Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
lillespurv20 skriver: åh piger er jeg ved at blive skørLærke skal starte i dagpleje på mandag (hun blev 8 mdr d. 11 dec) og jeg har det så skidt og har lyst til at hyle hver gang jeg tænker på det!der fare så mange tanker igennem mit hovede non-stop, tror det bunder i at de 3 andre børn i dagplejen er 2 år så er bange for mit lille myr bliver overset Jeg er bange for hun ikke skal få mad nok (har haft MANGE problemer med at få hende til at spise)Er bange for om dp-mor giver hende hendes sutteflasker for det lød på hende som noget der bare sku afvænnesEr bange for om hun får sovet nokEr bange for at hun skal føle sig forladt af migog jeg kunne bare blive ved! mit hjerte er ved at gå i stykker af bekymringerEr det mig der skal mande mig op og tage mig sammen, eller er det helt normalt at blive småsær og parnoid når de små poder skal ud af løvehulen en meget ulykkelig tanja
åh piger er jeg ved at blive skørLærke skal starte i dagpleje på mandag (hun blev 8 mdr d. 11 dec) og jeg har det så skidt og har lyst til at hyle hver gang jeg tænker på det!der fare så mange tanker igennem mit hovede non-stop, tror det bunder i at de 3 andre børn i dagplejen er 2 år så er bange for mit lille myr bliver overset Jeg er bange for hun ikke skal få mad nok (har haft MANGE problemer med at få hende til at spise)Er bange for om dp-mor giver hende hendes sutteflasker for det lød på hende som noget der bare sku afvænnesEr bange for om hun får sovet nokEr bange for at hun skal føle sig forladt af migog jeg kunne bare blive ved! mit hjerte er ved at gå i stykker af bekymringerEr det mig der skal mande mig op og tage mig sammen, eller er det helt normalt at blive småsær og parnoid når de små poder skal ud af løvehulen en meget ulykkelig tanja
puha 8 mdr forstår udemærket dine følelser. Clara har også bare været så dårlig til at spise. hun bliver 1 år på fredag og starter vuggestue mandag og de har fået udførlig besked og får det igen mandag.
Jeg ville pointere over for hende at det er meget vigtigt at hun overholder de flasker, hun skal jo have et hvis antal. ellers henvis til sundhedsplejerskernes og sundhedsstyrelsens anbefalinger. Du skal ihvertfald have et kæmpe kram.
har du sagt til DP at du er rigtig ked af det og bange for hvordan det skal gå, nu hvor hun er så lille?? det ville jeg gøre. synes det er okey at man udtrykker sin angst overfor dem der skal passe ens barn.
åhhh får helt tårer i øjnene af at skrive dette. har det selv så dårligt med at sende clara afsted, selvom hun er stor nok nu. Tal med din dp igen og fortæl du er bange for om hun får nok at spise og søvn mm.
Maise
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Altså sikke noget..!! Jeg er sikker på din lille datter ikke bliver overset. De andre børn syntes sikkert hun er rigtig spændene og passer sikkert også på hende pga aldersforskellen. Og dagplejemoderen har jo haft (formegentlig) mange børn inden din datter og kender til de nye små pus og tager hensyn til det nye barn.
Men husk at din datter kan mærke din usikkerhed. Hvis hun mærker du er tryg ved situationen og dagplejemoderen, så bliver hun selv mere tryg ved situationen.
Mange kram her fra..
lillespurv20 skriver: åh piger er jeg ved at blive skørLærke skal starte i dagpleje på mandag (hun blev 8 mdr d. 11 dec) og jeg har det så skidt og har lyst til at hyle hver gang jeg tænker på det!der fare så mange tanker igennem mit hovede non-stop, tror det bunder i at de 3 andre børn i dagplejen er 2 år så er bange for mit lille myr bliver overset Jeg er bange for hun ikke skal få mad nok (har haft MANGE problemer med at få hende til at spise)Er bange for om dp-mor giver hende hendes flasker for det lød på hende som noget der bare sku afvænnesEr bange for om hun får sovet nokEr bange for at hun skal føle sig forladt af migog jeg kunne bare blive ved! mit hjerte er ved at gå i stykker af bekymringerEr det mig der skal mande mig op og tage mig sammen, eller er det helt normalt at blive småsær og parnoid når de små poder skal ud af løvehulen en meget ulykkelig tanja
åh piger er jeg ved at blive skørLærke skal starte i dagpleje på mandag (hun blev 8 mdr d. 11 dec) og jeg har det så skidt og har lyst til at hyle hver gang jeg tænker på det!der fare så mange tanker igennem mit hovede non-stop, tror det bunder i at de 3 andre børn i dagplejen er 2 år så er bange for mit lille myr bliver overset Jeg er bange for hun ikke skal få mad nok (har haft MANGE problemer med at få hende til at spise)Er bange for om dp-mor giver hende hendes flasker for det lød på hende som noget der bare sku afvænnesEr bange for om hun får sovet nokEr bange for at hun skal føle sig forladt af migog jeg kunne bare blive ved! mit hjerte er ved at gå i stykker af bekymringerEr det mig der skal mande mig op og tage mig sammen, eller er det helt normalt at blive småsær og parnoid når de små poder skal ud af løvehulen en meget ulykkelig tanja
Du er vist helt normal på det punkt Hvordan har du tænkt dig mht. indkøring?
