Godnat og sov godt-metoden LIGHT

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2010

Bom

Sover han mon for meget om dagen?? Du skriver han får 3-4 lure??

Vi har lille Matilde på 7½ mdr og hun sover kun formiddag og eftermiddag... Bare en tanke..

Men held og lykke, håber i snart får lidt ro på hjemmefronten og en glad Jonte igen til senge tid..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

Noneother

Må jeg spørge om du har læst bogen: Sov igennem uden gråd?

Den virkede i hvert fald her, og det ville jeg jo klart synes var det bedste at prøve først.

men jeg er så osse ekstrem modstander af det andet.

Anmeld

29. december 2010

Rikke, Liam & Linus

Puha, jeg er også helt klart modstander af "godnat og sov godt metoden" i sin rene form.

Men man bliver altså også nødt til ind imellem at sige stop. Liam var nøjagtig som du beskriver da han var omkring 5 mdr. gammel, kunne KUN vugges i søvn og jeg måtte op 100 gange hver nat.

Men så besluttede vi(nok mest mig) at det måtte være nok.

Det allervigtigste tror jeg, er at sørge for at putningen (især den til natten) er hyggelig og genkendelig. Den er nøjagtig ens hver aften her i huset. Nattøj på, tandbørstning, en sidste tår vand (hvis tørstig), Liam kravler selv op af trappen op på værelset, natlampen bliver tændt, Liam får sutten og hans kæreste eje, en krammeklud formet som en ko. Liam får godnatkys og bliver puttet.

De allerfleste gange falder han i søvn efter lidt pludren og snakken oppe i sengen. Men ind imellem skal han lige prøve os af og skriger oppe fra sengen. Men ved du hvad.....vi lader ham skrige, ikke fordi vi er onde forældre der ikke tilgodeser vores børns behov. Men fordi vi kender ham, og ved at hvis vi danser efter hans fløjte, ender det med at han styrer hele huset. Som oftest falder han hurtigt til ro igen, nogle få gange får han smidt sutten på gulvet og så må man assistere. Men uden snak osv. Og det fungerer.

Folk er tit meget overraskede over hvor nem han er at putte. Men jeg vil faktisk gerne påstå at det er vores egen fortjeneste.

Man har ikke nødt at pylre om sine børn 24 timer i døgnet, selvom det er fristende.

Så bare bid i det sure æble og kom igang med den nye metode. Det er simpelthen alt for opslidende det andet. Held og lykke....og det skal nok gå

Anmeld

29. december 2010

Rosa

PernilleB skriver:

kan han være sulten...?? tørstig..?? jeg har været ude for a anja fik mad en time før end hunblev puttet og hun var aften snack sulten...?? har han noget a kigge på i sengen som i kan sætte igang og liste ud..?? har i prøvet a havham i jeres seng og han ligger mellem jer, og i holder ham i hånden imens i så selv falder i søvn..?? vi var igennem det for 2-3 mdr siden... vil du have detaljer om det vi gjord så skriv gerne, så skal jeg nok forklare og følge dig trin for trin.,..

Vi har prøvet alt det du beskriver, men hende konsulenten var meget fast omkring at han ikke skulle have mad efter sengetid i hans alder. Han får aftensmad ca. kl 18.30 og natflaske lige inden vi lægger ham, så han bliver puttet på fuld mave og vil ikke have flaske i sengen længere. 

De fleste af de andre ting du beskriver har givet bagslag, da han i stedet vågnede op og ville lege i stedet og straks efter blev pylret og overtræt og så kørte bussen... 

Anmeld

29. december 2010

Rosa

Skouboe skriver:

Jeg har ikke været nødt til at gøre noget helt lignende, men bortset fra at jeg nok havde valgt hvert 4-5 minut, var det også hvad jeg ville have gjort.

Vi har haft andre varianter af det samme og jeg kun kun sige. Hold fast i at du gør det rigtige og hold ud.. det betaler sig i længden.

Desuden er det vigtigt at han føler at I MENER DET!!! Husk på at det er hvad der er bedst for jer allesammen i længden, og ikke noget I gør for at være ond ved ham..

Så fra en anden nitte mor til en nittemor: "Stå fast og hold ud!" Jeg spår at det er ovre i løbet af mindre end en uge.

