Overholder du fartgrænsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2010

Charlotte Wberg

Louisiana28 skriver:

Det er altså også bare så pissefarligt, at overhale på motorvejen, når man ikke kører hurtigere, og andre skal stå på bremsen, for ikke at kører ind i dem! Uf, det bliver jeg også helt gal i skralden af  Og ligeledes dem, som ikke har set at fartbegrænsningen er ophævet og tøffer videre i en uendelighed med 60, hvor man igen må kører 80

helt enig...

Altså selvfølgelig alt efter vejr, idag f.eks. er det tilladt at kører 40/50 stk på landevejen...  gjorde jeg, men der blev alle andre sure på mig... øv øv fik blinkende lygter og meget mere, men når min gamle dyt skrider hver gang jeg prøver at liste den lidt op i fart, så må de jo ligesom slappe af.. hø hø hø...

Puhaaa det er glat, og de har vidst ikke været oppe med sneploven endnu, mon det er fordi at det er lørdag ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

Snefnug1984

jamen her kan jeg med hånden på hjetet sige at JA jeg overholder fartgrænsen

1. fordi jeg en evig angst for at køre galt eller skade andre i trafikken ...

2. fordi jeg ville ærge mig sindsygt meget hvis jeg fik en fart bøde - det har jeg prøvet 1 gang i mit liv og det var fanme surt.. kom fra en 60 zone og så ikke jeg køre ind i en 50 zone og blev målt til 61 km i timen ....

så I dag er jeg ekstra ekstra opmærksom...

Tyvstjæler lige din

Selvom jeg dog aldrig har fået en fartbøde endnu..

Jeg kører det jeg MÅ.. Jeg vil hellere køre hjemmefra 5 min. før og så komme sikkert frem. Jeg ku aldrig drømme om at ligge og fræse afsted på motorvejen med 150 i timen.. ét splitsekunds uopmærksomhed og det hele kan ende galt.. nej tak! Hader dem der kører som død og helved i trafikken!!

Anmeld

18. december 2010

eElak

Jeg ville lyve hvis jeg sagde ja, så nej det gør jeg ikke. 

MEN det betyder ikke at jeg fræser afsted med 150 i timen på motorvejen. 

Når vejrforholdene er til det - dvs IKKE sne (for så er jeg en snegl), så når jeg udenfor byen så sniger farten sig op på 5-10 km over det tilladte. 

Det er som regel når der ikke er andre i nærheden eller at man følger trafikken på denne måde. 

Da jeg bor i KBH kan i nok regne ud at chancerne for at gøre dette "trick" ikke er til at finde. Så det sker når jeg kører på landeveje og motorveje, samt større veje, hvor trafikken er sådan.

Jeg understreger dog lige at det IKKE sker når jeg har min søn i bilen!!!

Det er sjældent at jeg har bil, da jeg låner min fars når det er...  

Anmeld

18. december 2010

Dictes mor

Jeg er en af dem, der kører for stærk på landevejene, jeg kører 90 (i følge gps, mit spedometer måler forkert, så når det står på 100 så kører jeg 90), det indrømmer jeg gerne. Jeg gør det hvis trafikken og vejret tillader det. Jeg gider ikke ligge og overhale en masse, for det kan tit ikke betale sig. Inde i byen kører jeg maks 50, der sker så mange ting i byen, som man skal være opmærksom på, og man ved aldrig, hvad man skal tage højde for, så der tør jeg simpelthen ikke køre stærkere.

Anmeld

18. december 2010

Dictes mor

Louisiana28 skriver:

Det er altså også bare så pissefarligt, at overhale på motorvejen, når man ikke kører hurtigere, og andre skal stå på bremsen, for ikke at kører ind i dem! Uf, det bliver jeg også helt gal i skralden af  Og ligeledes dem, som ikke har set at fartbegrænsningen er ophævet og tøffer videre i en uendelighed med 60, hvor man igen må kører 80

Enig, det kan skabe nogle farlige situationer, når folk kører meget for langsomt.

Det kan det selvfølgelig også når nogle kører alt for stærkt, men det er bare dem der kører langsomt, som jeg bliver irreteret på, fordi det jo er dem, der generer mig og hindrer mig i at komme frem hurtigere. Nu lyder jeg som en fartgal tosse, det er jeg bestemt ikke, men jeg gider ikke køre med 75 på landevejen, det gider jeg simpelthen ikke.

Anmeld

18. december 2010

Dinna88

BlyViol skriver:

puuuuha, du rammer DYBT i min dårlige samvittighed..