Maise skriver: puha 8 mdr forstår udemærket dine følelser. Clara har også bare været så dårlig til at spise. hun bliver 1 år på fredag og starter vuggestue mandag og de har fået udførlig besked og får det igen mandag. Jeg ville pointere over for hende at det er meget vigtigt at hun overholder de flasker, hun skal jo have et hvis antal. ellers henvis til sundhedsplejerskernes og sundhedsstyrelsens anbefalinger. Du skal ihvertfald have et kæmpe kram. har du sagt til DP at du er rigtig ked af det og bange for hvordan det skal gå, nu hvor hun er så lille?? det ville jeg gøre. synes det er okey at man udtrykker sin angst overfor dem der skal passe ens barn. åhhh får helt tårer i øjnene af at skrive dette. har det selv så dårligt med at sende clara afsted, selvom hun er stor nok nu. Tal med din dp igen og fortæl du er bange for om hun får nok at spise og søvn mm. Maise
Baagøe skriver: Du er vist helt normal på det punkt Hvordan har du tænkt dig mht. indkøring?
Ønskebaby25 skriver: Altså sikke noget..!! Jeg er sikker på din lille datter ikke bliver overset. De andre børn syntes sikkert hun er rigtig spændene og passer sikkert også på hende pga aldersforskellen. Og dagplejemoderen har jo haft (formegentlig) mange børn inden din datter og kender til de nye små pus og tager hensyn til det nye barn. Men husk at din datter kan mærke din usikkerhed. Hvis hun mærker du er tryg ved situationen og dagplejemoderen, så bliver hun selv mere tryg ved situationen. Mange kram her fra..
lillespurv20 skriver: Dejligt det ikke bare er mig der er skør Ih jamen ved det faktisk ikke for har aldrig prøvet dette før (1.barn) men mandag er aftalen ihvertfald at mor, far og Lærke kommer en times tid og så aftaler vi nærmereMen råd modtages med kyshånd
Dejligt det ikke bare er mig der er skør Ih jamen ved det faktisk ikke for har aldrig prøvet dette før (1.barn) men mandag er aftalen ihvertfald at mor, far og Lærke kommer en times tid og så aftaler vi nærmereMen råd modtages med kyshånd
Jeg taler for en så kort indkøringsperiode som muligt efter råd fra Lauras DP og vi havde stor succes med det. Indkøringen så således ud:
Dag 1: Laura og mor er i DP fra 9-11Dag 2: Laura er i DP alene fra 9-11Dag 3: Laura er i DP alene fra 9-11.30, hvor hun spiser frokost med demDag 4: Laura er i DP alene fra 10-15, hvor hun spiser og sover der.
Den efterfølgende mandag var hun der fra 9-15 og det har kørt super fint siden Nu I har en "ekstra" dag, kunne i med fordel lave to Dag 2, hvor hun er alene i DP fra 9-11 to dage i træk.
Baagøe skriver: Jeg taler for en så kort indkøringsperiode som muligt efter råd fra Lauras DP og vi havde stor succes med det. Indkøringen så således ud: Dag 1: Laura og mor er i DP fra 9-11Dag 2: Laura er i DP alene fra 9-11Dag 3: Laura er i DP alene fra 9-11.30, hvor hun spiser frokost med demDag 4: Laura er i DP alene fra 10-15, hvor hun spiser og sover der. Den efterfølgende mandag var hun der fra 9-15 og det har kørt super fint siden Nu I har en "ekstra" dag, kunne i med fordel lave to Dag 2, hvor hun er alene i DP fra 9-11 to dage i træk.
lillespurv20 skriver: Lyder som en rigtig god plan, og jo hurtigere jeg ser hun trives, jo hurtiger tror jeg os jeg får det godt tusind tak
Lyder som en rigtig god plan, og jo hurtigere jeg ser hun trives, jo hurtiger tror jeg os jeg får det godt tusind tak
Lige præcis og velbekomme. Laura er også den mindste, men netop derfor, er hun den der får mest opmærksomhed af alle.
Det er helt legitimt at føle usikkerhed, men prøv at lægge den i baggrunden, da Lærke vil kunne mærke det. Tal også med DP om dine tanker, for jeg er ret sikket på, at hun har hørt dem før
Baagøe skriver: Lige præcis og velbekomme. Laura er også den mindste, men netop derfor, er hun den der får mest opmærksomhed af alle. Det er helt legitimt at føle usikkerhed, men prøv at lægge den i baggrunden, da Lærke vil kunne mærke det. Tal også med DP om dine tanker, for jeg er ret sikket på, at hun har hørt dem før
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128