Ja, det er jo netop detd er er så svært - at stå fast, når han bliver så ked af det. Men vi er enige om at give det en uge - så må det trække tænder ud på os. Som min private kloge kone sagde så er det jo en DEJLIG ting for ham at kunne komme ned i en lun tryg seng og sove - tænk på alle de børn der sover i en papkasse  Og ja - vi nittemødre må stå sammen!!! 

Anmeld

29. december 2010

Rosa

MORJESPERSEN skriver:

Hej søde Rosa

Jeg håber at i på denne måde vil vinde jeres natte søvn igen... den virker, han skal bare lige vide hvad det går ud på og at i er der når han vågner igen.... er sikker på om 14 dage så sover han med det samme... men det er hårdt, for det gør ondt at høre ens barn skrige. Men det er også syndt bare for jer og ham ingen af jer kan hænge sammen om dagen. Bare man gør det med måde, så er jeg sikker på det ikke skader barnet.

Knus og held og lykke

Tusind tak - det er rigtig dejligt med opbakning for det har vist sig at være virkelig svært at stå fast - men alternativet er meget værre for ham - og også for os. Børn skal sove om natten, ikke græde!!!

Anmeld

29. december 2010

Rosa

ct skriver:

Jeg ved kun, at Silas også vågner konstant om natten  - Det er hårdt!

Du må meget gerne komme med feedback på jeres forsøg!

Pøj-pøj med det!

Will do!!! Hvor gammel er det nu han er? 

Anmeld

29. december 2010

Rosa

nettemor skriver:

enig! vi har selv lige haft det samme problem herhjemme. igår tog jeg kamoen og var inde ved ham ca 15-20 gange inden han faldt til ro. idag var jeg der inde 2 gange.. det skal så lige siges at vores dreng på 9 mdr før har kunnet sove fint af sig selv netop fordi vi har brugt den metode. så har han været syg og vi har været lidt mere eftergivende med sengetiderne og det har resulteret i at vi var måtte ' på den igen' men det lader til at det er nemmere og hurtigere denne gang. men man skal 'ville ta kampen' og så gøre det..

held og lykke med det. det skal nok gå godt. i gør det rigtige. det andet kan ødelægge hele familien

Ejj, dejligt at høre. Så er der flere der har haft gode erfaringer med det. Det skal man liiige minde sig selv om når man ser ham sidde der i sengen med tårer ned ad kinderne 

Anmeld

29. december 2010

Rosa

dorthemus skriver:

Sødeste Rosa

Har allerede sagt det væsentligste tidligere, men jeg tror måske det vil være bedre hvis du/I ikke tager ham op hver gang i er inde i værelset hos ham  Som du ved, står jeg med samme problem, men hos os virker den ikke med at tage hende op..det gør jeg kun hvis hun er meget ulykkelig og så snart hun er faldet til ro blir hun lagt ned igen  I stedet for at tage hende op, lægger jeg en hånd på hendes bryst eller stryger hende over ansigtet og siger "så så schyyyy mor er her og jeg elsker dig"..den samme remse hver gang uanset puttested og tidspunkt.

Men hvis det virker godt hos jer, så er det det bedste...I skal gøre det der passer til jer og jeres dreng

Keep up the good work

DK har sagt præcist det samme i vores snak her til aften. Men puuuuuh hvor kommer det til at gøre ondt i morgen. Hans lille tårevædede ansigt, armene der rækker op efter mig  Men ja, det er det der skal til. Og han ved jo at jeg går rundt lige ude i køkkenet (han kan sikkert høre at vi snakker) og med tiden finder han ud af at jeg er der som en mis igen om morgenen 

Anmeld

29. december 2010

Rosa

Chalala85 skriver:

Jeg prøvede lidt ala det samme med min søn. Min SP gav mig de samme råd... det virkede til sidst men det er hårdt. Mikkel ville heller ikke sove med mindre han blev vugget og når han vågnede så bedte han om mad selvom han egenentlig ikke var sulten men mere fordi han kedet sig..

Jeg håber virkelig i får styr på tingene selvom der går lidt tid

Det er samme problem her - skønt at det virkede for jer, selvom det tydeligvis trækker tænder ud på os forældre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.