Overholder du fartgrænsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2010

Louisiana

Anonym skriver:

Tak for en god debat.

Sad lige og læste tilbudsaviser - og sørme om ikke der er reklame for TomTom-udstyr med følgende tekst:

Med Fotofælder modtager du placeringer af faste fotofælder samt mobile fotofælder, som andre TomTom-brugere har rapporteret. Så kan du køre sikkert og mere afslappet. Og du bruger færre penge på fartbøder ...

Undgå fartbøder, og vær sikker på, at du følger den hurtigste rute. TomTom tilbyder også et kombineret abonnement på Trafik og Fotofælder – så du ved, hvor trafikpropperne og de faste fotofælder er. Det kombinerede abonnement på Trafik og Fotofælder fås kun til TomTom-enheder, som er udstyret med Bluetooth.

Kan vi konkludere, at det med at køre for hurtigt er en helt normal og naturlig del af danskernes adfærd???

Det er da muligt, at det er dét, men det gør det da ikke mere rigtigt! Det ville være det samme som, hvis de fleste danskere var indstillet på, at man godt må stjæle, selv om det er ulovligt, så er det okay at gøre alligevel?? Desuden sætter man andres liv i fare, og det vil i mine øjne aldrig være okay!

At flertallet har en holdning til noget, gør det ikke mere rigtigt af den grund. Hvis du f.eks. sidder med en rød kuglepen og 9 ud af 10 siger den er blå, så bliver den altså ikke blå fordi flertallet mener det

Synes i øvrigt, at det er helt forkasteligt, at man må reklamere for -og sælge sådanne produkter

Selv tak for god debat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

SussieThyssen

Louisiana28 skriver:

Nu sætter vejret godt nok hastigheden væsentligt ned, men når der ikke er sne og is på vejene, overholder du så fartgrænsen?

Jeg har, gennem de år jeg selv har kørt bil, bemærket, at utrolig mange liiiiige sniger sig op på de 90-95 km/t (og også hurtigere endnu, men det er heldigvis ikke så mange) de steder hvor man må kører 80. Ligesom mange kører 60, hvor der må køres 50. Mange steder kunne man sagtens sætte grænsen op til 90, men det er egentlig ligegyldigt, når grænsen lige nu er 80. Min kæreste sagde sidste dag til mig, at han synes jeg kører rigtig godt, men jeg kører langsomt - fordi jeg overholder fartgrænsen.

Jeg synes man skal overholde fartgrænsen, der er jo en grund til den er der. Desuden synes jeg ikke min personlige holdning til hvor høj fartgrænsen burde være, er hævet over hvad loven siger...

Hvad siger I?

Det er muligt at svare anonymt, hvis man har lyst til dét

Jeg overholder altid fartgrænserne..i det omfang min bil vil.
Jeg har nemlig fået en bil der ikke kan finde ud af at køre 50.
Den er bare SÅ irriterende, så jeg skal næsten hele tiden have øjet på speedometret i bymæssig bebyggelse. Øjet væk fra det i et halvt minut og jeg kan være sikker på den nærmer sig 60.
Mærkelig bil.
Så jeg ser noget skævt til den. Ellers er jeg glad for den, men jeg var det bestemt ikke den dag, jeg fik en hilsen fra færdselspolitiet, hvor jeg havde kørt mellem 59 og 63 km i timen lige uden for Nyborg.
Den dag truede jeg den godt nok med skrotning....grrrr 
Underligt, jeg har aldrig før haft en bil, der ikke ville køre 50.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. december 2010

mariamiss6

Anonym skriver:

Okay - wauu, jeg vidste godt, at jeg er noget mere bilinteresseret end de fleste kvinder, men jeg troede, at dette var almen viden..

Nå, men altså - fyringsolie ER diesel, dog lidt mindre ren udgave, derfor kan dieselbiler køre på fyringsolie (som jo normalt er noget billigere end dieselolie, bare ikke lige i disse tider), men på grund af den forskellige afgift, er det ulovligt at tanke fyringsolie på dieselbiler, det vil sige, at du unddrager staten nogle penge.

Af samme grund er fyringsolien tilsat et sporstof  (du kan tydeligt se forskel), og dette sporstof kan synsmænd teste tanken og hele brændstofsystemet for (men har nu aldrig hørt, at det er praktiseret).

Man skal angiveligt køre ca. 5000 liter almindeligt diesel gennem efter brug af fyringsolie for at få renset systemet så godt, at det ikke længere kan spores - og angiveligt skulle det kun udløse en mindre bøde, hvis man skulle blive taget med sporstof i systemet.

Da fyringsolie er lidt mindre rent end diesel (vi taler meget lidt), er teorien også, at dyserne tilkokses (der er mere svovl i fyringsolie) eller brændstofspumpen slides, men vi er ude i teori her. 

Nå, det blev lidt mere teknisk end beregnet, du må selv sortere i det...

Jeg fortsod fint hvad du lige beskrev der

Men jow, jeg havde da godt en idé om at det i bund og grund var det samme... men da jeg aldrig har undersøgt sagen, og aldrig har interesseret mig for det, har jeg aldrig fået sagen forklaret før. Derfor VIDSTE jeg det ikke

Jeg gik dog ud fra, at fyringsolie rent faktisk VILLE svine systemet voldsomt, og over længere tids brug forurene hele skidtet, og dræbe bilen....

Troede faktisk ikke, at det var så lidt det drejede sig om....

Men det vil altså sige, at man i realiteten, og godt nok uden om loven, på en diesel bil, kan skifte mellem diesel olie, og fyringsolie, som man lyster, som en benzin kan skifte mellem 92 og 95?

Anmeld

20. december 2010

Anonym

mariamiss6 skriver:

Jeg fortsod fint hvad du lige beskrev der

Men jow, jeg havde da godt en idé om at det i bund og grund var det samme... men da jeg aldrig har undersøgt sagen, og aldrig har interesseret mig for det, har jeg aldrig fået sagen forklaret før. Derfor VIDSTE jeg det ikke

Jeg gik dog ud fra, at fyringsolie rent faktisk VILLE svine systemet voldsomt, og over længere tids brug forurene hele skidtet, og dræbe bilen....

Troede faktisk ikke, at det var så lidt det drejede sig om....

Men det vil altså sige, at man i realiteten, og godt nok uden om loven, på en diesel bil, kan skifte mellem diesel olie, og fyringsolie, som man lyster, som en benzin kan skifte mellem 92 og 95?

Fuldstændig korrekt - selvfølgelig alt efter din overbevisning, om du tror din bil tager skade eller ej

Anmeld

20. december 2010

Pige2009

Nej, det gør jeg ikke altid, men jeg kører efter forholdene, så jeg føler ikke der er uansvarligt...

Anmeld

20. december 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Tak for en god debat.

Sad lige og læste tilbudsaviser - og sørme om ikke der er reklame for TomTom-udstyr med følgende tekst:

Med Fotofælder modtager du placeringer af faste fotofælder samt mobile fotofælder, som andre TomTom-brugere har rapporteret. Så kan du køre sikkert og mere afslappet. Og du bruger færre penge på fartbøder ...

Undgå fartbøder, og vær sikker på, at du følger den hurtigste rute. TomTom tilbyder også et kombineret abonnement på Trafik og Fotofælder – så du ved, hvor trafikpropperne og de faste fotofælder er. Det kombinerede abonnement på Trafik og Fotofælder fås kun til TomTom-enheder, som er udstyret med Bluetooth.

Kan vi konkludere, at det med at køre for hurtigt er en helt normal og naturlig del af danskernes adfærd???

Det kan vi vist sagtens konkludere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.