Frygter virkelig dagplejestart :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2010

Maise

lillespurv20 skriver:

åh piger er jeg ved at blive skør

Lærke skal starte i dagpleje på mandag (hun blev 8 mdr d. 11 dec) og jeg har det så skidt og har lyst til at hyle hver gang jeg tænker på det!

der fare så mange tanker igennem mit hovede non-stop, tror det bunder i at de 3 andre børn i dagplejen er 2 år så er bange for mit lille myr bliver overset
Jeg er bange for hun ikke skal få mad nok (har haft MANGE problemer med at få hende til at spise)
Er bange for om dp-mor giver hende hendes sutteflasker for det lød på hende som noget der bare sku afvænnes
Er bange for om hun får sovet nok
Er bange for at hun skal føle sig forladt af mig

og jeg kunne bare blive ved! mit hjerte er ved at gå i stykker af bekymringer

Er det mig der skal mande mig op og tage mig sammen, eller er det helt normalt at blive småsær og parnoid når de små poder skal ud af løvehulen

en meget ulykkelig tanja

puha 8 mdr forstår udemærket dine følelser. Clara har også bare været så dårlig til at spise. hun bliver 1 år på fredag og starter vuggestue mandag og de har fået udførlig besked og får det igen mandag.

Jeg ville pointere over for hende at det er meget vigtigt at hun overholder de flasker, hun skal jo have et hvis antal. ellers henvis til sundhedsplejerskernes og sundhedsstyrelsens anbefalinger. Du skal ihvertfald have et kæmpe kram.

har du sagt til DP at du er rigtig ked af det og bange for hvordan det skal gå, nu hvor hun er så lille?? det ville jeg gøre. synes det er okey at man udtrykker sin angst overfor dem der skal passe ens barn.

åhhh får helt tårer i øjnene af at skrive dette. har det selv så dårligt med at sende clara afsted, selvom hun er stor nok nu. Tal med din dp igen og fortæl du er bange for om hun får nok at spise og søvn mm.

Maise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

Ønskebaby25

lillespurv20 skriver:

Lærke skal starte i dagpleje på mandag (hun blev 8 mdr d. 11 dec) og jeg har det så skidt og har lyst til at hyle hver gang jeg tænker på det!

der fare så mange tanker igennem mit hovede non-stop, tror det bunder i at de 3 andre børn i dagplejen er 2 år så er bange for mit lille myr bliver overset
Jeg er bange for hun ikke skal få mad nok (har haft MANGE problemer med at få hende til at spise)
Er bange for om dp-mor giver hende hendes sutteflasker for det lød på hende som noget der bare sku afvænnes

Er det mig der skal mande mig op og tage mig sammen, eller er det helt normalt at blive småsær og parnoid når de små poder skal ud af løvehulen

en meget ulykkelig tanja

Altså sikke noget..!! Jeg er sikker på din lille datter ikke bliver overset. De andre børn syntes sikkert hun er rigtig spændene og passer sikkert også på hende pga aldersforskellen. Og dagplejemoderen har jo haft (formegentlig) mange børn inden din datter og kender til de nye små pus og tager hensyn til det nye barn.

Men husk at din datter kan mærke din usikkerhed. Hvis hun mærker du er tryg ved situationen og dagplejemoderen, så bliver hun selv mere tryg ved situationen.

Mange kram her fra..

Anmeld

29. december 2010

Pige2009

lillespurv20 skriver:

Er bange for om dp-mor giver hende hendes flasker for det lød på hende som noget der bare sku afvænnes

en meget ulykkelig tanja

Du er vist helt normal på det punkt Hvordan har du tænkt dig mht. indkøring?

Anmeld

29. december 2010

Koen.

Maise skriver:

puha 8 mdr forstår udemærket dine følelser. Clara har også bare været så dårlig til at spise. hun bliver 1 år på fredag og starter vuggestue mandag og de har fået udførlig besked og får det igen mandag.

Jeg ville pointere over for hende at det er meget vigtigt at hun overholder de flasker, hun skal jo have et hvis antal. ellers henvis til sundhedsplejerskernes og sundhedsstyrelsens anbefalinger. Du skal ihvertfald have et kæmpe kram.

har du sagt til DP at du er rigtig ked af det og bange for hvordan det skal gå, nu hvor hun er så lille?? det ville jeg gøre. synes det er okey at man udtrykker sin angst overfor dem der skal passe ens barn.

åhhh får helt tårer i øjnene af at skrive dette. har det selv så dårligt med at sende clara afsted, selvom hun er stor nok nu. Tal med din dp igen og fortæl du er bange for om hun får nok at spise og søvn mm.

