Dårlig prioritering?..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2010

SussieThyssen

MetteMe skriver:

Tak for dit svar. Grunden til jeg skriver er udelukkende fordi jeg klart fornemmede at sekretæren misbilligede min ferie på dette tidspunkt, tja og som nygravid er jeg vel lidt følsom. Jeg er 27 år gammel, sund og rask (ud over kvalme, hehe) og med en familie uden nogle former for handikap. Så ligger givetvis ikke i en risikogruppe. 

Lyder mærkeligt at man gør det anderledes på Fyn... Vi er vel trods alt samme salgs kvinder, når alt kommer til alt Men der kan man bare se.

Go jul Sussie

Ved du hvad...hvis du bider mærke i det herinde, så gør man mange ting meget forskelligt inden for de forskellige regioner.
Så det kan egentligt ikke undre mig, at der også på dette område er forskel.
Fx sådan en ting som at teste for mælkeallergi. I nogle regioner gør man det, hvis man husker at gøre opmærksom på at der er mælkeallergi i familien og andre steder gør man ikke, og slår det hen med pjat. Det med nakkefoldsscanningen vil måske også glide ud igen efter en periode, så sådan er det forskelligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

MetteMe

SussieThyssen skriver:

Ved du hvad...hvis du bider mærke i det herinde, så gør man mange ting meget forskelligt inden for de forskellige regioner.
Så det kan egentligt ikke undre mig, at der også på dette område er forskel.
Fx sådan en ting som at teste for mælkeallergi. I nogle regioner gør man det, hvis man husker at gøre opmærksom på at der er mælkeallergi i familien og andre steder gør man ikke, og slår det hen med pjat. Det med nakkefoldsscanningen vil måske også glide ud igen efter en periode, så sådan er det forskelligt.

Det har jeg ikke lagt mærke til... (men er også ret ny herinde)

Men lidt interessant at vi har forskellige retningslinjer i et så forholdsvis lille land

Men hvis man tager en NF senere på Fyn, kan det som du skriver, ikke være helt galt at få den når man er 13+6.

EDIT: har lige talt efter og er faktisk "kun" 13+5 den 28/1...

Anmeld

22. december 2010

SussieThyssen

MetteMe skriver:

Det har jeg ikke lagt mærke til... (men er også ret ny herinde)

Men lidt interessant at vi har forskellige retningslinjer i et så forholdsvis lille land

Men hvis man tager en NF senere på Fyn, kan det som du skriver, ikke være helt galt at få den når man er 13+6.

EDIT: har lige talt efter og er faktisk "kun" 13+5 den 28/1...

Næ, det skulle jeg mene.
Min datter og nabo som begge er lige op over nu, har været til NF i uge 17, så med mindre de inden for den sidste tid har lavet tidspunktet for scanningen om herovre, så gør man det altså stadig her

Anmeld

22. december 2010

linefun

SussieThyssen skriver:

Helt ærligt??? Nej...du skal da ikke droppe din ferie.
Det er kun kort tid siden man indførte nakkefoldsscanning, og 1000-vis af bebser er blevet født sunde og raske inden den metode blev tilbudt, så tag du bare din ferie.
Var jeg gravid i dag, og ellers var sund og rask, ville jeg heller ikke tage imod den med vold og magt.
Ikke at jeg synes det er pjattet, men for mig har den ikke større betydning.
Naturligvis...hvis man har anlæg for misdannelser i slægten er det noget andet, men har I ikke den slags i familien og du er en ung kvinde med et gennemsnitligt helbred, så skal det nok gå.
det der undrer mig lidt er, at her på Fyn nakkefoldsscanner de først i uge 16-17 stykker, så jeg tror altså ikke det har den store betydning om du er tæt på uge 14.

Kærligst
Sussie

Hm, det kan jeg nu ikke forstå, eftersom jeg lige har været til NF- scanning på OUH den 7. dec.
Og den 1. Nov. deltog vi i et gruppeinfo- møde, hvor sygeplejersken fortalte, at det var vigtigt, vi fik en tid lige efter mødet til NF, da det SKAL gøres inden uge 13+6.

