Dårlig prioritering?..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2010

SussieThyssen

Tjuhl skriver:

Sussie, jeg er blevet nakkefoldsscannet indenfor den normale tidsramme og SLET ikke så sent som uge 16-17 og jeg bor altså på fyn! under svendborg hospital kommer man til infomøde omkring uge 9-10 sammen med alle andre par der er cirka ligeså langt i graviditeten og der gennemgår en jordemoder hvad NF er og hvad MD er. Hvor hører din datter og nabo under?? for det lyder da helt vanvittigt at de er blevet NF'et så sent! man KAN jo altså ikke måle nakkefolden på dt tidspunkt, så der er ikke rigtig noget at rafle om...

Svendborg..og ja..jeg kan jo ikke gøre ved det...jeg kørte såmænd for dem begge to, den ene uge for min nabo og den anden uge for min datter og de var begge i uge 17.
Så jeg kan jo kun forholde mig til hvad de to sagde og fortalte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2010

MetteMe

Tulle28 skriver:

Afsted med dig! HUn var da bare dødmisundelig over at du skal på ferie

God tur!

Tulle

Tak tak

Og du får så også lige et "GO JUL" med på vejen

Anmeld

23. december 2010

Karo

Jeg blev scannet på Hvidovre da jeg var 13 + 6 og her var ingen problemer med at scanne mig

Så tag du bare afsted og hav en rigtig god ferie.

Jeg er slet, slet ikke misundelig

Anmeld

23. december 2010

MetteMe

Tjuhl skriver:

jeg vil også lige sige, men det ved trådstarter forhåbentlig godt, at downs syndrom ikke er arveligt, så om der er anlæg i familien for handikap, det har ingen betydning for chancen for at få et barn med downs syndrom. hvilket jo primært er det man undersøger ved nakkefoldsscanningen.

Ærlig talt så har jeg ikke sat mig ind i hvilke sygdomme/handikap mit barn kan risikere at få. Så nej jeg kender faktisk ikke de præcise omstændigheder for hvad der er genetisk betinget og hvad der ikke er. Måske burde jeg vide dette, men er af den overbevisning, at jeg "må krydse den bro når jeg når til den". 

Der er efter min mening for mange bekymringer forbundet med for meget viden... Så derfor svarede jeg blot på et spørgsmål.

Men tak for info

Og GO JUL

Anmeld

23. december 2010

MetteMe

Karo skriver:

Jeg blev scannet på Hvidovre da jeg var 13 + 6 og her var ingen problemer med at scanne mig

Så tag du bare afsted og hav en rigtig god ferie.

Jeg er slet, slet ikke misundelig

Dejligt at høre

Hehe, kan godt forstå det vækker lidt rejsefeber at høre om Thailand her mit i al den sne og kulde

Men GO JUL

Anmeld

23. december 2010

tine1985

Selvfølgelig skal i da på ferie. Men kan godt forstå at du bliver lidt nervøs, når hun siger sådan. Hvis jeg var dig ville jeg nok bruge 500 kr på en terminsscanning på en privat scanningsklinik, umiddelbart inden i tar afsted. På den måde kan du være rimelig sikker på at de ikke lige pludselig finder ud af, at du er meget længere henne, end beregnet, til NF, og dermed tage på ferie uden bekymringer

Anmeld

23. december 2010

MetteMe

tine1985 skriver:

Selvfølgelig skal i da på ferie. Men kan godt forstå at du bliver lidt nervøs, når hun siger sådan. Hvis jeg var dig ville jeg nok bruge 500 kr på en terminsscanning på en privat scanningsklinik, umiddelbart inden i tar afsted. På den måde kan du være rimelig sikker på at de ikke lige pludselig finder ud af, at du er meget længere henne, end beregnet, til NF, og dermed tage på ferie uden bekymringer

Det lyder umiddelbart som en rigtig fornuftig løsning

Det tror jeg faktisk jeg vil gøre Det kan, som du skriver, nok være med  til at eliminere bekymringerne på turen! Hvorfor har jeg dog ikke selv tænkt på det!?... 

Tusind tak for råddet

GO JUL

Anmeld

23. december 2010

mariamiss6

MetteMe skriver:

Har ikke fået nogen jordmoder endnu.. (burde jeg det?)

Ved en hurtig "NF google" står der at den foretages ml. 11+0 og 13+6, så er liiige inden for grænsen...

Men hende jeg talte med lød som om jeg var et ret så dårligt menneske når jeg sådan tog på ferie i denne periode...

det er nok fordi de tit får ændret gestationsalderen når de scanner dig.

der er jo ingen der siger du er nøjagtig så langt eller kort i graviditeten som du tror du er... Og er du enten for kort eller for langt, så kan scanningen ikke bruges til en dyt...

Har i ikke mulighed for at lægge ferien enten tidligere eller senere? Så er du på den sikre side med det hele....

Ellers skal du jo under alle omstændigheder tage imod den dato du har fået, hvis den passer med ferien, og så er der jo ikke noget at gøre ved det, hvis den ikke er brugbar....

Måske kan i købe en scanning på en thailandsk klinik

Anmeld

23. december 2010

tine1985

Det var så lidt! God jul og GOD FEFIE!!

Anmeld

23. december 2010

MetteMe

mariamiss6 skriver:

det er nok fordi de tit får ændret gestationsalderen når de scanner dig.

der er jo ingen der siger du er nøjagtig så langt eller kort i graviditeten som du tror du er... Og er du enten for kort eller for langt, så kan scanningen ikke bruges til en dyt...

Har i ikke mulighed for at lægge ferien enten tidligere eller senere? Så er du på den sikre side med det hele....

Ellers skal du jo under alle omstændigheder tage imod den dato du har fået, hvis den passer med ferien, og så er der jo ikke noget at gøre ved det, hvis den ikke er brugbar....

Måske kan i købe en scanning på en thailandsk klinik

Jeg tror jeg snupper en skanning på en privat klinik inden vi tager afsted (som Tine foreslår). Er sammenlagt væk i 15 dage, så burde være på den sikre side hvis jeg både får en dagen før og dagen efter vi kommer hjem.

Det ku ellers sikkert have være en sjov ferie oplevelse med en skanning i udlandet 

GO JUL

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.