Ville du buste en tatovør der laver ulovlige tatoveringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2010

karina pigen

JustMe skriver:

Jeg synes også aldersgrænsen er helt rigtig.

Men jeg synes stadig det er forkert, at forældre tager deres eks. 16-årige sønner og døtre til tatovøren.

Mange pladtikkirurger opererer ganske enkelt ikke mindreårige...forældresamtykke eller ej. Men mindre der er tale om en brystreduktion, der tydeligvis vil betyde væsentligt forbedret livskvalitet for pigen efterfølgende. Flere kirurger vil endda ikke operere, før kvinden er fyldt 20 år. Så der synes jeg ikke helt, man kan sammenligne

jeg ville ik sige ja til min søn hvis han kom før han blev 18.. jeg ville snakke med ham om det o hvis det noget han virkelig ville så kan man godt vente til man bliver 18..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2010

JustMe

karina pigen skriver:

jeg ville ik sige ja til min søn hvis han kom før han blev 18.. jeg ville snakke med ham om det o hvis det noget han virkelig ville så kan man godt vente til man bliver 18..

Lige præcis. Vil han så stadig have den som 18-årig, er han jo langt mere sikker på ikke at ville fortryde den, hvis han har villet have den samme tat i flere år

Anmeld

19. december 2010

FamilienSørensen

Dinna88 skriver:

Hej babyfolk.

Jeg kom til at tænke på dette, da en bekendt smed et billede op af sin nye tatovering der er lavet på hendes hals. Folk er helt vilde med den og spørger om hvor den er lavet og så videre, og hun skriver hvor den er lavet. På et offentligt site. Og hun har ikke en privat profil (det er på facebook) 

Så slog det mig... Ville I buste en tatovør for at lave ulovlige tatoveringer? Det min bekendte skrev på Facebook er jo lige til politiet. 

Jeg har aldrig selv meldt nogen for det, men jeg er lidt harm over at der er så mange der er fuldstændig ligeglade med at bryde loven på det punkt. Men at melde dem? Det tror jeg nu ikke. Hvad med jer? 

Nej det ville jeg faktisk ikke, jeg fik selv som 17 årig lavet en tatoo hos en proffesionel registret tatovær, hvor jeg påstod jeg var 20. Min hjerte hamrede som gal da jeg ik derind, men jeg kom ud rigtig glad for min tat og er det stadig den dag idag Dog tør jeg ikke vende tilbage til samme tatovør af frygt for i mellemtiden at have blevet afsløret

Anmeld

20. december 2010

FamilienSørensen

Jacob&Kusuma skriver:

Nej det ville jeg faktisk ikke, jeg fik selv som 17 årig lavet en tatoo hos en proffesionel registret tatovær, hvor jeg påstod jeg var 20. Min hjerte hamrede som gal da jeg ik derind, men jeg kom ud rigtig glad for min tat og er det stadig den dag idag Dog tør jeg ikke vende tilbage til samme tatovør af frygt for i mellemtiden at have blevet afsløret

Lige for at citere mig selv.

Dog ville jeg blive sur hvis mit eget barn under 18 kom hjem med tatoveringer og ansigtspiercinger.

Det er meget dobbeltmoralsk det ved jeg, jeg vil dog forsvare mig selv med at mine forældre har været ligeglade med mig, siden jeg var 15, så det har lidt ligget naturligt at det bare har været Jacob og jeg og at jeg tog mine egne beslutninger.

Anmeld

20. december 2010

wamse

Dinna88 skriver:

Hej babyfolk.

Jeg kom til at tænke på dette, da en bekendt smed et billede op af sin nye tatovering der er lavet på hendes hals. Folk er helt vilde med den og spørger om hvor den er lavet og så videre, og hun skriver hvor den er lavet. På et offentligt site. Og hun har ikke en privat profil (det er på facebook) 

Så slog det mig... Ville I buste en tatovør for at lave ulovlige tatoveringer? Det min bekendte skrev på Facebook er jo lige til politiet. 

Jeg har aldrig selv meldt nogen for det, men jeg er lidt harm over at der er så mange der er fuldstændig ligeglade med at bryde loven på det punkt. Men at melde dem? Det tror jeg nu ikke. Hvad med jer? 

Nej det ville jeg absolut ikke, og jeg synes helt ærligt at vores samfund har en kedelig tendens med at melde hinanden Min søn er 17 og har en stor tatovering, hvilket jo så er ulovligt. Men det er hans valg, ligesom jeg også selv har flere tatoveringer. 

Det kan godt være at der findes love og regler fpr mange ting, og at man derfor kan melde andre for at overtræde disse love, men derfor er det ikke sikkert man behøver at gøre det.

Jeg ville melde alt, hvad der skader andre, som vold, misbrug og vanrøgt, og alt ud over det ville jeg holde min snude ude af

Anmeld

20. december 2010

Dinna88

Jacob&Kusuma skriver:

Haha! Kan godt forstå at du ikke tør vende tilbage 

Anmeld

20. december 2010

Dinna88

wamse skriver:

Nej det ville jeg absolut ikke, og jeg synes helt ærligt at vores samfund har en kedelig tendens med at melde hinanden Min søn er 17 og har en stor tatovering, hvilket jo så er ulovligt. Men det er hans valg, ligesom jeg også selv har flere tatoveringer. 

Det kan godt være at der findes love og regler fpr mange ting, og at man derfor kan melde andre for at overtræde disse love, men derfor er det ikke sikkert man behøver at gøre det.

Jeg ville melde alt, hvad der skader andre, som vold, misbrug og vanrøgt, og alt ud over det ville jeg holde min snude ude af

Okay Jeg kan godt følge din tankegang, men på samme tid så er vores love jo til for at blive fulgt. 

Anmeld

20. december 2010

wamse

Dinna88 skriver:

Okay Jeg kan godt følge din tankegang, men på samme tid så er vores love jo til for at blive fulgt. 

Det er de absolut, og der er betjente ansat til at undersøge ulovligheder Synes bare vores samfund bærer meget præg af at man skal være efter alle andre efterhånden, og det ser jeg ingen grund til.

Anmeld

20. december 2010

Isabella_mor

Dinna88 skriver:

Hej babyfolk.

den lov er jo så FORÆLDET...!

den blev lavet i GAAAAMLE dage af kong frederik den 9 (eller sådan noget) han var selv spækket til randen med tattoveringer, og for at stive sømænd og andre fulde folk ikke skulle dumme sig og blive tattoveret steder de ville komme til at fortryde, blev der lavet en lov omkring det... den lov skal bare skydes ned i jorden da det er ens egen skyld man får lavet en tus som man kan komme til at fortryde...  jeg ville ikke buste en tattovør fordi at han laver en tus på halsen.. hvorfor skulle jeg gøre det, jeg ville ikke få noget ud af det. det kan jeg slet ikke se logikken i.. 

jeg vil da selv gerne have en tus på halsen hvis det er, og på fingrene, så hvorfor ødelægge det for mig selv...  håber at den lov bliver ændret.. 

Anmeld

20. december 2010

Mette 28

wamse skriver:

Det er de absolut, og der er betjente ansat til at undersøge ulovligheder Synes bare vores samfund bærer meget præg af at man skal være efter alle andre efterhånden, og det ser jeg ingen grund til.

Kan ikke være mere enig med dig 

Tror man skal huske at feje for egen dør inden man melder andre, for ingen skal påstå at de aldrig har gjort noget der er ulovligt   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.