Så på OUH gøres det altså ligesom alle andre steder, hvilket også ville være mærkeligt andet

Til TS: blev forøvrigt rykket 4 dage frem og var altså 13+3. De kan mere præcist fastsætte din termin til NF.
God rejse, hvis du bestemmer dig for det. Må være skønt i denne kolde tid

Line

Anmeld

22. december 2010

SussieThyssen

linefun skriver:

Hm, det kan jeg nu ikke forstå, eftersom jeg lige har været til NF- scanning på OUH den 7. dec.
Og den 1. Nov. deltog vi i et gruppeinfo- møde, hvor sygeplejersken fortalte, at det var vigtigt, vi fik en tid lige efter mødet til NF, da det SKAL gøres inden uge 13+6.

Så på OUH gøres det altså ligesom alle andre steder, hvilket også ville være mærkeligt andet

Til TS: blev forøvrigt rykket 4 dage frem og var altså 13+3. De kan mere præcist fastsætte din termin til NF.

Line

Ja, der kan du se...kan det tænkes at det er fordi Svendborg hører under Region syd??
Og som jeg sagde...de kan sagtens have lavet det om siden min datter og nabo var til NF i deres uge 17.

Anmeld

22. december 2010

MetteMe

linefun skriver:

Line

Det er jeg klar over. -Og det er også derfor jeg ikke er så pjattet med den sene tid. Dog er jeg/vi kommet frem til at ferien bliver holdt og så må vi trøste os med at vi trods alt stadig er inden for den normale tidsbegrænsning. Det havde været rart at komme til NF før, men nu er det bare sådan det er

Go jul Line

Anmeld

22. december 2010

linefun

SussieThyssen skriver:

Ja, der kan du se...kan det tænkes at det er fordi Svendborg hører under Region syd??
Og som jeg sagde...de kan sagtens have lavet det om siden min datter og nabo var til NF i deres uge 17.

Jeg kan ikke sige hvad grunden må være til det.
Ved bare at OUH også hører ind under region syd, så der ligger forklaringen nok ikke

Anmeld

22. december 2010

Frk. Himmelblå

MetteMe skriver:

Hej alle

Jeg har netop bestilt tid til NF på Hvidovre. Med det lille "MEN" at jeg er i Thailand i fjorten dage lige præcis i den periode hvor de gerne ville have mig til skanning. Hun lød svært utilfreds med min prioritering af ferie og ville gerne gøre mig opmærksom på at den så muligvis ikke ville være brugbar Jeg fik tid den 28/1 og der er jeg 13+6, altså last call. Burde jeg droppe min ferie og tage en skanning i den mere "sikre" periode? Det er min absolut sidste chance for en lille tur med min skønne mand og kommer vi ikke afsted her, kommer vi slet ikke afsted, så ville nødig gå glip af den tur. Men samtidig må mit kommende barn jo komme først, og har næsten allerede dårlig samvittighed...

What to do?

Der er INGEN ko på isen, søde!

Jeg selv blev først indkaldt til NF på Hvidovre, da jeg var 13+6. Jeg ringede og spurgte, om det var tids nok, og de svarede "Ork ja". Og det var det også. 

Så kan ikke se, det skulle være anderledes, bare fordi forslaget om 13+6 kommer fra moderen.

Anmeld

22. december 2010

linefun

Det er jeg klar over. -Og det er også derfor jeg ikke er så pjattet med den sene tid. Dog er jeg/vi kommet frem til at ferien bliver holdt og så må vi trøste os med at vi trods alt stadig er inden for den normale tidsbegrænsning. Det havde været rart at komme til NF før, men nu er det bare sådan det er

Go jul Line

Tak og også god jul til dig

Du/I ønskes en rigtig god tur

Anmeld

22. december 2010

MetteMe

SeptemberBaby skriver:

Der er INGEN ko på isen, søde!

Jeg selv blev først indkaldt til NF på Hvidovre, da jeg var 13+6. Jeg ringede og spurgte, om det var tids nok, og de svarede "Ork ja". Og det var det også. 

Så kan ikke se, det skulle være anderledes, bare fordi forslaget om 13+6 kommer fra moderen.

Årh det er dejligt at høre. Har lidt mere ro i maven nu. Som en af de andre skrev tidligere, var det måske bare en lidt julestresset frøken jeg fik i røret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.