Dårlig prioritering?..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2010

Ni-ko-li-ne

MetteMe skriver:

Afleverer blodprøve inden vi tager afsted. Men den har nok ikke noget at sige uden skanningen?

HejNej, den kan kun bruges hvis den sammenholdes med scanningen:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

MetteMe

281210 skriver:

Hvis jeg var dig tog jeg afsted på ferie. Ville ønske jeg havde haft den mulighed inden jeg skal være mor.

Da i bestilte rejsen vidste i garanteret ikke at du skulle til den scanning der. Så det er bare hende damen der har haft en dårlig dag.  

Nej det gjorde vi nemlig ikke. Og pga skole og eksaminer er det det ENESTE tidspunkt vi kan rejse på. Bad timing...

Anmeld

22. december 2010

MetteMe

Ni-ko-li-ne skriver:

HejNej, den kan kun bruges hvis den sammenholdes med scanningen:0)

Det tænkte jeg også nok... 

Anmeld

22. december 2010

MetteMe

KaLee skriver:

Hejsa.. 

Smut du afsted på ferie... Du kalrer den jo lige inden for grænsen, og som flere har skrevet, så er der anderledes regler... 

Lige det som har jeg markeret med fed.... Det er ikke altid at det "bare kan klares med abort"... I flere tilfælde, bliver man sat i gang til en faktisk fødsel.. 

Men det er en helt anden snak, og ikke relavent for trådstarter - hvadenten hun tager på ferie eller ej... 

Men.. håber du får en super tur!! 

Det bliver det vist også til. Så må jeg  fingre for at det går som det skal og at jeg ikke er længere henne end de regner mig til.

Go jul

Anmeld

22. december 2010

Benjamins'mor

MetteMe skriver:

Nej det gjorde vi nemlig ikke. Og pga skole og eksaminer er det det ENESTE tidspunkt vi kan rejse på. Bad timing...

Det er bare surt sådan noget.

Men, hvis jeg var dig så ville jeg tage afsted alligevel.

Anmeld

22. december 2010

Thereseh

KaLee skriver:

Hejsa.. 

Smut du afsted på ferie... Du kalrer den jo lige inden for grænsen, og som flere har skrevet, så er der anderledes regler... 

Lige det som har jeg markeret med fed.... Det er ikke altid at det "bare kan klares med abort"... I flere tilfælde, bliver man sat i gang til en faktisk fødsel.. 

Men det er en helt anden snak, og ikke relavent for trådstarter - hvadenten hun tager på ferie eller ej... 

Men.. håber du får en super tur!! 

Ok. Der skulle jeg ha skrevet " at man kan få sin graviditet afbrudt". Mente det på ingen måde som "at det bare ku klares med en abort". Vil bare gerne gøre mig forståelig :-)

Anmeld

22. december 2010

MetteMe

281210 skriver:

Det er bare surt sådan noget.

Men, hvis jeg var dig så ville jeg tage afsted alligevel.

Det bliver det nok også til at vi gør. Det er bare surt at det kaster en lille skygge over ferien...

Go jul

Anmeld

22. december 2010

eElak

Thereseh skriver:

Ok. Der skulle jeg ha skrevet " at man kan få sin graviditet afbrudt". Mente det på ingen måde som "at det bare ku klares med en abort". Vil bare gerne gøre mig forståelig :-)

Den havde jeg gennemskuet, så det var intet mod dig personligt.. 

Har bare en veninde, som muligvis skal igennem det inden for den nærmeste fremtid.. derfor jeg synes at det hellere lige måtte nævnes, selvom det ikke var relevant som sådan

Anmeld

22. december 2010

SussieThyssen

MetteMe skriver:

Hej alle

Jeg har netop bestilt tid til NF på Hvidovre. Med det lille "MEN" at jeg er i Thailand i fjorten dage lige præcis i den periode hvor de gerne ville have mig til skanning. Hun lød svært utilfreds med min prioritering af ferie og ville gerne gøre mig opmærksom på at den så muligvis ikke ville være brugbar Jeg fik tid den 28/1 og der er jeg 13+6, altså last call. Burde jeg droppe min ferie og tage en skanning i den mere "sikre" periode? Det er min absolut sidste chance for en lille tur med min skønne mand og kommer vi ikke afsted her, kommer vi slet ikke afsted, så ville nødig gå glip af den tur. Men samtidig må mit kommende barn jo komme først, og har næsten allerede dårlig samvittighed...

What to do?

Helt ærligt??? Nej...du skal da ikke droppe din ferie.
Det er kun kort tid siden man indførte nakkefoldsscanning, og 1000-vis af bebser er blevet født sunde og raske inden den metode blev tilbudt, så tag du bare din ferie.
Var jeg gravid i dag, og ellers var sund og rask, ville jeg heller ikke tage imod den med vold og magt.
Ikke at jeg synes det er pjattet, men for mig har den ikke større betydning.
Naturligvis...hvis man har anlæg for misdannelser i slægten er det noget andet, men har I ikke den slags i familien og du er en ung kvinde med et gennemsnitligt helbred, så skal det nok gå.
det der undrer mig lidt er, at her på Fyn nakkefoldsscanner de først i uge 16-17 stykker, så jeg tror altså ikke det har den store betydning om du er tæt på uge 14.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. december 2010

MetteMe

SussieThyssen skriver:

Helt ærligt??? Nej...du skal da ikke droppe din ferie.
Det er kun kort tid siden man indførte nakkefoldsscanning, og 1000-vis af bebser er blevet født sunde og raske inden den metode blev tilbudt, så tag du bare din ferie.
Var jeg gravid i dag, og ellers var sund og rask, ville jeg heller ikke tage imod den med vold og magt.
Ikke at jeg synes det er pjattet, men for mig har den ikke større betydning.
Naturligvis...hvis man har anlæg for misdannelser i slægten er det noget andet, men har I ikke den slags i familien og du er en ung kvinde med et gennemsnitligt helbred, så skal det nok gå.
det der undrer mig lidt er, at her på Fyn nakkefoldsscanner de først i uge 16-17 stykker, så jeg tror altså ikke det har den store betydning om du er tæt på uge 14.

Kærligst
Sussie

Tak for dit svar. Grunden til jeg skriver er udelukkende fordi jeg klart fornemmede at sekretæren misbilligede min ferie på dette tidspunkt, tja og som nygravid er jeg vel lidt følsom. Jeg er 27 år gammel, sund og rask (ud over kvalme, hehe) og med en familie uden nogle former for handikap. Så ligger givetvis ikke i en risikogruppe. 

Lyder mærkeligt at man gør det anderledes på Fyn... Vi er vel trods alt samme salgs kvinder, når alt kommer til alt Men der kan man bare se.

Go jul Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.