Maise

Tak har ikke snakket med dp-moren om min frygt endnu da det er noget der er kommet på det sidste og bare bliver værre

Det der bekymrede mig var at da vi var til møde derude lød det på hende at det med flaskerne bare var noget hun skulle vænnes af med og det er Lærke LANGT FRA klar til endnu jo, for hun skal jo stadig have meget mælk i sin kost og det opnår hun kun via flaskerne!

Men ja det er nok bedst jeg får en god snak med hende mandag, for ellers får jeg ikke ro i sindet
Åh hvor ville jeg ønske jeg kunne beholde hende hjemme noget længere, men det er nok svært uanset om de små er 8 mdr eller 2 år.

Anmeld

29. december 2010

Koen.

Baagøe skriver:

Du er vist helt normal på det punkt Hvordan har du tænkt dig mht. indkøring?

Dejligt det ikke bare er mig der er skør

Ih jamen ved det faktisk ikke for har aldrig prøvet dette før (1.barn) men mandag er aftalen ihvertfald at mor, far og Lærke kommer en times tid og så aftaler vi nærmere

Men råd modtages med kyshånd

Anmeld

29. december 2010

Koen.

Ønskebaby25 skriver:

Altså sikke noget..!! Jeg er sikker på din lille datter ikke bliver overset. De andre børn syntes sikkert hun er rigtig spændene og passer sikkert også på hende pga aldersforskellen. Og dagplejemoderen har jo haft (formegentlig) mange børn inden din datter og kender til de nye små pus og tager hensyn til det nye barn.

Men husk at din datter kan mærke din usikkerhed. Hvis hun mærker du er tryg ved situationen og dagplejemoderen, så bliver hun selv mere tryg ved situationen.

Mange kram her fra..

har os prøvet at tænke i de baner, men uh ja svært at beskrive de følelser der fare rundt og de onde tanker i hovedet der ikke vil forsvinde

Men vil klart sørge for at Lærke intet mærker

Anmeld

29. december 2010

Pige2009

lillespurv20 skriver:

Dejligt det ikke bare er mig der er skør

Ih jamen ved det faktisk ikke for har aldrig prøvet dette før (1.barn) men mandag er aftalen ihvertfald at mor, far og Lærke kommer en times tid og så aftaler vi nærmere

Men råd modtages med kyshånd

Jeg taler for en så kort indkøringsperiode som muligt efter råd fra Lauras DP og vi havde stor succes med det. Indkøringen så således ud:

Dag 1: Laura og mor er i DP fra 9-11
Dag 2: Laura er i DP alene fra 9-11
Dag 3: Laura er i DP alene fra 9-11.30, hvor hun spiser frokost med dem
Dag 4: Laura er i DP alene fra 10-15, hvor hun spiser og sover der.

Den efterfølgende mandag var hun der fra 9-15 og det har kørt super fint siden Nu I har en "ekstra" dag, kunne i med fordel lave to Dag 2, hvor hun er alene i DP fra 9-11 to dage i træk.

Anmeld

29. december 2010

Koen.

Baagøe skriver:

Jeg taler for en så kort indkøringsperiode som muligt efter råd fra Lauras DP og vi havde stor succes med det. Indkøringen så således ud:

Dag 1: Laura og mor er i DP fra 9-11
Dag 2: Laura er i DP alene fra 9-11
Dag 3: Laura er i DP alene fra 9-11.30, hvor hun spiser frokost med dem
Dag 4: Laura er i DP alene fra 10-15, hvor hun spiser og sover der.

Den efterfølgende mandag var hun der fra 9-15 og det har kørt super fint siden Nu I har en "ekstra" dag, kunne i med fordel lave to Dag 2, hvor hun er alene i DP fra 9-11 to dage i træk.

Lyder som en rigtig god plan, og jo hurtigere jeg ser hun trives, jo hurtiger tror jeg os jeg får det godt

tusind tak

Anmeld

29. december 2010

Pige2009

lillespurv20 skriver:

Lyder som en rigtig god plan, og jo hurtigere jeg ser hun trives, jo hurtiger tror jeg os jeg får det godt

tusind tak

Lige præcis og velbekomme. Laura er også den mindste, men netop derfor, er hun den der får mest opmærksomhed af alle.

Det er helt legitimt at føle usikkerhed, men prøv at lægge den i baggrunden, da Lærke vil kunne mærke det. Tal også med DP om dine tanker, for jeg er ret sikket på, at hun har hørt dem før

Anmeld

29. december 2010

Koen.

Baagøe skriver:

Lige præcis og velbekomme. Laura er også den mindste, men netop derfor, er hun den der får mest opmærksomhed af alle.

Det er helt legitimt at føle usikkerhed, men prøv at lægge den i baggrunden, da Lærke vil kunne mærke det. Tal også med DP om dine tanker, for jeg er ret sikket på, at hun har hørt dem før

dejligt med opmærksomhed Vil klart tage en snak med dp-mor så jeg kan få lidt ro i sindet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.