MetteMe skriver:
Hej alle
Jeg har netop bestilt tid til NF på Hvidovre. Med det lille "MEN" at jeg er i Thailand i fjorten dage lige præcis i den periode hvor de gerne ville have mig til skanning. Hun lød svært utilfreds med min prioritering af ferie og ville gerne gøre mig opmærksom på at den så muligvis ikke ville være brugbar
Jeg fik tid den 28/1 og der er jeg 13+6, altså last call. Burde jeg droppe min ferie og tage en skanning i den mere "sikre" periode? Det er min absolut sidste chance for en lille tur med min skønne mand og kommer vi ikke afsted her, kommer vi slet ikke afsted, så ville nødig gå glip af den tur. Men samtidig må mit kommende barn jo komme først, og har næsten allerede dårlig samvittighed...
What to do?
Helt ærligt??? Nej...du skal da ikke droppe din ferie.
Det er kun kort tid siden man indførte nakkefoldsscanning, og 1000-vis af bebser er blevet født sunde og raske inden den metode blev tilbudt, så tag du bare din ferie.
Var jeg gravid i dag, og ellers var sund og rask, ville jeg heller ikke tage imod den med vold og magt.
Ikke at jeg synes det er pjattet, men for mig har den ikke større betydning.
Naturligvis...hvis man har anlæg for misdannelser i slægten er det noget andet, men har I ikke den slags i familien og du er en ung kvinde med et gennemsnitligt helbred, så skal det nok gå.
det der undrer mig lidt er, at her på Fyn nakkefoldsscanner de først i uge 16-17 stykker, så jeg tror altså ikke det har den store betydning om du er tæt på uge 14.

Kærligst
Sussie
Anmeld