Puha, jeg er også helt klart modstander af "godnat og sov godt metoden" i sin rene form.
Men man bliver altså også nødt til ind imellem at sige stop. Liam var nøjagtig som du beskriver da han var omkring 5 mdr. gammel, kunne KUN vugges i søvn og jeg måtte op 100 gange hver nat.
Men så besluttede vi(nok mest mig) at det måtte være nok.
Det allervigtigste tror jeg, er at sørge for at putningen (især den til natten) er hyggelig og genkendelig. Den er nøjagtig ens hver aften her i huset. Nattøj på, tandbørstning, en sidste tår vand (hvis tørstig), Liam kravler selv op af trappen op på værelset, natlampen bliver tændt, Liam får sutten og hans kæreste eje, en krammeklud formet som en ko. Liam får godnatkys og bliver puttet.
De allerfleste gange falder han i søvn efter lidt pludren og snakken oppe i sengen. Men ind imellem skal han lige prøve os af og skriger oppe fra sengen. Men ved du hvad.....vi lader ham skrige, ikke fordi vi er onde forældre der ikke tilgodeser vores børns behov. Men fordi vi kender ham, og ved at hvis vi danser efter hans fløjte, ender det med at han styrer hele huset. Som oftest falder han hurtigt til ro igen, nogle få gange får han smidt sutten på gulvet og så må man assistere. Men uden snak osv. Og det fungerer.
Folk er tit meget overraskede over hvor nem han er at putte. Men jeg vil faktisk gerne påstå at det er vores egen fortjeneste.
Man har ikke nødt at pylre om sine børn 24 timer i døgnet, selvom det er fristende.
Så bare bid i det sure æble og kom igang med den nye metode. Det er simpelthen alt for opslidende det andet. Held og lykke....og det skal nok gå 
Anmeld