito skriver:

Ja det ved jeg søs.. Du skal bare lige vænne dig til at andre kan gøre det ligeså godt som dig. Du er stærk, så du skal nok klare det 

tak søs men du glemte NÆSTEN lige så godt! Ingen gør tingene som mor gør dem

Anmeld

29. december 2010

merle2010

ved lige nøjagtig hvordan du føler.. min lille merle skal starte i vuggestue den 1 februar, hun bliver 8 mdr den 20 januar.. frygter det osse sååå meget.. og vil helst ikke snakke om det.. det bliver noget af det hårdeste man.. jeg kan osse tude over det

så skal man overlade sin lille baby til andre, og de har jo mange børn at se til.. jeg har selv arbejdet i en vuggestue, og har et rigtig godt indtryk af vuggestuer.. vi passede selv rigtig godt på de små, og de var næsten aldrig alene.. så jeg ved jo godt jeg ikke har nogen grund til at være nervøs, men alligevel glæder mig IKKE til dagen kommer

Anmeld

29. december 2010

Koen.

merle2010 skriver:

ved lige nøjagtig hvordan du føler.. min lille merle skal starte i vuggestue den 1 februar, hun bliver 8 mdr den 20 januar.. frygter det osse sååå meget.. og vil helst ikke snakke om det.. det bliver noget af det hårdeste man.. jeg kan osse tude over det

så skal man overlade sin lille baby til andre, og de har jo mange børn at se til.. jeg har selv arbejdet i en vuggestue, og har et rigtig godt indtryk af vuggestuer.. vi passede selv rigtig godt på de små, og de var næsten aldrig alene.. så jeg ved jo godt jeg ikke har nogen grund til at være nervøs, men alligevel glæder mig IKKE til dagen kommer

Det er rart med andre lidelsesfæller, så føler jeg mig knap så skør uh tror slet ikke jeg ville have klaret dte hvis det havde været vuggestue, så havde jeg nok været endnu mere bekymret!

Anmeld

29. december 2010

eElak

Tilføjelse.. 

Vi har haft nogle problemer med knægtens søvn, så der fik vi af vide i det første lange stykke tid hvordan han har sovet.. Efter han havde været der i nok 2 måneder, regulerede han selv til en lang lur, i stedet for 2 lure...

Ligesom at jeg har problemer med at knægten ikke spiser så meget herhjemme om aftenen.. Der får jeg lige af vide når jeg henter ham, at han har spist godt - så skal jeg ikke bekymre mig.. ;-)

Så tror sagtens at du kan lokke hende til at skrive det ned... :-) 

Anmeld

29. december 2010

Koen.

KaLee skriver:

Tilføjelse.. 

Vi har haft nogle problemer med knægtens søvn, så der fik vi af vide i det første lange stykke tid hvordan han har sovet.. Efter han havde været der i nok 2 måneder, regulerede han selv til en lang lur, i stedet for 2 lure...

Ligesom at jeg har problemer med at knægten ikke spiser så meget herhjemme om aftenen.. Der får jeg lige af vide når jeg henter ham, at han har spist godt - så skal jeg ikke bekymre mig.. ;-)

Så tror sagtens at du kan lokke hende til at skrive det ned... :-) 

åh lyder super

Anmeld

29. december 2010

merle2010

lillespurv20 skriver:

Det er rart med andre lidelsesfæller, så føler jeg mig knap så skør uh tror slet ikke jeg ville have klaret dte hvis det havde været vuggestue, så havde jeg nok været endnu mere bekymret!

jeg har det lige omvendt, ville være mere bekymret hvis hun skulle starte i dp.. der er da jo kun 1 voksen til at tage sig af alle de børn, og i vuggestue er der somregel 3 voksne på en stue.. men til gengæld er der jo osse flere børn i en vuggestue.. ej jeg ved sku ikke hvad det bedste er.. der er jo både fordele og ulemper ved både vs og dp.. men en ting kan vi da blive enige om, det er ALDRIG sjovt når de skal starte..

Anmeld

29. december 2010

SHERO

Puh hvor jeg kender det, min søn startede d. 1 dec. Var SÅ nervøs, snakkede så med DP'en og fik det lidt bedre. Skulle så mødes med DP'en og dagplejepædagogen dagen før og så var jeg bare SUPER nervøs igen. Min søn er en bette en, og har altid haft problemer med at spise så var bange for han ikke ville spise når det ikke var mig der gav, for gider han ikke hvis min mor eller svigerinde prøver. Han var UMULIG at putte og tog længe før han gad sove så det var jeg også vildt nervøs for. Dagplejepædagogen startede med at sige at børn jo ikke selv skal bestemme hvor meget de vil spise, det skal forældren.

HMm, jeg har altid været´meget påpasselig med ikke at tvinge mad i ham, for netop ikke at gøre problemet større. Hun mener så også at det ligeledes er forældrene der bestemmer hvornår der skal soves. Og jeg vil altså bare ikkelade mit barn græde sig selv i søvn...  Så da jeg aflevede ham tog jeg snak alene med DP'en, og spurgter hvordan hun gjorde, og det hjalp vildt meget. Hun havde heldigvis samme holdning som mig.

Det er bare gået over alt forventning, tog 2-3 timer afgangen de første par uger inden han begyndte at sove til middag. Hun tilbyder ham mad hver anden time fordi jeg har bedt om det, og spiser helt vildt godt. Han er SÅ træt at han bare kan ligges og sover næsten inden han rammer madrassen...

Synes du skal tage en snak med DP'en om dine bekymringer, og så ellers bare ringe en gang i mellem og høre hvordan det går. Elias græder stadig lidt når jeg aflevere, men så snart hun er gået ind i stuen kan jeg høre han holder op igen, og så går jeg.  Det er stadig lidt hårdt, men han hygger sig, sover bedre og tager mere på nu.. :-)

Anmeld

29. december 2010

Noneother

lillespurv20 skriver:

Nej det var da godt nok ikke lang tid til et nej du havde så håber vi hun er en kanon dp-mor Jeg har os ca 1 mdr til indkøring!

alle de ting du nævner er præcis de samme frygt scener her, så det må og skal være normalt

Ja håber osse bare sådan at jeg har det okay med hende. -Specielt fordi at hun kun bor en km fra mig. Så det kunne jo være perfekt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.