Ville du buste en tatovør der laver ulovlige tatoveringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.568 visninger
89 svar
0 synes godt om
18. december 2010

Dinna88

Hej babyfolk.

Jeg kom til at tænke på dette, da en bekendt smed et billede op af sin nye tatovering der er lavet på hendes hals. Folk er helt vilde med den og spørger om hvor den er lavet og så videre, og hun skriver hvor den er lavet. På et offentligt site. Og hun har ikke en privat profil (det er på facebook) 

Så slog det mig... Ville I buste en tatovør for at lave ulovlige tatoveringer? Det min bekendte skrev på Facebook er jo lige til politiet. 

Jeg har aldrig selv meldt nogen for det, men jeg er lidt harm over at der er så mange der er fuldstændig ligeglade med at bryde loven på det punkt. Men at melde dem? Det tror jeg nu ikke. Hvad med jer? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

Miss.Sunshine

Dinna88 skriver:

Hej babyfolk.

Jeg kom til at tænke på dette, da en bekendt smed et billede op af sin nye tatovering der er lavet på hendes hals. Folk er helt vilde med den og spørger om hvor den er lavet og så videre, og hun skriver hvor den er lavet. På et offentligt site. Og hun har ikke en privat profil (det er på facebook) 

Så slog det mig... Ville I buste en tatovør for at lave ulovlige tatoveringer? Det min bekendte skrev på Facebook er jo lige til politiet. 

Jeg har aldrig selv meldt nogen for det, men jeg er lidt harm over at der er så mange der er fuldstændig ligeglade med at bryde loven på det punkt. Men at melde dem? Det tror jeg nu ikke. Hvad med jer? 

ja det ville jeg. Der er regler for den slags erhverv ( som for alle andre) og det skal sku overholdes.

Jeg syntes det gælder som sort arbejde.

Anmeld

18. december 2010

Dinna88

Miss.Sunshine skriver:

ja det ville jeg. Der er regler for den slags erhverv ( som for alle andre) og det skal sku overholdes.

Jeg syntes det gælder som sort arbejde.

Hvad mener du med at det gælder som sort arbejde?  

Men okay! 

Anmeld

18. december 2010

Miss.Sunshine

Dinna88 skriver:

Hvad mener du med at det gælder som sort arbejde?  

Men okay! 

Ja jeg forstod det som en der kunne tatovere,men drev virksomhed "under cover". det var måske ikke tilfældet?

Altså udenom SKAT du ved

Anmeld

18. december 2010

Dinna88

Miss.Sunshine skriver:

Ja jeg forstod det som en der kunne tatovere,men drev virksomhed "under cover". det var måske ikke tilfældet?

Altså udenom SKAT du ved

Nårh, ja okay, det kunne også forståes på den måde, my bad!
Jeg mente tatovører der laver dem på hals, hoved og hænder + på dem under 18.  

Anmeld

18. december 2010

Miss.Sunshine

Dinna88 skriver:

Nårh, ja okay, det kunne også forståes på den måde, my bad!
Jeg mente tatovører der laver dem på hals, hoved og hænder + på dem under 18.  

Ja okay så er jeg med, Men jeg ville stadig anmelde det. Man må jo ikke så vidt jeg ved?

Anmeld

18. december 2010

Dinna88

Miss.Sunshine skriver:

Ja okay så er jeg med, Men jeg ville stadig anmelde det. Man må jo ikke så vidt jeg ved?

Okay  
Nej, det er ulovligt. De kan få lukket biksen osv.

Problemet er bare... at hvis jeg buster den ene shop hvor jeg faktisk har beviser på at de har gjort det, ja, så mister jeg min tatovør
Men  jeg tager det nu ikke så tungt. Det skal nok bide dem i bagdelen en dag.

Anmeld

18. december 2010

Miss.Sunshine

Dinna88 skriver:

Okay  
Nej, det er ulovligt. De kan få lukket biksen osv.

Problemet er bare... at hvis jeg buster den ene shop hvor jeg faktisk har beviser på at de har gjort det, ja, så mister jeg min tatovør
Men  jeg tager det nu ikke så tungt. Det skal nok bide dem i bagdelen en dag.

jeg sagde heller ikke DU skulle debatten gik vel på om vi andre ville? og jeg ville.

Knus

Anmeld

18. december 2010

Mette 28

Tja næ det ville jeg nu ikke, det må være hendes sag at få lavet en der er ulovlig og ikke min, synes ikke der er noget vildt forkert i det, selvom man ikke må i Danmark. Nogen gange kan man også være lidt for smålig i mine øjne... Måske ville jeg reagere hvis det var forældre der fik deres meget mindre årige børn tatoveret, men ellers så er det deres egen sag og liv man ikke skal blande sig i...

Anmeld

18. december 2010

lisesp83

Mette 27 skriver:

Tja næ det ville jeg nu ikke, det må være hendes sag at få lavet en der er ulovlig og ikke min, synes ikke der er noget vildt forkert i det, selvom man ikke må i Danmark. Nogen gange kan man også være lidt for smålig i mine øjne... Måske ville jeg reagere hvis det var forældre der fik deres meget mindre årige børn tatoveret, men ellers så er det deres egen sag og liv man ikke skal blande sig i...

Så enig..

Jeg har en på halsen, og en på fingeren. Og so what, det er mit valg. Jeg er glad for dem, og hvis jeg så fortryder senere, så det mit problem. hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.