Ville du buste en tatovør der laver ulovlige tatoveringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2010

Dinna88

JustMe skriver:

Tatoveringer på hals, hoved og hænder kan ikke hidse mig op, da jeg mener det er folks eget valg...formentlig fordi jeg selv har planer om en på halsen og måske også hånden.

Men dem, der tatoverer under 18 år, er jeg imod. På samme måde som jeg er imod dem, der piercer mindreårige....OGSÅ selvom de har forældrenes accept

okay

Hvorfor går din grænse ved de 18 år? Fordi man er myndig der? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

JustMe

Jeg forstår i øvrigt heller ikke, hvorfor man laver love om, hvor der må tattoveres (jeg synes heller ikke det stemmer overens med Danmarks demokratis tese om frihed)...men man laver ikke love om, hvad tatovørerne må bruge som blæk

Anmeld

18. december 2010

Pige2009

Dinna88 skriver:

Er der er grund?

Jeg synes ikke om den stikkermentalitet, der uudgrundeligt er ved at udvikle sig i dagens Danmark

Anmeld

18. december 2010

JustMe

Dinna88 skriver:

okay

Hvorfor går din grænse ved de 18 år? Fordi man er myndig der? 

Yep. i mine øjne er den aldersgrænse sat, fordi man dér mener at et ungt menneske er i stand til at tage fuldt vare på sig selv og træffe rigtige beslutninger. Det gælder også tatoveringer

Anmeld

18. december 2010

Dinna88

Baagøe skriver:

Jeg synes ikke om den stikkermentalitet, der uudgrundeligt er ved at udvikle sig i dagens Danmark

Jeg synes egentlig ikke det er at stikke. Det er jo faktisk blot at melde en person der gør noget ulovligt. Og det sker jo mange gange hver dag. At det her så er ret harmløst og ikke skader andre, det er jo lidt en anden sag.

Men der er jo ofte retssager mod tatovører fordi de gør det. (Ville indsætte chokeret smiley hvis der var en)

Anmeld

18. december 2010

Dinna88

JustMe skriver:

Yep. i mine øjne er den aldersgrænse sat, fordi man dér mener at et ungt menneske er i stand til at tage fuldt vare på sig selv og træffe rigtige beslutninger. Det gælder også tatoveringer

Okay

Anmeld

18. december 2010

Pige2009

Dinna88 skriver:

Jeg synes egentlig ikke det er at stikke. Det er jo faktisk blot at melde en person der gør noget ulovligt. Og det sker jo mange gange hver dag. At det her så er ret harmløst og ikke skader andre, det er jo lidt en anden sag.

Men der er jo ofte retssager mod tatovører fordi de gør det. (Ville indsætte chokeret smiley hvis der var en)

Jeg er så ikke enig...

Anmeld

18. december 2010

Dinna88

Baagøe skriver:

Jeg er så ikke enig...

okay

Anmeld

18. december 2010

Laulund87

Baagøe skriver:

Jeg er så ikke enig...

Mener du det er at stikke hvis man anmelder noget ulovligt?

Det, synes jeg, er en underlig sammenligning

Anmeld

18. december 2010

karina pigen

Dinna88 skriver:

Okay

jeg tænker heller ikke på om man fortryder den, mere om vi burde tænke sådan at "selvfølgelig skal personen meldes når vedkommende gør noget ulovligt" men jeg gik ud fra at mange ikke tænker sådan, og den teori har åbenbart holdt stik indtil videre

man kan så gå i FOR SMÅ SKO..

hvis du går over for rødt skal jeg så anmelde dig?? for det er os ulovligt, det samme med lys på cyklen, og så videre.

samfundet skal sgu heller ik tag ansvar for alt og alle, går udfra folk der vælger at lave en tus et sted de ved de ik må tager ansvaret for det hvis der sker noget..

det er vist blevet ulovlig de steder fordi der er større risiko for noget kan gå galt lige de steder.. og jeg er 100 på at en tatovør vil fortælle om det det og hvis ik så ved næsten alle at det er ulovlig og så må man da håbe de er ansvarlige nok at de har undersøgt hvorfor...

ved godt er loven er sat for at overholde men hold nu kæft hvor dem der har lavet et par af de love bare latterlige...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.