Herhjemme bliver jeg kaldt torkild thyrring (dansk racerkører) når jeg sætter mig ind i bilen, til jeg går ud igen..

Og kører heller ikke med sele.. :/

Jeg ELSKER at køre stærkt, og vildt.. Og hader mig selv for det. Det er lidt ligesom ludomaner, som bare ikke KAN stoppe med at spille. Jeg KAN bare ikke lade være med at trykke lidt hårdere på speederen..

Men hvor hurtigt er det så??

hm.. alt efter hvordan trafikken er, så er det. 90-110 på landevejene. 130-150 på motorvej og 60 i byerne.. ca.. nogen gange hurtigere.. 

nu har jeg endnu mere dårlig samvittighed.. 

ps. det er KUN når jeg er helt alene... med lillepigen er jeg from som et lam.. men kan godt snige den op på 90 på landevejen 

Hej

Du er from som et lam når din datter er med... Men hvad hvis, lad os sige det sådan her, at du kommer kørende med en reeeet god hastighed med en bil foran dig (som du sniger dig ind på, fordi den overholder fartgrænsen) men da du så er ved at være tæt på bilen så løber der en kat ud foran den og føren slår bremsen i. Du skal her reagere hamrende hurtigt, men hvad hvis du ikke når at bremse inden du er ved den anden bil, og der sidder en lille pige, på samme alder som din datter, som det går hårdt ud over?

Det er da hamrende egoistisk, at du vælger at køre pænt når din datter er med i bilen, men er ligeglad når du er alene. Hvad hvis du en dag har din datter med og er den perfekte fører af en bil, men så kommer der en som har samme holdning som dig, som kører galt og din bil er involveret i ulykken - bilen, som din datter sidder i?

Jeg undrer mig  

Anmeld

18. december 2010

FrkT

Dinna88 skriver:

Hej

Du er from som et lam når din datter er med... Men hvad hvis, lad os sige det sådan her, at du kommer kørende med en reeeet god hastighed med en bil foran dig (som du sniger dig ind på, fordi den overholder fartgrænsen) men da du så er ved at være tæt på bilen så løber der en kat ud foran den og føren slår bremsen i. Du skal her reagere hamrende hurtigt, men hvad hvis du ikke når at bremse inden du er ved den anden bil, og der sidder en lille pige, på samme alder som din datter, som det går hårdt ud over?

Det er da hamrende egoistisk, at du vælger at køre pænt når din datter er med i bilen, men er ligeglad når du er alene. Hvad hvis du en dag har din datter med og er den perfekte fører af en bil, men så kommer der en som har samme holdning som dig, som kører galt og din bil er involveret i ulykken - bilen, som din datter sidder i?

Jeg undrer mig  

Enig! 

Anmeld

18. december 2010

Louisiana

Dictes mor skriver:

Enig, det kan skabe nogle farlige situationer, når folk kører meget for langsomt.

Det kan det selvfølgelig også når nogle kører alt for stærkt, men det er bare dem der kører langsomt, som jeg bliver irreteret på, fordi det jo er dem, der generer mig og hindrer mig i at komme frem hurtigere. Nu lyder jeg som en fartgal tosse, det er jeg bestemt ikke, men jeg gider ikke køre med 75 på landevejen, det gider jeg simpelthen ikke.

Nej, det lyder ikke som om du er en fartglad tosse  For det ER irriterende, når nogen kun kører 75, hvor man må kører 80, og så er det man begynder at overhale - og der er det, at mange uheld sker. Selvfølgelig ikke hver gang, men mange uheld sker, fordi nogen kører for langsomt, og fremprovokere overhalinger

Anmeld

18. december 2010

RumlesMor

Anonym skriver:

P.S. Jeg betaler mine fartbøder med et smil og har p.t. et hullet kørekort og har det fint med det, det er mit valg og bekymrer mig ikke, også selvom mit job er afhængigt af mit kørekort.

Er helt enig i at der findes strækninger i jylland, der godt kunne tåle nogen fart-justeringer...og man kan da håbe det sker??

Men jeg forstår simpelthen ikke at du forsat kører over det tilladte med et hullet kørekort, og et job der afhænger af bilkørsel??

Anmeld

18. december 2010

Vidunderligeunger

Dinna88 skriver:

Hej

Jeg undrer mig  

der blev spurgt om jeg overholder fartgrænsen - og nej det gør jeg ikke.

Jeg kan overhovedet ikke forsvare det jeg gør og vil til hver en tid tabe denne debat. så vil egentlig ikke diskutere det Vi ved begge at det jeg gør er forkert..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.